Gdzie lecimy na wakacje? infografika

Gdzie lecimy na wakacje? infografika

Brief.pl / Wiedza

Jaki wakacyjny kierunek wybiorą w tym roku Polacy? Czy wybiorą oferty last minute czy wakacje mają raczej zaplanowane? Z jakich wycieczek skorzystają? Odpowiadamy na te pytania dzięki analizie firmy Semstorm, która przeanalizowała frazy wpisywane w najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe.

-

Infografika wakacje

Z przeprowadzonego badania wynika, że najwięcej osób interesuje się Chorwacją, o której miesięcznie najczęściej szukamy informacji (90 500 wyszukiwań). Druga w kolejności w wyszukiwaniach pojawia się Hiszpania (49 500). Podobnym, równorzędnym zainteresowaniem (40 500) cieszą się: Egipt, Dubaj, Malta, Turcja i Wyspy Kanaryjskie. Większa liczba zapytań dotyczy krajów europejskich.

Urlop na ostatnią chwilę

Co ciekawe, nadal nie lubimy planować urlopu, a o zorganizowaniu wypoczynku przypominamy sobie dopiero w czerwcu i lipcu, często zaraz przed wyjazdem. Zapytań dotyczących wycieczek last minute jest ponad 75 razy więcej w tych miesiącach, niż first minute w styczniu i lutym. W kontekście wyjazdów „na ostatni dzwonek” najchętniej poszukujemy wypoczynku w egzotycznym klimacie Egiptu, Grecji oraz Chorwacji. Najwięcej tego rodzaju zapytań dotyczy biur podróży: Itaka, TUI oraz Neckermann.

37 700 razy w skali miesiąca poszukujemy kierunków, wycieczek, wczasów all inclusive. Zapytania te najczęściej dotyczą wypoczynku w Chorwacji (7%), Egipcie (4%), Grecji (4%), Turcji (3%) i Bułgarii (3%). Ta opcja najbardziej interesuje nas w kontekście wyjazdów last minute.

Tanie wakacje

33 520 razy w skali miesiąca Polacy szukają wczasów na każdą kieszeń. Z ogólnych kierunków wyjazdowych, najbardziej interesuje nas po prostu „nad morzem” (5 320 zapytań w skali miesiąca). Gdzie jeszcze? W Chorwacji (1 490), Polsce (1 150), Grecji (960) i Egipcie (230). Z kolei, jeśli chodzi o miasta, które chcielibyśmy zwiedzić jak najniższym kosztem są to: Paryż, Rzym, Praga i… Czarnobyl.

::

© adrenalinapura - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.