Top 5 najlepszych wpisów tygodnia

Top 5 najlepszych wpisów tygodnia

Brief.pl / Aktualności

W ubiegłym tygodniu najbardziej poczytny był artykuł Mikołaja Nowaka - Przeczytaj to ASAP! Czyli o żargonie słów kilka. Popularnością cieszyły się również wpisy o tym jak współczesny marketing wykorzystuje stereotypy by dotrzeć do kobiet oraz o tajemniczym dziele sztuki... Ominął Was, któryś z nich? Koniecznie przeczytajcie.

-

Przeczytaj to ASAP! Czyli o żargonie słów kilka

Pracowałem kiedyś w firmie, której standardem komunikacji był slang korporacyjny. Zbudowany głownie z anglicyzmów, neologizmów oraz ich akronimów. Tam nie było problemu, był "f*ck-up", nie było terminu, był "deadline". Nie mówiono "wpływać na kogoś" tylko "pushować". I tak dzień po dniu, więc ten program zadomowił się w mojej głowie.

::

Jak współczesny marketing wykorzystuje stereotypy by dotrzeć do kobiet?

Słaba, piękna, gorsza płeć – to tylko niektóre z określeń komunikowanych w odniesieniu do kobiet. To, co różowe jest dla kobiet, a niebieskie dla mężczyzn. Kobieta jest matką, przyjaciółką, żoną, mężczyzna ekspertem danej dziedziny. Kobiety plotkują, mają zmarszczki i zbędne kilogramy więc muszą dbać o to, aby dzięki kosmetykom zatrzymać czas i wydobyć naturalne piękno – to kluczowe przekazy codziennej komunikacji kierowanej do kobiet z reklam tv, banerów czy bilboardów. I choć w ostatnich latach diametralnie zmieniła się sytuacja kobiet w społeczeństwie to w świecie reklamy i marketingu niekoniecznie, chociaż coraz częściej zdarzają się wyjątki.

::

Tajemnicze dzieło sztuki

Wczoraj w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie miała miejsce nietypowa sytuacja. Jeden ze zwiedzających mężczyzn niepostrzeżenie zawiesił na ścianie tajemniczy obraz wraz z muzealną tabliczką. Całe zdarzenie przypominało performance niszowego artysty, a co naprawdę miało na celu?

::

Bransoletki przyjaźni na Tomorrowland

Znany na całym świecie festiwal Tomorrowland obchodzi w tym roku dziesiąte urodziny. Prócz muzycznych i wizualnych doznań organizatorzy przewidzieli dodatkowe atrakcje. Idąc z duchem czasu przygotowali interaktywne gadżety- bransoletki przyjaźni.

::

Poczta Polska - nowe oblicze marki

„Niesamowite uczucie...” – pomyślała Monika, kiedy dowiedziała się, że to ona i jej zespół będzie realizować ten projekt. „Przecież to chyba największa firma usługowa w Polsce, 455 lat tradycji, tyle placówek, tylu klientów... Kto wie, może zmiany, które teraz się dokonają, wpłyną na kolejne kilkaset lat działalności Poczty…”

Tagi:

top5

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.