Facebook wprowadza ocenianie treści

Facebook wprowadza ocenianie treści

Brief.pl / Technologie

Gigant z Menlo Park przetestował w marcu nowy, jednokolumnowy układ tablic na profilach użytkowników. Miało to na celu wyeksponowanie aplikacji, z których korzystają. Wprowadzono możliwość oceniania filmów, muzyki, artystów czy książek, co pozwoli na gromadzenie jeszcze więcej danych o użytkownikach.

-

Jednokolumnowy układ tablic użytkowników ma zachęcić ich do częstszego przeglądania profili znajomych i aktywniejszego korzystania ze znajdowanych treści. Przeglądając profile innych osób, użytkownicy często "zapożyczają" i zaczynają "lubić" publikowane przez znajomych elementy, takie jak filmy czy muzykę. Po dodaniu opcji oceniania, Facebook zyskuje nowe sposoby targetowania reklam i aplikacji.

Promowanie aplikacji konkursowej wśród użytkowników, którzy dali wysoką notę konkretnemu elementowi, może okazać się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Przykładowo - czy HBO nie ucieszy się z możliwości kierowania swoich reklam tylko do osób, które dały 5 gwiazdek "Grze o tron"?

Ocenianie ma mieć też pozytywny wpływ na działanie nowego wyszukiwania na Facebooku (Graph Search), które dużej części użytkowników się nie podoba z powodu braku możliwości znalezienia konkretnego fanpage'a. Również wprowadzenie oceniania treści nie zostało przychylnie przyjęte przez użytkowników Facebooka. Czytając komentarze na anglojęzycznych portalach, natrafiamy na wiele obaw dotyczących zbyt dużej ilości danych, gromadzonych na ich temat.

Cezary Kramp, właściciel DeepSense, podzielił się z nami swoją opinią na temat wprowadzenia oceniania treści na największej platformie społecznościowej na świecie:

- Możliwość oceniania filmów, książek i muzyki plus Open Graph równa się rekomendacjom, na jakie długo czekałem. Uważam, że to doskonała funkcja dla użytkowników (tak, dla mnie też), która umożliwi szybkie odnalezienie filmu ocenionego wysoko przez znajomych, a nie anonimowe osoby z dużych serwisów, takich jak imdb.com - dodaje. Deklarować będziemy nie tylko, co lubimy, ale jak bardzo. Jednocześnie dostęp do tych danych, może zostać świetnie wykorzystany przez reklamodawców - "Spodobał Ci się Iron Man II, zobacz do kin właśnie wchodzi Iron Man III" - wyjaśnia.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.