Facebook wprowadza ocenianie treści

Facebook wprowadza ocenianie treści

Brief.pl / Technologie

Gigant z Menlo Park przetestował w marcu nowy, jednokolumnowy układ tablic na profilach użytkowników. Miało to na celu wyeksponowanie aplikacji, z których korzystają. Wprowadzono możliwość oceniania filmów, muzyki, artystów czy książek, co pozwoli na gromadzenie jeszcze więcej danych o użytkownikach.

-

Jednokolumnowy układ tablic użytkowników ma zachęcić ich do częstszego przeglądania profili znajomych i aktywniejszego korzystania ze znajdowanych treści. Przeglądając profile innych osób, użytkownicy często "zapożyczają" i zaczynają "lubić" publikowane przez znajomych elementy, takie jak filmy czy muzykę. Po dodaniu opcji oceniania, Facebook zyskuje nowe sposoby targetowania reklam i aplikacji.

Promowanie aplikacji konkursowej wśród użytkowników, którzy dali wysoką notę konkretnemu elementowi, może okazać się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Przykładowo - czy HBO nie ucieszy się z możliwości kierowania swoich reklam tylko do osób, które dały 5 gwiazdek "Grze o tron"?

Ocenianie ma mieć też pozytywny wpływ na działanie nowego wyszukiwania na Facebooku (Graph Search), które dużej części użytkowników się nie podoba z powodu braku możliwości znalezienia konkretnego fanpage'a. Również wprowadzenie oceniania treści nie zostało przychylnie przyjęte przez użytkowników Facebooka. Czytając komentarze na anglojęzycznych portalach, natrafiamy na wiele obaw dotyczących zbyt dużej ilości danych, gromadzonych na ich temat.

Cezary Kramp, właściciel DeepSense, podzielił się z nami swoją opinią na temat wprowadzenia oceniania treści na największej platformie społecznościowej na świecie:

- Możliwość oceniania filmów, książek i muzyki plus Open Graph równa się rekomendacjom, na jakie długo czekałem. Uważam, że to doskonała funkcja dla użytkowników (tak, dla mnie też), która umożliwi szybkie odnalezienie filmu ocenionego wysoko przez znajomych, a nie anonimowe osoby z dużych serwisów, takich jak imdb.com - dodaje. Deklarować będziemy nie tylko, co lubimy, ale jak bardzo. Jednocześnie dostęp do tych danych, może zostać świetnie wykorzystany przez reklamodawców - "Spodobał Ci się Iron Man II, zobacz do kin właśnie wchodzi Iron Man III" - wyjaśnia.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.