Brazylia–Niemcy w social media

Brazylia–Niemcy w social media

Brief.pl / Wiedza

Półfinałowy mecz Brazylia - Niemcy zyskał miano najbardziej komentowanego wydarzenia sportowego na Facebooku. Na długo pozostanie też w pamięci kibiców piłki nożnej na całym świecie. Raport przygotowany przez Dentsu Aegis Network pokazuje, że pierwszy półfinałowy mecz tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej zainteresował rekordową ilość polskich kibiców, zarówno przed telewizorami, jak i w mediach społecznościowych.

-

6,5 mln widzów w TVP 2 i TVP Sport to najwyższa jak dotąd widownia meczu w czasie tegorocznych mistrzostw w Brazylii (średnia minutowa oglądalność 5,3 mln podczas meczu otwarcia). W social media spektakularna ilość goli strzelonych przez reprezentację Niemiec i miażdżąca porażka Brazylii spowodowały, że kibice opublikowali co najmniej cztery razy więcej wpisów niż w trakcie meczu otwarcia.

 

Porównując oglądalność transmisji meczu w TV i social media, można zauważyć, że ilość osób oglądających mecz utrzymywała się na stałym poziomie, jedynie w trakcie przerwy zainteresowanie meczem spadało w naturalny dla telewizji sposób. Komplementarnym kanałem dla tradycyjnej TV jest telewizja hybrydowa – w trakcie przerwy lub po zakończeniu meczu kibice włączają HbbTV np. po to, aby sprawdzić statystyki meczu. Cały czas jednak pozostają przed telewizorem.

 Brazylia Niemcy Mundial 2014

Inaczej kształtuje się poziom zaangażowania fanów piłki nożnej w social mediach, których aktywność znacząco wzrasta w konkretnych momentach meczu jak np. pierwszy strzał na bramkę, gol czy żółta kartka. Agencja przeanalizowała wpisy z frazami dotyczącymi mundialu pochodzące z serwisów Twitter, Instagram oraz z najpopularniejszych stron dotyczących sportu na Facebooku*. Z danych pozyskanych podczas meczu Brazylia – Niemcy wynika, że Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 14 000 wpisów dotyczących bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów. Oznacza to, że średnio w każdej minucie pierwszego półfinałowego meczu w social media pojawiały się 103 nowe posty. W szczytowym momencie rozgrywki (23-cia minuta meczu), kiedy Niemcy zdobyli drugą i trzecią bramkę, do sieci trafiło ponad 1400 wpisów. W trakcie pierwszej połowy meczu, gdy reprezentacja Niemiec zdobyła 5 goli, wygenerowano 2/3 wszystkich komentarzy w social media. Mniejszy ruch widoczny jest w drugiej połowie meczu, która nie obfitowała w tak dużą liczbę emocjonujących zdarzeń.

 Brazylia Niemcy Mundial 2014

Warto zauważyć, że z upływem czasu i pod wpływem wydarzeń na boisku kibice odpływali z platform mikroblogowych – jak Twitter i Instagram – do Facebooka, gdzie w szczytowym momencie meczu trafiło 91 proc. wszystkich komentarzy. Wykorzystując popularne memy, zdjęcia i obrazki fani emocjonalnie komentowali wydarzenia rozgrywające się na boisku i porażkę Brazylii.

 

Mecz Brazylia – Niemcy zgromadził rekordową liczbę fanów przed telewizorami, jak i w social mediach, ale trzeba dodać, że średnio każdy z widzów obejrzał tylko 43 minuty meczu. Dla przypomnienia, mecz który do tej pory zaangażował największą ilość widzów to Anglia – Włochy w fazie grupowej (każdy widz średnio zobaczył 63 minuty meczu). Średnia minutowa oglądalność meczu Brazylia – Niemcy wyniosła prawie 6,5 miliona widzów, z czego 61 proc. to mężczyźni, a 39 proc. stanowią kobiety. W social media mężczyźni byli autorami już 71 proc. wszystkich komentarzy dotyczących meczu. Najwięcej komentarzy podczas meczu dotyczyło reprezentacji Brazylii. Jednak częściej pozytywnie mówili o reprezentacji Niemiec (77 proc. wszystkich komentarzy dotyczących Niemiec była pozytywna vs. 70 proc. wszystkich komentarzy dotyczących Brazylii).

 Brazylia Niemcy Mundial 2014

Ciekawostką może być to, że najpopularniejszym piłkarzem w social mediach był ten, który nie zbliżył się nawet do stadionu, na którym rozgrywano mecz. Neymar, bo o nim mowa, był wspomniany 229 razy przez polskich internautów. Na drugim miejscu wśród najczęściej komentowanych zawodników jest Mirosław Klose, który podczas tego meczu zapisał się na stałe w historii piłki nożnej, jako strzelec rekordowej liczby bramek w piłkarskich Mistrzostwach Świata.

 

Analiza powstała na bazie danych zgromadzonych na terenie Polski, z wykorzystaniem platformy SocialPylon do monitoringu i zarządzania treścią w social media. W analizie danych TV wykorzystano informacje pochodzące od Telewizji Polskiej i Nielsen Audience Measurement.

Brazylia Niemcy Mundial 2014

 

* monitorowane hasła i hasztagi:

worldcup2014, meczotwarcia , mundialbrazil2014, mundialbrasil2014 , mundial2014 , "mecz otwarcia" , "world cup" , brazil2014, futbol, mundial, piłkanożna, football , mundial2014, fifaworldcup, worldcup , fifa2014 , brasil2014, brazylia2014 , "fifa world cup" , wc2014

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.