Facebook: potencjał wideo

Facebook: potencjał wideo

Brief.pl / Wiedza

Youtube zawłaszczył sobie pozycje lidera wśród serwisów wideo: oferuje coraz dłuższe i lepszej jakości treści. Vine i Snapchat królują wśród krótkich, kilkusekundowych nagrań. Gdzieś pomiędzy tymi serwisami, swojej niszy dla treści wideo, poszukuje Facebook.

-

Dlaczego treści wideo są dla serwisu z Menlo Park aż tak istotne? To proste – chodzi o uwagę internautów, odciągnięcie ich od konkurencyjnych serwisów społecznościowych i zatrzymanie w swojej domenie. Dzięki temu serwis staje się atrakcyjnym medium dla reklamodawców, co bezpośrednio przekłada się na większe przychody.

Największym problemem Facebooka jest to, że najbardziej popularne materiały wideo na serwisie to te pochodzące z konkurencyjnego Youtube’a (zamieszczane w postaci linków). Użytkownicy często opuszczają domenę Facebooka, żeby je oglądać. Dlatego też serwis poważnie zabrał się za promowanie wideo wgrywanych i oglądanych w swojej domenie.

 

Polecane filmy

Obecnie trwają testy funkcji, która będzie polecała użytkownikom Facebooka inne popularne filmy w serwisie. Po obejrzeniu wideo, w dole odtwarzacza pojawiać się będzie „karuzela” z podpowiedziami. Mechanizm polecanych filmów jest jednym z ważniejszych na Youtubie. W przypadku Facebooka, co nie jest zaskoczeniem, będzie działał wyłącznie dla filmów wgranych bezpośrednio na serwery serwisu.

 

Zmiany w Edge Ranku

Na algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie wpisów w naszych strumieniach wiadomości na Facebooku odpowiadają tysiące zmiennych. Zmiennych, które są pod pełną kontrolą serwisu. Jedną z najważniejszych jest tak zwany „weight content”, czyli rodzaj treści jaki zamieszczamy. Do tej pory „świętą trójcę” stanowił status tekstowy, zdjęcie oraz status z linkiem. Parę miesięcy temu statusy z linkami dostały lekkiego „kopa” kosztem zdjęć. Nie powinno to dziwić, ponieważ zdjęcia na Facebooku to coraz częściej tak zwany „lol content” lub popularne memy powtarzane setki razy tego samego dnia. Teraz do tych trzech rodzajów treści należy na równych prawach dodać materiały wideo.

Jako bardziej angażujące niż zdjęcia czy statusy tekstowe i nie wysyłające na zewnętrzny URL tak jak linki, statusy zawierające wideo powinny sporo „ważyć” w Edge Ranku i mieć większy zasięg wśród użytkowników Facebooka.

::

Facebook analizuje osobowość użytkowników

::

Analityka wideo na Facebooku

Niedawno Facebook wprowadził rozszerzone statystyki dla materiałów wideo.

Statystyki zawierają między innymi informacje ile procent danego wideo użytkownicy obejrzeli. Wracając do Edge Ranku, statystyki te pełnią rolę polubień, komentarzy czy udostępnień w przypadku innych treści. Otóż film, który większość użytkowników wyłącza po 25 proc. jego długości nie będzie wyświetlany tak często jak ten, który oglądali do samego końca.

 

Wideo przejęcia

O tym jak ważne są treści wideo dla Facebooka świadczą chociażby ostatnie przejęcia dokonane przez serwis. Pierwszym z nich jest zakup za kwotę 400 do 500 mln dolarów sieci reklamy wideo LiveRail. LiveRail może się poszczycić bogatym portfolio klientów oraz wzrostem 300 proc. rok do roku. Każdego miesiąca wyświetla aż 5 mld reklam internautom. Powinniśmy zatem spodziewać się, że niebawem LiveRail będzie sprzedawał reklamy w treściach wideo zamieszczonych na Facebooku na podobnych zasadach jak to się już odbywa chociażby na Youtubie.

Tagi:

Facebook wideo

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?