wp - grudzien 2016

CSR w rytmie rocka

CSR w rytmie rocka

Brief.pl / CSR

Czy CSR to tylko sezonowa moda czy trend wpisujący się w strategie biznesowe firm działających na polskim rynku? Jak skutecznie prowadzić politykę społecznej odpowiedzialności biznesu? I dlaczego warto rozwijać wolontariat pracowniczy? Odpowiedzią na te pytania są inicjatywy podejmowane przez UBS Kraków. Jedna z nich, spektakl „Diversity Rock Opera” 11 i 12 maja miał miejsce na deskach Opery Krakowskiej. Celem tego taneczno-muzycznego widowiska z elementami opery, było zebranie funduszy na protezy nóg dla Renaty Chrostek, podopiecznej Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty.

-

Musical organizowany przy współpracy wolontariuszy z UBS Kraków, Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty oraz artystów z wokalno – tanecznej grupy z Krosna na stałe wpisał się w kalendarz CSR-owych aktywności firmy. Zgromadził ludzi, którzy chcą inwestować własny czas i energię na zrobienie czegoś dla innych. I chociaż na co dzień nie jest łatwo godzić wszystkie obowiązki, chętnych do współtworzenia musicalu przybywa z roku na rok. 

CSR – trend w biznesie

Biznes, pracownicy, społeczeństwo oraz środowisko – te cztery obszary znajdują się w sferze zainteresowania podmiotów odpowiedzialnych społecznie. Chociaż od zawsze firmy stanowiły część swoich lokalnych społeczności, w Polsce dopiero od niedawna ta świadomość przekłada się na podejmowane przez nie aktywności. Firmy dostrzegają, że ponoszone na CSR nakłady są opłacalną inwestycją i dostarczają obopólnych korzyści. Wynikiem tego jest coraz częściej budowanie przemyślanych i spójnych strategii działania, a nie jedynie podejmowanie punktowych inicjatyw polegających na udzielaniu wsparcia finansowego. W tym celu w firmach powstają działy CSR, których rolą jest angażowanie pracowników jako wolontariuszy, poszukiwanie potencjalnych partnerów do współpracy oraz dobór inicjatyw układających się w roczny harmonogram stałych wydarzeń, spójnych z polityką biznesu. Uwrażliwiając zatrudnionych na problemy społeczne, jednocześnie dają im szansę sprawdzić się w rolach innych niż zawodowe. 

Z biura prosto na próbę

Musical wniósł nową jakość w wolontariat pracowników UBS Kraków; pozwolił im nie tylko pomagać i spełniać marzenia innych, ale także pokazać się od nieznanej dotąd strony – jako piosenkarze czy tancerze. W spektaklu może wziąć udział każdy, a zainteresowani sami zgłaszają się do projektu. Koordynowanie całości tego przedsięwzięcia to duże wyzwanie z uwagi na fakt, że firma UBS Kraków ma dwa oddalone od siebie biura – w Krakow Business Park i Green Office. Dlatego właśnie najczęstszą formą kontaktu były rozmowy telefoniczne, podczas których ustalano plan działań i wszystkie tematy do realizacji. Firma UBS daje pracownikom 16 godzin, które w ramach pracy mogą wykorzystać na wolontariat, jednak przygotowania do projektu jakim jest musicalu zajęły niektórym zatrudnionym osobom nawet 200 godzin. Z punktu widzenia biznesu firma nie może sobie pozwolić, żeby pracownicy zaniedbywali obowiązki zawodowe. Z tego względu próby odbywały się głównie wieczorami w okolicach 20-22, kiedy wszyscy zrealizowali już swoje zobowiązania. Dzięki wyrozumiałości przełożonych oraz dojrzałości uczestników współpraca przebiegała bezkonfliktowo. Występ to nie tylko zaangażowanie wokalistów i tancerzy, ale również przygotowanie scenografii, kostiumów, prace związane z oświetleniem czy z nagłaśnianiem wydarzenia w mediach społecznościowych – m.in. na Facebooku. Ponadto, wolontariusze pisali artykuły, przygotowali materiały graficzne oraz ulotki.

Diversity Rock Opera

Początki musicalowej współpracy sięgają roku 2009, kiedy grupa utalentowanych uczniów liceum z Krosna zorganizowała charytatywne widowisko muzyczne i nawiązała współpracę z Fundacją Jaśka Meli "Poza Horyzonty". Dwa lata później pomysł realizacji podobnego widowiska przypadł do gustu Monice Jankowskiej-Rangelov z UBS Kraków, firmy, która od dłuższego czasu współpracuje z Fundacją, realizując z sukcesem różne inicjatywy. Idea widowiska muzycznego połączonego z celem charytatywnym spodobała się na tyle, że w 2012 roku w ciągu kilku miesięcy, projekt profesjonalnego spektaklu został ponownie powołany do życia. Wsparcie sponsorów biznesowych pozwoliło na pokrycie kosztów związanych z organizacją musicalu, dlatego wszystkie środki ze sprzedaży biletów (ponad 35 tysięcy złotych) zostały przeznaczone na zakup protezy ręki dla Piotra Gołąba, podopiecznego Fundacji. Tegoroczny spektakl "Diversity Rock Opera" gościł na deskach Opery Krakowskiej. Koncept musicalu powstał we współpracy wielu zaangażowanych w przedsięwzięcie osób. Widowisko przybrało formę otwartą, pozbawioną fabuły, jednak w całości skoncentrowaną na pasjach i marzeniach człowieka, zapisanych w tekstach rockowych przebojów. 

UBS krakow diversity rock opera

Udział w musicalu wiązał się dla pracowników również ze stresem, jednak i w tym aspekcie zaangażowani w projekt mogli liczyć na wzajemną pomoc i wsparcie. O dobrą atmosferę dbali reżyserzy oraz koordynatorzy grup, ponieważ pomimo tego, że zdecydowana większość artystów to osoby obyte ze sceną, trema nie była im obca. Wsparcie uczestników było kluczem do sukcesu i miało dodatkowy cel integracyjny. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.