200 tys. euro dla młodych przedsiębiorców

200 tys. euro dla młodych przedsiębiorców

Brief.pl / Aktualności

Rusza druga edycja globalnego konkursu dla młodych przedsiębiorców, organizowanego przez firmę Unilever, Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL) oraz Międzynarodowym Stowarzyszeniem Innowatorów Społecznych (Ashoka). Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu, realizującego ideę zrównoważonego rozwoju. Gra jest warta świeczki, ponieważ zwycięzcy otrzymają, poza wsparciem merytorycznym, dofinansowanie w wysokości ponad 200 tys. euro.

-

Wyzwanie, które stoi przed uczestnikami konkursu Unilever Sustainable Living Young Entrepreneurs Awards, to opracowanie innowacyjnego, ale jednocześnie praktycznego projektu, przyczyniającego się do wdrażania idei zrównoważonego rozwoju, na której oparta jest strategia biznesowa firmy Unilever. Do udziału mogą zgłosić się wszystkie osoby poniżej 31. roku życia, które zaproponują produkt, usługę lub inne rozwiązanie, ograniczające negatywny wpływ na środowisko lub poprawiające zdrowie i warunki bytowe konsumentów poprzez zmianę ich przyzwyczajeń. 

Konkurs to wspólna inicjatywa Unilever, Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL), działającego przy jednym z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie, oraz Stowarzyszenia Ashoka, organizacji zrzeszającej ludzi wprowadzających nowe, niekonwencjonalne rozwiązania problemów społecznych. Autorzy siedmiu najlepszych projektów otrzymają wsparcie finansowe w wysokości ponad 200 tys. euro. Zostaną również objęci indywidualnymi programami mentorskimi oraz wezmą udział w 2-dniowych warsztatach organizowanych przez Uniwersytet w Cambridge, podczas których będą mogli skorzystać ze wskazówek światowej klasy ekspertów. Dodatkowo ostateczny zwycięzca całego konkursu wyróżniony zostanie nagrodą Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w konkursie mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoka Changemakers do 2 sierpnia 2014 roku, do godziny 1:00 polskiego czasu. Lista finalistów zostanie ogłoszona pod koniec października, a warsztaty oraz ostateczne obrady jury odbędą się w styczniu 2015 roku.

::

Zobacz również:

Google Campus - centrum dla startupów w Warszawie

::

 W zeszłorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad 500 młodych przedsiębiorców z 90 krajów. Zdobywca pierwszego miejsca, Gamal Albinsaid, 24-letni mieszkaniec Indonezji, otrzymał ponad 50 000 EUR, a jego rozwiązanie wdrażane jest na terenie całego kraju. Wśród finałowych propozycji znalazł się również m.in. pomysł stworzenia taniej karmy z nasion mango dla kurczaków hodowanych w Nigerii, czy też projekt toalet zwiększających oszczędności wody na terenach wiejskich w Peru.

 - Wierzę, że to właśnie w młodych ludziach drzemie potencjał, który pozwoli nam zmierzyć się z wyzwaniami stawianymi przez współczesny świat w obszarze zrównoważonego rozwoju. Doskonałym tego dowodem są propozycje, nad którymi pracowali zeszłoroczni finaliści – komentuje Paul Polman, Prezes koncernu Unilever. - Już niedługo 50% populacji w krajach rozwijających się będą stanowili ludzie młodzi. To właśnie oni odpowiadają za przyszłość nas wszystkich, dlatego tak ważne jest dla nas inwestowanie w ich pomysły związane ze zrównoważonym rozwojem – podsumowuje Polman.

 

 

::

© Sergey NivensZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.