200 tys. euro dla młodych przedsiębiorców

200 tys. euro dla młodych przedsiębiorców

Brief.pl / Aktualności

Rusza druga edycja globalnego konkursu dla młodych przedsiębiorców, organizowanego przez firmę Unilever, Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL) oraz Międzynarodowym Stowarzyszeniem Innowatorów Społecznych (Ashoka). Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu, realizującego ideę zrównoważonego rozwoju. Gra jest warta świeczki, ponieważ zwycięzcy otrzymają, poza wsparciem merytorycznym, dofinansowanie w wysokości ponad 200 tys. euro.

-

Wyzwanie, które stoi przed uczestnikami konkursu Unilever Sustainable Living Young Entrepreneurs Awards, to opracowanie innowacyjnego, ale jednocześnie praktycznego projektu, przyczyniającego się do wdrażania idei zrównoważonego rozwoju, na której oparta jest strategia biznesowa firmy Unilever. Do udziału mogą zgłosić się wszystkie osoby poniżej 31. roku życia, które zaproponują produkt, usługę lub inne rozwiązanie, ograniczające negatywny wpływ na środowisko lub poprawiające zdrowie i warunki bytowe konsumentów poprzez zmianę ich przyzwyczajeń. 

Konkurs to wspólna inicjatywa Unilever, Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL), działającego przy jednym z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie, oraz Stowarzyszenia Ashoka, organizacji zrzeszającej ludzi wprowadzających nowe, niekonwencjonalne rozwiązania problemów społecznych. Autorzy siedmiu najlepszych projektów otrzymają wsparcie finansowe w wysokości ponad 200 tys. euro. Zostaną również objęci indywidualnymi programami mentorskimi oraz wezmą udział w 2-dniowych warsztatach organizowanych przez Uniwersytet w Cambridge, podczas których będą mogli skorzystać ze wskazówek światowej klasy ekspertów. Dodatkowo ostateczny zwycięzca całego konkursu wyróżniony zostanie nagrodą Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w konkursie mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoka Changemakers do 2 sierpnia 2014 roku, do godziny 1:00 polskiego czasu. Lista finalistów zostanie ogłoszona pod koniec października, a warsztaty oraz ostateczne obrady jury odbędą się w styczniu 2015 roku.

::

Zobacz również:

Google Campus - centrum dla startupów w Warszawie

::

 W zeszłorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad 500 młodych przedsiębiorców z 90 krajów. Zdobywca pierwszego miejsca, Gamal Albinsaid, 24-letni mieszkaniec Indonezji, otrzymał ponad 50 000 EUR, a jego rozwiązanie wdrażane jest na terenie całego kraju. Wśród finałowych propozycji znalazł się również m.in. pomysł stworzenia taniej karmy z nasion mango dla kurczaków hodowanych w Nigerii, czy też projekt toalet zwiększających oszczędności wody na terenach wiejskich w Peru.

 - Wierzę, że to właśnie w młodych ludziach drzemie potencjał, który pozwoli nam zmierzyć się z wyzwaniami stawianymi przez współczesny świat w obszarze zrównoważonego rozwoju. Doskonałym tego dowodem są propozycje, nad którymi pracowali zeszłoroczni finaliści – komentuje Paul Polman, Prezes koncernu Unilever. - Już niedługo 50% populacji w krajach rozwijających się będą stanowili ludzie młodzi. To właśnie oni odpowiadają za przyszłość nas wszystkich, dlatego tak ważne jest dla nas inwestowanie w ich pomysły związane ze zrównoważonym rozwojem – podsumowuje Polman.

 

 

::

© Sergey NivensZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.