200 tys. euro dla młodych przedsiębiorców

200 tys. euro dla młodych przedsiębiorców

Brief.pl / Aktualności

Rusza druga edycja globalnego konkursu dla młodych przedsiębiorców, organizowanego przez firmę Unilever, Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL) oraz Międzynarodowym Stowarzyszeniem Innowatorów Społecznych (Ashoka). Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu, realizującego ideę zrównoważonego rozwoju. Gra jest warta świeczki, ponieważ zwycięzcy otrzymają, poza wsparciem merytorycznym, dofinansowanie w wysokości ponad 200 tys. euro.

-

Wyzwanie, które stoi przed uczestnikami konkursu Unilever Sustainable Living Young Entrepreneurs Awards, to opracowanie innowacyjnego, ale jednocześnie praktycznego projektu, przyczyniającego się do wdrażania idei zrównoważonego rozwoju, na której oparta jest strategia biznesowa firmy Unilever. Do udziału mogą zgłosić się wszystkie osoby poniżej 31. roku życia, które zaproponują produkt, usługę lub inne rozwiązanie, ograniczające negatywny wpływ na środowisko lub poprawiające zdrowie i warunki bytowe konsumentów poprzez zmianę ich przyzwyczajeń. 

Konkurs to wspólna inicjatywa Unilever, Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL), działającego przy jednym z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie, oraz Stowarzyszenia Ashoka, organizacji zrzeszającej ludzi wprowadzających nowe, niekonwencjonalne rozwiązania problemów społecznych. Autorzy siedmiu najlepszych projektów otrzymają wsparcie finansowe w wysokości ponad 200 tys. euro. Zostaną również objęci indywidualnymi programami mentorskimi oraz wezmą udział w 2-dniowych warsztatach organizowanych przez Uniwersytet w Cambridge, podczas których będą mogli skorzystać ze wskazówek światowej klasy ekspertów. Dodatkowo ostateczny zwycięzca całego konkursu wyróżniony zostanie nagrodą Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w konkursie mogą zgłaszać się poprzez platformę Ashoka Changemakers do 2 sierpnia 2014 roku, do godziny 1:00 polskiego czasu. Lista finalistów zostanie ogłoszona pod koniec października, a warsztaty oraz ostateczne obrady jury odbędą się w styczniu 2015 roku.

::

Zobacz również:

Google Campus - centrum dla startupów w Warszawie

::

 W zeszłorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad 500 młodych przedsiębiorców z 90 krajów. Zdobywca pierwszego miejsca, Gamal Albinsaid, 24-letni mieszkaniec Indonezji, otrzymał ponad 50 000 EUR, a jego rozwiązanie wdrażane jest na terenie całego kraju. Wśród finałowych propozycji znalazł się również m.in. pomysł stworzenia taniej karmy z nasion mango dla kurczaków hodowanych w Nigerii, czy też projekt toalet zwiększających oszczędności wody na terenach wiejskich w Peru.

 - Wierzę, że to właśnie w młodych ludziach drzemie potencjał, który pozwoli nam zmierzyć się z wyzwaniami stawianymi przez współczesny świat w obszarze zrównoważonego rozwoju. Doskonałym tego dowodem są propozycje, nad którymi pracowali zeszłoroczni finaliści – komentuje Paul Polman, Prezes koncernu Unilever. - Już niedługo 50% populacji w krajach rozwijających się będą stanowili ludzie młodzi. To właśnie oni odpowiadają za przyszłość nas wszystkich, dlatego tak ważne jest dla nas inwestowanie w ich pomysły związane ze zrównoważonym rozwojem – podsumowuje Polman.

 

 

::

© Sergey NivensZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.