Nestlé ogłasza „Sojusz dla Młodych”

Nestlé ogłasza „Sojusz dla Młodych”

Brief.pl / CSR

Dziś w Lizbonie w obecności przewodniczącego Komisji Europejskiej, José Manuela Barroso, a także Premiera oraz przedstawicieli rządu Portugalii, wiceprezes i dyrektor zarządzający Nestlé S.A. na Europę, Laurent Freixe, podpisał z kluczowymi europejskimi partnerami firmy „Sojusz dla Młodych” (ang. „Alliance for YOUth”). To pierwsza w historii, ogólnoeuropejska inicjatywa przedstawicieli świata biznesu na rzecz walki z bezrobociem wśród ludzi młodych.

-

Do „Sojuszu dla Młodych”, oprócz inicjatora przedsięwzięcia – Nestlé, przystąpili najwięksi partnerzy biznesowi firmy, m.in. Adecco, Axa, Cargill, CHEP, DS Smith, EY, Facebook, Firmenich, Google, Nielsen, Publicis Groupe, Salesforce.com, Twitter oraz White&Case. We wrześniu dołączą do nich kolejni partnerzy Nestlé z pozostałych europejskich krajów, także z Polski. 

„Sojusz dla Młodych” jest zobowiązaniem firm, które uznają, że bezrobocie wśród młodzieży to poważny problem społeczny i ekonomiczny na kontynencie i chcą współdziałać na rzecz jego rozwiązania. Uczestnicy sojuszu zadeklarowali, że będą czynnymi ambasadorami praktyk zawodowych w całej Europie, promującymi praktyki i szkolenia dla młodzieży. Zapowiedzieli opracowanie wspólnych inicjatyw, umożliwiających młodym ludziom rozwój, a także gotowość do prowadzenia porad, warsztatów i szkoleń przygotowujących młodych ludzi do wejścia z sukcesem na rynek pracy, obejmujących m.in. doradztwo jak pisać CV oraz jak poradzić sobie podczas rozmowy o pracę. 

- Jestem pełen uznania dla wsparcia, jakie inicjatywa Nestlé niesie dla „Europejskiego Sojuszu na Rzecz Przygotowania Zawodowego” zainicjowanego przez Komisję Europejską, poprzez istotne zwiększenie wysiłków w promowaniu przyuczania do zawodu oraz oferowaniu praktyk i staży w całej Europie" – powiedział w Lizbonie przewodniczący Komisji Europejskiej Jose Manuel Barroso. W podpisaniu „Sojuszu dla Młodych” z Nestlé udział wzięli także przedstawiciele najwyższych władz Portugalii: premier Pedro Passos Coelho, wicepremier Paulo Portas oraz minister solidarności, zatrudnienia i polityki społecznej Pedro Mota Soares. Portugalscy partnerzy biznesowi Nestlé w ciągu najbliższych 3 lat zobowiązali się stworzyć szanse rozwoju zawodowego aż dla 8 tys. młodych ludzi. 

::

Jak angażować studentów?

::

- Podpisany dziś w Lizbonie „Sojusz dla Młodych” to porozumienie Nestlé i kluczowych dostawców firmy na rzecz walki z bezrobociem wśród młodzieży oraz deklaracja współpracy w stwarzaniu nowych miejsc pracy, praktyk, staży, a także innych działań podnoszących kwalifikacje młodzieży na rynku pracy. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że do naszej inicjatywy udało nam się przekonać aż tyle firm. Cieszymy się także z faktu, że trwają rozmowy z kolejnymi podmiotami w kilkunastu europejskich krajach. To stwarza ogromną szansę dla młodych ludzi. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia i zachęcamy wszystkich naszych partnerów z każdego kraju do przyłączenia się do „Sojuszu dla Młodych” – powiedział Laurent Freixe, wiceprezes i dyrektor zarządzający Nestlé S.A. na Europę. 

Podpisany w Lizbonie „Sojusz dla Młodych” to część Nestlé needs YOUth – Europejskiej Inicjatywy na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych. Jest to autorski pomysł Nestlé na walkę z bezrobociem wśród młodzieży w całej Europie. Inicjatywę ogłoszono w listopadzie 2013 roku, deklarując, że do 2016 roku firma stworzy możliwości zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia. Połowie z nich Nestlé zaoferuje zatrudnienie, a pozostałym płatne staże i praktyki. 

Do tej pory w ramach Inicjatywy Nestlé na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych w całej Europie firma pomogła znaleźć zatrudnienie albo staże dla blisko 5 tys. osób. W Polsce 1 lipca 2014 roku rusza „Letnia Praktyka z Nestlé”, podczas której młodzi Polacy będą mogli zdobywać doświadczenie u największego światowego producenta żywności, a tym samym podnosić kwalifikacje zawodowe i zwiększać swoje szanse na rynku pracy. Dla części praktykantów Nestlé przewiduje możliwość stałego zatrudnienia jeszcze tej jesieni. 

Tagi:

Nestlé

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.