wp - grudzien 2016

Lego w 10 pomysłowych odsłonach

Lego w 10 pomysłowych odsłonach

Brief.pl / Inspiracje

Lego, duńska firma z ponad 80-letnią tradycją, zajmuje specjalne miejsce w sercach wielu z nas. Marka ma tysiące wyznawców na cały świecie i utrzymuje się na rynku mimo pojawienia się zabawek, wykorzystujących najnowsze technologie. Kochamy je za prostotę, rozbudzanie naszej wyobraźni, a także niezapomniane kampanie reklamowe.

-

Przedstawiamy dziesięć kreatywnych  kampanii marki Lego, genialnych w swojej prostocie:

1. CREATIVITY FORGIVES EVERYTHING - Doskonały pomysł na zaprezentowanie potęgi wyobraźni. Seria reklam, przedstawiających nietypowe zastosowanie klocków lego, apeluje do rodziców o nieingerowanie w kreatywne, zadziwiające pomysły dzieci. Projekt przygotowała agencja GreyParis.

 

2.  EVERY LEGO BRICK TELLS A STORY. BUILD YOURS – Amerykańska agencja reklamowa Pereira & O'Dell zaproponowała fabułę trzech historii , a każda z nich zaczynała się od jednego kolorowego klocka.  Od inwencji twórczej  każdego z nas zależy, jaka historia wiązać się będzie z małym, żółtym klockiem LEGO.

 

3.  HOW DO YOU SAY „IMAGINATION” WITHOUT SAYING IT?– Kolejna kampania zwracająca uwagę na  wpływ klocków LEGO na pobudzanie wyobraźni i pomysłowości dzieci. Na taki pomysł promocji wpadła amerykańska agencja Blattner Brunner

 

4. BUILDERS OF TOMORROW – Seria trzech reklam stylizowanych na lata 60., 70. oraz 80. Ich przesłanie jest jednoznaczne- dziś dziecko bawi się klockami LEGO, jutro będzie zmieniać świat. Za pomysł odpowiada niemiecka agencja Serviceplan.

 

5. IT’S WHAT YOU MAKE OF IT- Te same klocki i milion kombinacji. Projekt powstał w Miami Ad School. 

 

::

Zobacz również:

Lego Star Wars: nowa kampania

::

 

6. . IMAGINE A SONG/ IMAGINE A MOVIE - przykład kampanii, wchodzącej w interakcję z odbiorcami. Rozwiązaniami rebusów, stworzonych z okazji 55 rocznicy urodzin LEGO, są tytuły piosenek i filmów, dla dzieci, ale nie tylko.

 

7. Zagadki stworzone w 2012 roku przez agencję reklamową z Hamburga, po raz kolejny urzekają swoją prostotą i namawiają odbiorców do chwili zabawy. Minimalistyczne rysunki przedstawiają bohaterów filmów rysunkowych 

 

8. PURE BRAINFOOD -  Niebanalny, a zarazem genialny prosty w swoim przesłaniu projekt. Kolejna odsłona kreatywności

 

9. WORD PUZZLES- Agencja TBWA z Kostaryki przykuwa uwagę odbiory serią łamigłówek, zmuszających do poruszenia wyobraźni.

 

10. SMALL TOYS , BIG STORIES – Kolejny, jeszcze bardziej minimalistyczny projekt Miami Ad School . Cykl reklam, który pozostawia dużo miejsca na dowolną interpretację.

 

 

Marka LEGO idzie z duchem czasu, ale nie rezygnuje z głównego przekazu firmy, jakimi jest chęć pobudzenia wyobraźni swoich klientów. Niedawno na rynku pojawiła się gra Lego Fushion, która łączy nowe technologie , z tradycyjnymi klockami. Takimi działaniami LEGO zdobywa serca dzieci i dorosłych zarazem.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.