Fotolia Instant: zarabiaj na mobilnej fotografii

Fotolia Instant: zarabiaj na mobilnej fotografii

Brief.pl / Aktualności

Aplikacja Fotolia Instant jest obecnie jedyną aplikacją na smartfony, która odniosła sukces umożliwiając fotografom sprzedaż swoich zdjęć. Dotychczas aplikacja dostępna była tylko dla systemu iOS, jednak dziś startuje jej wersja na Androida, którą można pobrać w serwisie Google Play.

-

Aplikacja Fotolia Instant pozwala każdemu użytkownikowi korzystającemu z iPhone’a – a teraz także z systemu Android – na darmowe pobranie, założenie darmowego konta i przesyłanie zdjęć na sprzedaż. To mobilne narzędzie, które łączy z 5-milionową społecznością dostawców i kupujących Fotolia. Tak samo jak w innych kolekcjach zdjęć Fotolia, fotograf otrzymuje przychody ze sprzedaży swoich prac w serwisie. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy aplikacja Fotolia Instant ugruntowała swoją pozycję wśród użytkowników jako wygodne narzędzie do zarabiania na zdjęciach, jak również rynek dla nowej grupy fotografów, z ikonicznym, świeżym i spontanicznym spojrzeniem na fotografię mobilną.

– Początkowo Instant to był eksperyment, ponieważ wiedzieliśmy, że fotografia mobilna to silny trend, którego nie można zignorować. Teraz widzimy, że Instant jest źródłem świeżych i zupełnie nowych obrazów oraz sprzedaży w serwisie Fotolia, która wykracza daleko poza nasze oczekiwania. Trudno jest mieszać "magiczne składniki" tak, aby z powodzeniem wystartować na rynku, dlatego też jesteśmy zachwyceni sukcesem Kolekcji Instant i jednocześnie podekscytowani, żeby zobaczyć, jak uruchomienie aplikacji na Androida zwiększy liczbę mobilnych dostawców oraz sprzedaż – mówi prezes i współzałożyciel Fotolia LLC Oleg Tscheltzoff.

– Kolekcja Fotolia Instant udowadnia, że nawet robione smartfonem zdjęcia sprzedają się dobrze. Niektóre z moich smartfonowych fotografii sprzedają się lepiej, niż te robione sprzętem o wartości 5 000 USD, więc to naprawdę nie zależy od aparatu – powiedział Robert Kneschke, jeden z największych dostawców banku zdjęć Fotolia. Od momentu jej uruchomienia w październiku 2013 roku, zostało przesłanych ponad 135 000 zdjęć, a ponad 35 000 zostało zaakceptowanych do Kolekcji Instant, która jest moderowana, podobnie jak pozostałe kolekcje obrazów Fotolia, w celu zachowania jak najwyższej jakości. Zdjęcia z Kolekcji Instant zostały kupione ponad 50 000 razy, co stanowi imponujący pokaz akceptacji fotografii ze smartfonów wśród nabywców kreatywnych stockowych treści.

Morgan David de Lossy, Head of Mobile w banku zdjęć Fotolia dodaje: – To, co nazywamy „phoneography” sprawiło, że fotografia jest bliższa szerszej publiczności. Ta nowa generacja mobilnych fotografów cieszy się świeżym, młodzieńczym i nonszalanckim podejściem do fotografii komercyjnej. Bestsellerami Kolekcji Instant są zazwyczaj zdjęcia z młodymi ludźmi, którzy bawią się na zewnątrz. Słońce, zabawa, jasne kolory i spontaniczny, autentyczny klimat tworzą obraz, którego kupujący szukają w zdjęciach mobilnych. Kolekcja Instant uosabia radość życia, miejskość i obecny lifestyle. W ten sposób powstaje zupełnie nowa ikonografia, klimat, który odzwierciedla sposób w jaki dziś ludzie robią zdjęcia oraz potrzebę dotarcia do młodszego pokolenia przez kupujących.

::

Fotolia, wiodąca europejska agencja zdjęć stockowych, ogłosiła, że dzięki aplikacji Fotolia Instant zostało sprzedanych już 50 000 obrazów, plasując bank zdjęć tym samym na szczycie platform sprzedających zdjęcia ze smartfonów.

 

 

Zdjęcia z Kolekcji Instant można obejrzeć tutaj.

Aplikacja Fotolia Instant dla systemu Android jest dostępna do pobrania za darmo w Google Play.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.