Konkurs „Kreator miejsc pracy” rozstrzygnięty

Konkurs „Kreator miejsc pracy” rozstrzygnięty

Brief.pl / Patronaty

Minister pracy i polityki społecznej przyznał nagrody w konkursie „Kreator miejsc pracy”. Statuetki zostały przyznane firmom, które stworzyły najwięcej nowych miejsc pracy w roku 2013. Oceniane były również warunki, jakie pracownikom tworzy pracodawca. Uroczysta gala odbyła się 24 czerwca w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

-

Zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu „Kreator miejsc pracy” zostali: Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A., Atos IT Services, Toys „R” Us Poland Sp. z o.o., Tomasz Cajdler Tomex oraz Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Spytkowo. Dodatkowo przyznano wyróżnienia dla Kolei Mazowieckich Sp. z o.o. za szczególny wkład w zatrudnienie osób powyżej pięćdziesiątego roku życia oraz dla „PIWEK” Centrum Obróbki Mechanicznej Mateusz Piwek za zatrudnianie osób poniżej trzydziestego roku życia.

- Dotychczas nagradzano firmy za ich innowacyjność, wyniki finansowe, tempo rozwoju. My chcemy pokazać ludzką twarz prowadzenia biznesu – pokazać, że zapewnianie dobrych warunków pracownikom nie stoi w sprzeczności z rozwojem i dobrymi wynikami firmy – komentuje Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej.

W kapitule konkursu uczestniczyli przedstawiciele związków zawodowych i organizacji pracodawców. - Konkurs spotkał się z bardzo życzliwym przyjęciem z ich strony. To pokazuje, że tematyka promocji zatrudnienia jest ważna nie tylko dla pracowników, ale także dla samych pracodawców – powiedział minister Kosiniak-Kamysz.

- Oprócz zwiększania miejsc pracy i pakietu socjalnego, który oferujemy naszym pracownikom dbamy też o młodych. Przyjmujemy na praktyki uczniów z okolicznych szkół. W regionie takim jak Lubelszczyzna każde miejsce pracy liczy się dwukrotnie a nawet trzykrotnie – powiedział Waldemar Bernaciak, Z-ca Prezesa Zarządu ds. Handlu i Logistyki,  firmy Lubelski Węgiel „Bogdanka”.

Jakie były kryteria oceny? Kluczowy był wzrost zatrudnienia w firmie. Punkty można było zdobyć także za przyjęcie do pracy młodych pracowników do 30. roku życia, z grupy 50+ oraz osób niepełnosprawnych. Brano pod uwagę również rzetelność pracodawców - m.in. to, czy zatrudniają pracowników na umowach o pracę. 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.