Wyścig miast w social media

Wyścig miast w social media

Brief for Poland / Wiedza

Firma Megafoni.pl przeprowadziła nowe badanie widoczności polskich miast na Facebooku. Które miasto ma najwięcej fanów, a o którym się najwięcej mówi? Zapraszamy do lektury.

-

Wrocław ma najwięcej fanów
Liderzy pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat Wrocław, Poznań i Warszawa zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk i Gdynia. Z pierwszej piątki wypadł Kraków.

Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tyś. osób, natomiast posiadacze smartfonów najchętniej meldują się (check-in) we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie!

Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców dotyczące decyzji czy wydarzeń. - Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści -  mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznania.

Lokalni patrioci
Z przeprowadzonych wywiadów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu integruje lokalne społeczności oraz zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Mieszkańcy chętniej organizują się w konkretnych sprawach za pomocą “wydarzeń na Facebooku” lub zakładając dedykowane strony.

Zarysowuje się widoczny trend gdzie miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a.

Pełna treść raportu dostępna jest online www.megafoni.pl/raport-2013

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.