wp - grudzien 2016

Wyścig miast w social media

Wyścig miast w social media

Brief for Poland / Wiedza

Firma Megafoni.pl przeprowadziła nowe badanie widoczności polskich miast na Facebooku. Które miasto ma najwięcej fanów, a o którym się najwięcej mówi? Zapraszamy do lektury.

-

Wrocław ma najwięcej fanów
Liderzy pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat Wrocław, Poznań i Warszawa zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk i Gdynia. Z pierwszej piątki wypadł Kraków.

Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tyś. osób, natomiast posiadacze smartfonów najchętniej meldują się (check-in) we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie!

Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców dotyczące decyzji czy wydarzeń. - Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści -  mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznania.

Lokalni patrioci
Z przeprowadzonych wywiadów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu integruje lokalne społeczności oraz zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Mieszkańcy chętniej organizują się w konkretnych sprawach za pomocą “wydarzeń na Facebooku” lub zakładając dedykowane strony.

Zarysowuje się widoczny trend gdzie miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a.

Pełna treść raportu dostępna jest online www.megafoni.pl/raport-2013

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.