Wyścig miast w social media

Wyścig miast w social media

Brief for Poland / Wiedza

Firma Megafoni.pl przeprowadziła nowe badanie widoczności polskich miast na Facebooku. Które miasto ma najwięcej fanów, a o którym się najwięcej mówi? Zapraszamy do lektury.

-

Wrocław ma najwięcej fanów
Liderzy pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat Wrocław, Poznań i Warszawa zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk i Gdynia. Z pierwszej piątki wypadł Kraków.

Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tyś. osób, natomiast posiadacze smartfonów najchętniej meldują się (check-in) we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie!

Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców dotyczące decyzji czy wydarzeń. - Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści -  mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznania.

Lokalni patrioci
Z przeprowadzonych wywiadów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu integruje lokalne społeczności oraz zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Mieszkańcy chętniej organizują się w konkretnych sprawach za pomocą “wydarzeń na Facebooku” lub zakładając dedykowane strony.

Zarysowuje się widoczny trend gdzie miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a.

Pełna treść raportu dostępna jest online www.megafoni.pl/raport-2013

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.