Wyścig miast w social media

Wyścig miast w social media

Brief for Poland / Wiedza

Firma Megafoni.pl przeprowadziła nowe badanie widoczności polskich miast na Facebooku. Które miasto ma najwięcej fanów, a o którym się najwięcej mówi? Zapraszamy do lektury.

-

Wrocław ma najwięcej fanów
Liderzy pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat Wrocław, Poznań i Warszawa zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk i Gdynia. Z pierwszej piątki wypadł Kraków.

Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tyś. osób, natomiast posiadacze smartfonów najchętniej meldują się (check-in) we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie!

Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców dotyczące decyzji czy wydarzeń. - Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści -  mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznania.

Lokalni patrioci
Z przeprowadzonych wywiadów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu integruje lokalne społeczności oraz zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Mieszkańcy chętniej organizują się w konkretnych sprawach za pomocą “wydarzeń na Facebooku” lub zakładając dedykowane strony.

Zarysowuje się widoczny trend gdzie miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a.

Pełna treść raportu dostępna jest online www.megafoni.pl/raport-2013

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.