„Smutny Autobus” od K2

Brief.pl / Inspiracje

Wczoraj internet obiegła historia o „Smutnym Autobusie”. Ten dwuminutowy spot stworzony dla Centralnego Ośrodka Informatyki przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych przez Agencję reklamową K2 Internet wywołał wśród internautów wiele komentarzy.

-

„Smutny Autobus” jest kreacją, która ma na celu uświadomienie użytkowników komunikacji miejskiej jak ważne jest, aby pojazdy którymi poruszają się nasze dzieci, jak i my sami były w pełni bezpieczne i sprawne. Tytułowy autobus wzbudza w widzu bardzo pozytywne emocje, można powiedzieć, że jest nam go po prostu szkoda i wręcz chcemy, aby pojawiający się na ekranie motylek go uratował…

Poniżej przedstawmy komentarz dyrektora kreatywnego K2 Arka Szułczyńskiego dotyczącego zaprezentowanego spotu:

- Naszym zadaniem było stworzenie filmu dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych promującego e-usługę Bezpieczny Autobus. Dzięki usłudze w łatwy i zupełnie darmowy sposób możemy sprawdzić informacje o autobusie, którym planujemy podróż. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu na www.bezpiecznyautobus.gov.pl. Komunikacja jest tu skierowana głównie do rodziców. To jako rodzice powinniśmy być szczególnie odpowiedzialni za najmłodszych, którzy codziennie dojeżdżają do szkół, a aktualnie – na wakacje. Film od początku miał mieć viralowy charakter. Był to wyznacznik w wyborze pomysłu przez Klienta.

- Wiemy, że najlepiej oddziaływają silne emocje. Wywoływanie pozytywnych uczuć do antybohatera jest zabiegiem, który niejednokrotnie w historii reklamy potrafił skupić uwagę widza. Reklamy tego typu zawsze polaryzują publiczność. Chcieliśmy zderzyć sentyment i ciepłe uczucie z bardzo realistyczną odpowiedzialnością rodzicielską. W taki sposób stworzyliśmy zdezelowany Smutny Autobus jako przeciwwagę do nowego i przede wszystkim sprawnego pojazdu. Wierzymy, że poprzez kontrowersyjną historię komunikat na stałe zapadnie w pamięci. Pragniemy wesołych, nowych, bezpiecznych autobusów na drogach. Pragniemy bezpieczeństwa dla naszych dzieci i dla nas samych.

::

A jak Wam się podoba spot? Spełnia swoje zadanie?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.