wp - grudzien 2016

„Smutny Autobus” od K2

Brief.pl / Inspiracje

Wczoraj internet obiegła historia o „Smutnym Autobusie”. Ten dwuminutowy spot stworzony dla Centralnego Ośrodka Informatyki przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych przez Agencję reklamową K2 Internet wywołał wśród internautów wiele komentarzy.

-

„Smutny Autobus” jest kreacją, która ma na celu uświadomienie użytkowników komunikacji miejskiej jak ważne jest, aby pojazdy którymi poruszają się nasze dzieci, jak i my sami były w pełni bezpieczne i sprawne. Tytułowy autobus wzbudza w widzu bardzo pozytywne emocje, można powiedzieć, że jest nam go po prostu szkoda i wręcz chcemy, aby pojawiający się na ekranie motylek go uratował…

Poniżej przedstawmy komentarz dyrektora kreatywnego K2 Arka Szułczyńskiego dotyczącego zaprezentowanego spotu:

- Naszym zadaniem było stworzenie filmu dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych promującego e-usługę Bezpieczny Autobus. Dzięki usłudze w łatwy i zupełnie darmowy sposób możemy sprawdzić informacje o autobusie, którym planujemy podróż. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu na www.bezpiecznyautobus.gov.pl. Komunikacja jest tu skierowana głównie do rodziców. To jako rodzice powinniśmy być szczególnie odpowiedzialni za najmłodszych, którzy codziennie dojeżdżają do szkół, a aktualnie – na wakacje. Film od początku miał mieć viralowy charakter. Był to wyznacznik w wyborze pomysłu przez Klienta.

- Wiemy, że najlepiej oddziaływają silne emocje. Wywoływanie pozytywnych uczuć do antybohatera jest zabiegiem, który niejednokrotnie w historii reklamy potrafił skupić uwagę widza. Reklamy tego typu zawsze polaryzują publiczność. Chcieliśmy zderzyć sentyment i ciepłe uczucie z bardzo realistyczną odpowiedzialnością rodzicielską. W taki sposób stworzyliśmy zdezelowany Smutny Autobus jako przeciwwagę do nowego i przede wszystkim sprawnego pojazdu. Wierzymy, że poprzez kontrowersyjną historię komunikat na stałe zapadnie w pamięci. Pragniemy wesołych, nowych, bezpiecznych autobusów na drogach. Pragniemy bezpieczeństwa dla naszych dzieci i dla nas samych.

::

A jak Wam się podoba spot? Spełnia swoje zadanie?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.