„Smutny Autobus” od K2

Brief.pl / Inspiracje

Wczoraj internet obiegła historia o „Smutnym Autobusie”. Ten dwuminutowy spot stworzony dla Centralnego Ośrodka Informatyki przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych przez Agencję reklamową K2 Internet wywołał wśród internautów wiele komentarzy.

-

„Smutny Autobus” jest kreacją, która ma na celu uświadomienie użytkowników komunikacji miejskiej jak ważne jest, aby pojazdy którymi poruszają się nasze dzieci, jak i my sami były w pełni bezpieczne i sprawne. Tytułowy autobus wzbudza w widzu bardzo pozytywne emocje, można powiedzieć, że jest nam go po prostu szkoda i wręcz chcemy, aby pojawiający się na ekranie motylek go uratował…

Poniżej przedstawmy komentarz dyrektora kreatywnego K2 Arka Szułczyńskiego dotyczącego zaprezentowanego spotu:

- Naszym zadaniem było stworzenie filmu dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych promującego e-usługę Bezpieczny Autobus. Dzięki usłudze w łatwy i zupełnie darmowy sposób możemy sprawdzić informacje o autobusie, którym planujemy podróż. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny pojazdu na www.bezpiecznyautobus.gov.pl. Komunikacja jest tu skierowana głównie do rodziców. To jako rodzice powinniśmy być szczególnie odpowiedzialni za najmłodszych, którzy codziennie dojeżdżają do szkół, a aktualnie – na wakacje. Film od początku miał mieć viralowy charakter. Był to wyznacznik w wyborze pomysłu przez Klienta.

- Wiemy, że najlepiej oddziaływają silne emocje. Wywoływanie pozytywnych uczuć do antybohatera jest zabiegiem, który niejednokrotnie w historii reklamy potrafił skupić uwagę widza. Reklamy tego typu zawsze polaryzują publiczność. Chcieliśmy zderzyć sentyment i ciepłe uczucie z bardzo realistyczną odpowiedzialnością rodzicielską. W taki sposób stworzyliśmy zdezelowany Smutny Autobus jako przeciwwagę do nowego i przede wszystkim sprawnego pojazdu. Wierzymy, że poprzez kontrowersyjną historię komunikat na stałe zapadnie w pamięci. Pragniemy wesołych, nowych, bezpiecznych autobusów na drogach. Pragniemy bezpieczeństwa dla naszych dzieci i dla nas samych.

::

A jak Wam się podoba spot? Spełnia swoje zadanie?

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.