wp - grudzien 2016

Monosylaby podbiją świat

Monosylaby podbiją świat

Brief.pl / Aktualności

Są języki, które opierają komunikację na monosylabach. Okazuje się jednak, że skrótowy sposób porozumiewania się może stać się sposobem do zrozumienia nowoczesnych użytkowników.

-

Przez internet przetaczają się co jakiś czas nowe trendy. Była moda na Facebooka (wciąż jest obecna, ale ustępuje miejsca kolejnym), szał na korzystanie z czatów, Twittera, social media bazujących na obrazkach (Instagram, Pinterest), wiadomości znikających po kilkunastu sekundach (Snapchat), a obecnie na komunikatory, które służą… komunikacji w najbardziej podstawowej formie. Przedstawicielem tego nurtu jest np. WhatsApp. Wyceny takich aplikacji i serwisów sięgają miliardów dolarów. Widać, że nowoczesny użytkownik chce porozumiewać się coraz prościej i szybciej. Czy można zatem zaskoczyć go czymś nowym?

Nowa moda szybko opanowała użytkowników

Okazuje się, że tak. Kilka dni temu szczyty popularności w sklepach z aplikacjami zdobyło „Yo”, aplikacja, która potrafi jedynie wysłać naszym znajomym wiadomość o treści „yo”. Do dwóch liter tekstu jest Yo odtwarza dodatkowo plik odczytujący to powitanie. Wysyłanie monosylab powinno być niezbyt interesujące, ale użytkownicy polubili prosty programik. Jego izraelski twórca Or Arbel pracował nad nim jedynie 8 godzin, zatem możemy sobie wyobrazić jego radość, gdy kilka dni temu pojawiła się informacja o milionie dolarów dofinansowania, jakie zagwarantowali Yo inwestorzy.

Gdy napisały o tym światowe media, z 50 tys. użytkowników wysyłających „yo” zrobiło się w ciągu 24 godzin ponad 300 tys. Gdy Arbel planował kolejne funkcjonalności aplikacji Yo zostało zhakowane. Grupa cyber włamywaczy podających się za studentów jednej z amerykańskich politechnik z łatwością pokonała nieskomplikowane zabezpieczenia i poinformowała o tym userów programu. Ich numery telefonów stały się łatwym łupem, ale atak nie przyniósł dalszych strat.

Komunikacja nowej ery?

Arbel i jego zespół, na który po otrzymaniu miliona dolarów może już sobie pozwolić, pracują nad lepszą ochroną danych i planują kolejne funkcjonalności. Wysyłanie krótkiego „yo” może stać się sposobem na powiadamianie użytkowników o nowych treściach, które śledzą na blogach czy rozmaitych serwisach. Niestandardowa komunikacja może równie szybko podbić świat, jak stało się to w przypadku rozwiązań oferowanych przez Snapchat czy Instagram. Miliony wysyłanych „yo” mogą wydawać się niepoważne i niepotrzebne, ale kto wie, czy ta mikrokomunikacja nie stanie się podstawowym sposobem przekazywania emocji w niedalekiej przyszłości.

::

Photo: © Igor Mojzes - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.