Monosylaby podbiją świat

Monosylaby podbiją świat

Brief.pl / Aktualności

Są języki, które opierają komunikację na monosylabach. Okazuje się jednak, że skrótowy sposób porozumiewania się może stać się sposobem do zrozumienia nowoczesnych użytkowników.

-

Przez internet przetaczają się co jakiś czas nowe trendy. Była moda na Facebooka (wciąż jest obecna, ale ustępuje miejsca kolejnym), szał na korzystanie z czatów, Twittera, social media bazujących na obrazkach (Instagram, Pinterest), wiadomości znikających po kilkunastu sekundach (Snapchat), a obecnie na komunikatory, które służą… komunikacji w najbardziej podstawowej formie. Przedstawicielem tego nurtu jest np. WhatsApp. Wyceny takich aplikacji i serwisów sięgają miliardów dolarów. Widać, że nowoczesny użytkownik chce porozumiewać się coraz prościej i szybciej. Czy można zatem zaskoczyć go czymś nowym?

Nowa moda szybko opanowała użytkowników

Okazuje się, że tak. Kilka dni temu szczyty popularności w sklepach z aplikacjami zdobyło „Yo”, aplikacja, która potrafi jedynie wysłać naszym znajomym wiadomość o treści „yo”. Do dwóch liter tekstu jest Yo odtwarza dodatkowo plik odczytujący to powitanie. Wysyłanie monosylab powinno być niezbyt interesujące, ale użytkownicy polubili prosty programik. Jego izraelski twórca Or Arbel pracował nad nim jedynie 8 godzin, zatem możemy sobie wyobrazić jego radość, gdy kilka dni temu pojawiła się informacja o milionie dolarów dofinansowania, jakie zagwarantowali Yo inwestorzy.

Gdy napisały o tym światowe media, z 50 tys. użytkowników wysyłających „yo” zrobiło się w ciągu 24 godzin ponad 300 tys. Gdy Arbel planował kolejne funkcjonalności aplikacji Yo zostało zhakowane. Grupa cyber włamywaczy podających się za studentów jednej z amerykańskich politechnik z łatwością pokonała nieskomplikowane zabezpieczenia i poinformowała o tym userów programu. Ich numery telefonów stały się łatwym łupem, ale atak nie przyniósł dalszych strat.

Komunikacja nowej ery?

Arbel i jego zespół, na który po otrzymaniu miliona dolarów może już sobie pozwolić, pracują nad lepszą ochroną danych i planują kolejne funkcjonalności. Wysyłanie krótkiego „yo” może stać się sposobem na powiadamianie użytkowników o nowych treściach, które śledzą na blogach czy rozmaitych serwisach. Niestandardowa komunikacja może równie szybko podbić świat, jak stało się to w przypadku rozwiązań oferowanych przez Snapchat czy Instagram. Miliony wysyłanych „yo” mogą wydawać się niepoważne i niepotrzebne, ale kto wie, czy ta mikrokomunikacja nie stanie się podstawowym sposobem przekazywania emocji w niedalekiej przyszłości.

::

Photo: © Igor Mojzes - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.