Kiedy kupić bilet lotniczy? - infografika

Kiedy kupić bilet lotniczy? - infografika

Brief.pl / Aktualności

Kiedy strony WWW przewoźników oferujących tanie linie lotnicze cieszą się największą popularnością? Kim są e-podróżnicy? Gemius przeanalizował ruch w serwisach internetowych tzw. lowcostowych przewoźników w trzech europejskich krajach – Danii, Polsce i Turcji.

-

Okazuje się, że strony www tanich przewoźników cieszą się największą popularnością wśród tureckich internautów. W 2013 roku odwiedziło je blisko 6 proc. użytkowników sieci. To niemal dwa razy więcej niż w Polsce, gdzie na witryny tanich linii lotniczych weszło 3,4 proc. internautów. Z kolei w Danii z badanych stron skorzystało 5,2 proc. użytkowników sieci (dane miesięczne, uśrednione za cały 2013 rok).

W styczniu i wrześniu największe zainteresowanie

Analizy wykazały także, że zarówno w Polsce, jak i Danii strony www tanich linii lotniczych przeżywają największe oblężenie w styczniu. Natomiast w grudniu cieszą się najmniejszą popularnością. Inaczej jest w Turcji. Tam badane strony cieszą się największą popularnością we wrześniu, podczas gdy w lutym liczba odwiedzających je internautów jest już dwukrotnie niższa i jednocześnie najniższa w skali roku.

E-podróżnicy to osoby w wieku 55+ lub 25-34

Kim są e-podróżnicy polujący na tanie bilety lotnicze? Okazuje się, że w Danii 34 proc. z nich to internauci powyżej 55 roku życia. Z kolei w Polsce średnio 40 proc. użytkowników sieci odwiedzających analizowane strony www ma od 25 do 34 lat. Podobnie w Turcji, gdzie internauci z tej grupy wiekowej stanowią średnio 38 proc. wszystkich użytkowników analizowanych serwisów.

Jak wynika ze statystyk prowadzonych przez Zrzeszenie Europejskich Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA. European Low Fares Airline Association), w 2013 roku tanie linie lotnicze obsłużyły 216 milinów pasażerów i zrealizowały ponad 4,5 tys. lotów. Z kolei według raportu York Aviation, firmy, która doradza branży lotniczej, jak optymalizować biznes, w 2010 roku przewoźnicy oferujący tanie linie lotnicze posiadali 38 proc. udziału we wszystkich lotach w Europie.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji mobilnych. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

 

::

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.