Kiedy kupić bilet lotniczy? - infografika

Kiedy kupić bilet lotniczy? - infografika

Brief.pl / Aktualności

Kiedy strony WWW przewoźników oferujących tanie linie lotnicze cieszą się największą popularnością? Kim są e-podróżnicy? Gemius przeanalizował ruch w serwisach internetowych tzw. lowcostowych przewoźników w trzech europejskich krajach – Danii, Polsce i Turcji.

-

Okazuje się, że strony www tanich przewoźników cieszą się największą popularnością wśród tureckich internautów. W 2013 roku odwiedziło je blisko 6 proc. użytkowników sieci. To niemal dwa razy więcej niż w Polsce, gdzie na witryny tanich linii lotniczych weszło 3,4 proc. internautów. Z kolei w Danii z badanych stron skorzystało 5,2 proc. użytkowników sieci (dane miesięczne, uśrednione za cały 2013 rok).

W styczniu i wrześniu największe zainteresowanie

Analizy wykazały także, że zarówno w Polsce, jak i Danii strony www tanich linii lotniczych przeżywają największe oblężenie w styczniu. Natomiast w grudniu cieszą się najmniejszą popularnością. Inaczej jest w Turcji. Tam badane strony cieszą się największą popularnością we wrześniu, podczas gdy w lutym liczba odwiedzających je internautów jest już dwukrotnie niższa i jednocześnie najniższa w skali roku.

E-podróżnicy to osoby w wieku 55+ lub 25-34

Kim są e-podróżnicy polujący na tanie bilety lotnicze? Okazuje się, że w Danii 34 proc. z nich to internauci powyżej 55 roku życia. Z kolei w Polsce średnio 40 proc. użytkowników sieci odwiedzających analizowane strony www ma od 25 do 34 lat. Podobnie w Turcji, gdzie internauci z tej grupy wiekowej stanowią średnio 38 proc. wszystkich użytkowników analizowanych serwisów.

Jak wynika ze statystyk prowadzonych przez Zrzeszenie Europejskich Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA. European Low Fares Airline Association), w 2013 roku tanie linie lotnicze obsłużyły 216 milinów pasażerów i zrealizowały ponad 4,5 tys. lotów. Z kolei według raportu York Aviation, firmy, która doradza branży lotniczej, jak optymalizować biznes, w 2010 roku przewoźnicy oferujący tanie linie lotnicze posiadali 38 proc. udziału we wszystkich lotach w Europie.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji mobilnych. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

 

::

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?