Kiedy kupić bilet lotniczy? - infografika

Kiedy kupić bilet lotniczy? - infografika

Brief.pl / Aktualności

Kiedy strony WWW przewoźników oferujących tanie linie lotnicze cieszą się największą popularnością? Kim są e-podróżnicy? Gemius przeanalizował ruch w serwisach internetowych tzw. lowcostowych przewoźników w trzech europejskich krajach – Danii, Polsce i Turcji.

-

Okazuje się, że strony www tanich przewoźników cieszą się największą popularnością wśród tureckich internautów. W 2013 roku odwiedziło je blisko 6 proc. użytkowników sieci. To niemal dwa razy więcej niż w Polsce, gdzie na witryny tanich linii lotniczych weszło 3,4 proc. internautów. Z kolei w Danii z badanych stron skorzystało 5,2 proc. użytkowników sieci (dane miesięczne, uśrednione za cały 2013 rok).

W styczniu i wrześniu największe zainteresowanie

Analizy wykazały także, że zarówno w Polsce, jak i Danii strony www tanich linii lotniczych przeżywają największe oblężenie w styczniu. Natomiast w grudniu cieszą się najmniejszą popularnością. Inaczej jest w Turcji. Tam badane strony cieszą się największą popularnością we wrześniu, podczas gdy w lutym liczba odwiedzających je internautów jest już dwukrotnie niższa i jednocześnie najniższa w skali roku.

E-podróżnicy to osoby w wieku 55+ lub 25-34

Kim są e-podróżnicy polujący na tanie bilety lotnicze? Okazuje się, że w Danii 34 proc. z nich to internauci powyżej 55 roku życia. Z kolei w Polsce średnio 40 proc. użytkowników sieci odwiedzających analizowane strony www ma od 25 do 34 lat. Podobnie w Turcji, gdzie internauci z tej grupy wiekowej stanowią średnio 38 proc. wszystkich użytkowników analizowanych serwisów.

Jak wynika ze statystyk prowadzonych przez Zrzeszenie Europejskich Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA. European Low Fares Airline Association), w 2013 roku tanie linie lotnicze obsłużyły 216 milinów pasażerów i zrealizowały ponad 4,5 tys. lotów. Z kolei według raportu York Aviation, firmy, która doradza branży lotniczej, jak optymalizować biznes, w 2010 roku przewoźnicy oferujący tanie linie lotnicze posiadali 38 proc. udziału we wszystkich lotach w Europie.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji mobilnych. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

 

::

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.