wp - grudzien 2016

Dronomania, czyli HEXO + i AirDog

Dronomania, czyli HEXO + i AirDog

Brief.pl / Technologie

Rynek dronów przeżywa ostatnio prawdziwy boom, a pomysły na ich wykorzystanie pojawiają się jak grzyby po deszczu. Nie dziwi więc fakt, że tuż po pojawieniu się na Kickstarterze projektów HEXO+ i AirDog, ich twórcy zebrali kilkakrotnie wyższe kwoty pieniędzy niż zakładali. Drony śledzące ruchy swoich właścicieli są świetnym rozwiązaniem m.in dla wielbicieli surfowania, narciarstwa freeridowego, czy motocrossa.

-

Od jakiegoś czasu temat dronów nie schodzi z afisza. Małe, zdalnie sterowane urządzenia, latające nad naszymi głowami, nie budzą już militarnych skojarzeń. Zdaniem Amazona są przyszłością ekspresowych przesyłek, a Google planuje za ich pomocą dostarczyć internet do najdalszych zakątków świata. Drony to absolutny must have dla wszystkich wielbicieli nowinek technicznych.

::

Zobacz również:

 

Dron, który poluje na... drony

::

Ich możliwości doceniają także wielbiciele sportów ekstremalnych. Jak dotąd najpopularniejszym sposobem rejestrowania wykonywanych akrobacji były kamery typu POV. Przymocowane do kasków uczestników wyścigu motocrossowego mogły uwiecznić obraz z ich perspektywy. Dzięki projektom HEXO+ i AirDog ujęcia nagrywane będą wedle naszego życzenia, z dowolnego miejsca i pod wybranym kątem, z odległości nawet do kilkudziesięciu metrów. Modele dronów śledzących nasze ruchy wyposażone są w uchwyt i złącze kompatybilne z najpopularniejszą kamerką akcji - GoPro. Oba projekty wykorzystują także aplikacje mobilne do zaprogramowanie trasy lotu urządzeń. Różnią się jednak sposobem śledzenia użytkowników. W przypadku AirDog niewielkich rozmiarów kontroler ruchów przypięty do nadgarstka wysyła sygnał, za którym podąża dron. HEXO+ wykorzystał w tym celu smartfony, które kontrolują lot niewielkiego statku powietrznego. Drugą kwestią różniącą gadżety jest cena. Pod tym względem HEXO+ wypada korzystniej. Koszt zestawu z kamerą GoPro Hero3 to 699 dol., podczas gdy  AirDog kosztuje 300 dol. więcej. Należy się oczywiście spodziewać, że ceny znacznie wzrosną po zakończeniu kampanii na platformie Kickstarter.

 

AirDog na Kickstarterze

 

HEXO+ na Kickstarterze

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.