Ophone: aromatyczna innowacja

Ophone: aromatyczna innowacja

Brief.pl / Technologie

Wpływ zapachów na ludzkie emocje i samopoczucie jest bezsprzeczny. Relaksują, pobudzają, a czasem stają się nawet narzędziem manipulacji. Dzięki urządzeniu oPhone dzielenie się wyjątkowymi kompozycjami zapachowymi z mieszkańcami drugiej półkuli jest już możliwe.

-

Firma Vapor Communications, założona przez profesora Davida Edwardsa z Uniwersytetu Harvard, zrealizowała projekt urządzenia oPhone, które po zsynchronizowaniu z iPhonem staje się platformą do przesyłania zapachowych wiadomości.  Pierwsza taka wiadomość została wysłana 10 czerwca br. i przemierzyła drogę z Nowego Jorku do Paryża.

Po zainstalowaniu dostępnej w systemie iOS aplikacji Osnap będzie można stworzyć własna kompozycję zapachową, korzystają z 32 dostępnych składników. Ich łączenie daje możliwość wyboru spośród gamy 300 tys. zapachów. Następnie za pomocą maila, Facebooka lub Twittera, możemy przesłać aromat szczęśliwemu posiadaczowi urządzenia oPhone, który cieszyć się  będzie odebraną wiadomością około 10 sekund.

::

Zobacz również:

Roomscan na iPhone'a

::

Profesor David Edwards słynie z przekraczania granic miedzy nauką a sztuką. Jest między innymi twórcą jadalnych opakowań na produkty spożywcze, a także sprayu, którego działanie imituje stan upojenia alkoholowego. Założył także firmę, która opracowuje rewolucyjne rozwiązania dla krajów pozbawionych stałego dostępu do wody. Rozwiązaniem problemu mogą stać się zaprojektowane przez Edwardsa torby, umożliwiające jej magazynowanie i bezpieczny transport.

Od wczoraj środki na realizację pomysłu zbierane są za pośrednictwem serwisu crowdfundingowego Indiegogo. Obecnie urządzenie oPhone możemy kupić za 149 dol. Do sprzedaży ma trafić na początku 2015 roku, a jego cena wzrośnie do 199 dol.

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.