wp - grudzien 2016

Ophone: aromatyczna innowacja

Ophone: aromatyczna innowacja

Brief.pl / Technologie

Wpływ zapachów na ludzkie emocje i samopoczucie jest bezsprzeczny. Relaksują, pobudzają, a czasem stają się nawet narzędziem manipulacji. Dzięki urządzeniu oPhone dzielenie się wyjątkowymi kompozycjami zapachowymi z mieszkańcami drugiej półkuli jest już możliwe.

-

Firma Vapor Communications, założona przez profesora Davida Edwardsa z Uniwersytetu Harvard, zrealizowała projekt urządzenia oPhone, które po zsynchronizowaniu z iPhonem staje się platformą do przesyłania zapachowych wiadomości.  Pierwsza taka wiadomość została wysłana 10 czerwca br. i przemierzyła drogę z Nowego Jorku do Paryża.

Po zainstalowaniu dostępnej w systemie iOS aplikacji Osnap będzie można stworzyć własna kompozycję zapachową, korzystają z 32 dostępnych składników. Ich łączenie daje możliwość wyboru spośród gamy 300 tys. zapachów. Następnie za pomocą maila, Facebooka lub Twittera, możemy przesłać aromat szczęśliwemu posiadaczowi urządzenia oPhone, który cieszyć się  będzie odebraną wiadomością około 10 sekund.

::

Zobacz również:

Roomscan na iPhone'a

::

Profesor David Edwards słynie z przekraczania granic miedzy nauką a sztuką. Jest między innymi twórcą jadalnych opakowań na produkty spożywcze, a także sprayu, którego działanie imituje stan upojenia alkoholowego. Założył także firmę, która opracowuje rewolucyjne rozwiązania dla krajów pozbawionych stałego dostępu do wody. Rozwiązaniem problemu mogą stać się zaprojektowane przez Edwardsa torby, umożliwiające jej magazynowanie i bezpieczny transport.

Od wczoraj środki na realizację pomysłu zbierane są za pośrednictwem serwisu crowdfundingowego Indiegogo. Obecnie urządzenie oPhone możemy kupić za 149 dol. Do sprzedaży ma trafić na początku 2015 roku, a jego cena wzrośnie do 199 dol.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.