Jak angażować studentów?

Jak angażować studentów?

Brief.pl / Ludzie

Angażowanie studentów w działania firmy w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie. O tym, jak sobie z nim poradzić mówi Agnieszka Piskała, starszy specjalista ds. żywienia Nestlé i koordynatorka III edycji konkursu żywieniowego, realizowanego w ramach strategii Nutrition, Health and Wellness (NHW).

-

Jakie były największe wyzwania związane z przygotowaniem konkursu żywieniowego Nestlé?

Największym wyzwaniem było dotarcie do studentów i sprawienie, by chcieli się oni z nami komunikować. Jest to wymagająca grupa docelowa, ale postanowiliśmy podjąć ryzyko. Studenci na co dzień często korzystają z mediów społecznościowych, dlatego właśnie tam postanowiliśmy zdobyć ich zainteresowanie. Nasz fan page Natalia Honorata Witalna okazał się strzałem w dziesiątkę. Stworzyliśmy avatar, z którym studenci mogli się zidentyfikować – Natalia została odebrana przez nich jako żywa osoba, dzięki czemu emocjonalne przywiązanie do niej rosło z każdym dniem. I tak jest do tej pory.

Dlaczego, Pani zdaniem, trudno dotrzeć do studentów jako użytkowników mediów społecznościowych? 

Wynika to przede wszystkim z faktu, że studenci traktują media społecznościowe jako rozrywkę i nie szukają tam nauki czy możliwości rozwoju. Media społecznościowe są miejscem, w którym użytkownicy dzielą się przede wszystkim życiem prywatnym i tym, co robią na co dzień. Pozwalają one zamanifestować siebie poprzez to, co lubimy, umieszczamy i udostępniamy, pomagają zbudować naszą świadomość. Nie każdy zaś chce tworzyć świadomość służbową w oparciu o prywatny profil i "prywatne ja"– ja pozazawodowe. Do celów zawodowych służą portale typu Linkedin czy Goldenline, nie zaś Facebook, NaszaKlasa, Twitter i Instagram. Z tego względu zaangażowanie studentów w działania firmy na portalu takim jak Facebook wymaga więcej wysiłku.

Jakie są najważniejsze korzyści płynące z konkursu, zarówno dla firmy jak i dla studentów? 

Korzyści obustronnych jest wiele. Poprzez taką inicjatywę jak Natalia Honorata Witalna, my jako firma, znajdujemy osoby łączące swoją przyszłość zawodową z obszarem żywienia i zdrowia człowieka. Są to osoby zaznajomione z tą tematyką, a dla Nestlé – firmy prowadzącej działalność w obszarze FMCG – jest to bardzo ważne. My dostajemy świadomego pracownika, a studenci otrzymują możliwość odbycia płatnego stażu, który pokaże im, że praca w dużej firmie może być ciekawa i pasjonująca. Osoby, które kończą Wydział Dietetyczny czy Wydział Żywienia Człowieka niekoniecznie muszą pracować w poradni dietetycznej. Mogą też wybrać zupełnie inną ścieżkę rozwoju i my staramy się ją pokazać. Dajemy im też możliwość porównania swoich wyobrażeń o pracy zawodowej z rzeczywistością. Dla studentów to bardzo dobry moment, żeby zdobyć cenne doświadczenie i podzielić się nim w CV.

Czy zaprojektowane przez studentów inicjatywy, budujące świadomość w obszarze żywienia i zdrowia, zostaną zrealizowane z pomocą firmy Nestlé?

Takie jest założenie III edycji naszego konkursu. Będziemy dążyć do tego, by, przy wsparciu samorządów, pomysły uczestników na akcje edukacyjne zostały wcielone w życie i przyniosły wiele realnych zmian. Przygotowanie takich akcji i urzeczywistnienie pomysłów studentów będzie dla nich taką dodatkową nagrodą – zobaczą swoje pomysły już nie na kartce czy w prezentacji, ale jako rzeczywiste akcje promujące zmiany nawyków żywieniowych. To będzie dla nich na pewno ciekawe przeżycie.

Jakie są najważniejsze wnioski płynące z konkursu, dotyczące przede wszystkim zaangażowania studentów w działania firmy na portalach społecznościowych? 

Odpowiednio dopasowana komunikacja, nawet na takim portalu jak Facebook, służącym do wymiany prywatnych doświadczeń, potrafi zaangażować studentów w chęć poznania firmy i uczestniczenia w jej życiu - to najważniejszy wniosek wynikający z naszych obserwacji. Jednak należy pamiętać o tym, że komunikacja musi być przemyślana i od początku do końca powinna wpisywać się w charakter grupy docelowej. W naszym przypadku doskonale zadziałało stworzenie avatara – dziewczyny, która może być traktowana jako członek grupy docelowej, ponieważ studiuje, ma podobne problemy i poszukuje pracy. Nasza komunikacja zaskoczyła studentów, ale przede wszystkim sprawiła, że mieli oni poczucie i nadal wiedzą, że firma, która z nimi rozmawia, rozumie ich potrzeby. Dotarliśmy do nich poprzez osobę „realną” – taką, z którą mogą się utożsamić. Studenci mogą podzielić się z nią swoimi problemami czy poprosić o radę. Mogą też zobaczyć, że nie są sami i jest inna osoba, która ma takie same problemy, podobne wzloty i upadki. W tej edycji Natalia poszła na staż do Nestlé i pokazuje, jak zaczyna budować swoje życie po studiach. Dzięki temu studenci, nasi odbiorcy, mogą zobaczyć jak wygląda staż w Nestlé i jak można rozpocząć karierę zawodową. Pokazujemy naszą firmę od środka ludziom, z którymi w przyszłości chcemy współpracować. 

 

Tagi:

Nestlé NHW

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.