...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak wykorzystać mundial do promocji telewizorów?

Duże wydarzenia sportowe to dla kibiców pretekst do wymiany sprzętu TV, a dla producentów niepowtarzalna szansa wykorzystania wzmożonej gotowości zakupowej potencjalnych klientów. Mistrzostwa świata w piłce nożnej już wystartowały, to zatem najlepszy czas, by zastanowić się jak przekuć najważniejsze święto fanów futbolu w sukces marki i zmaksymalizować zainteresowanie produktami z własnego portfolio.

Liczba osób kupujących sprzęt RTV przed i w czasie międzynarodowych wydarzeń sportowych zdecydowanie rośnie. Widzieliśmy to na przykładzie rozgrywanych w Polsce Mistrzostw Europy. Jak podała Rzeczpospolita za raportem Panelmarket firmy badawczej Gfk, po dobrym kwietniowym wyniku, kiedy sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 18,2 proc., w maju dynamika sprzedaży wyniosła aż 56,6 proc. Także w przypadku odbiorników plazmowych wzrost był bardzo wysoki, w maju wyniósł 27 proc. Ogółem narastająco od początku do końca maja 2012 roku sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 22,2 proc., a plazmowych o 5,9 proc. To dla producentów bardzo dobry prognostyk również w kontekście tegorocznego turnieju.

Z analiz RTB House wynika, że w okresie jednej z najważniejszych w tym roku imprez sportowych o uwagę klientówwalczy blisko 30 marek telewizorów. Czasu na podjęcie działania zostało mało, dlatego sukces odniesie ten producent, który najlepiej wykorzysta moment podejmowania przez klientów decyzji zakupowej. Pytanie zatem jak to zrobić?

Online z możliwością personalizacji

Istnieje wiele kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami, ale tylko internet daje możliwość indywidualnego doboru reklam do zainteresowań i historii zakupowej każdego użytkownika. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom reklamowym – czyli takim, które umożliwiają reklamodawcom dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy celowej – producent może z dużą dokładnością określić kto przed mundialem szuka w sieci sprzętu TV. Więcej, może również sprawdzić jaki model telewizora interesuje konkretnego użytkownika i w jakim przedziale cenowym są produkty, które przegląda. Na bazie tej wiedzy natomiast dopasować prezentowane na reklamach sprzęty do preferencji zakupowych internauty.

Grupa o największym potencjale

Każdego miesiąca w sklepach zintegrowanych z systemem RTB House telewizorów szuka 700 tys. internautów. To osoby z największym potencjałem zakupowym. Korzystając z inteligentnych rozwiązań reklamowych producent może z łatwością „wyłowić” w sieci precyzyjnie zdefiniowaną grupę, np. użytkowników, którzy szukają w sklepach telewizora o przekątnej 42 cale, albo wybrać tych, którzy przeglądają sprzęt TV na 7 dni przed mistrzostwami. Wszystko po to, by zwiększyć wśród internautów świadomość własnej oferty produktowej i mieć pewność, że podejmujący decyzję wzięli pod uwagę asortyment właśnie tej marki.

Reklama szyta na miarę

Wiedząc kto szuka telewizora i gdzie takich użytkowników znaleźć, producent może również indywidualnie podejść do kreacji reklamowych wyświetlanych poszczególnym użytkownikom sieci. Inteligentne rozwiązania dają mu bowiem możliwość prezentowania unikatowych treści dopasowanych do trwającej właśnie promocji czy wydarzenia sportowego. Dzięki temu wszystkie osoby, które w wybranych sklepach internetowych szukają telewizora, w kolejnych dniach widzą w sieci specjalnie przygotowane kreacje reklamowe z asortymentem jednej marki oraz informacją o mundialowej promocji czy rabatach dla kibiców futbolu.

Podsumowanie

Mistrzostwa świata w piłce nożnej to dla producentów sprzętów RTV bardzo dobra okazja, by wzmocnić zainteresowanie własnymi produktami. Chwila, w której potencjalny klient rozważa zakup konkretnej rzeczy jest ze sprzedażowego punktu widzenia niezwykle ważna. Dlatego tak istotne jest, by włączyć się do gry o uwagę internauty, gdy ten przegląda w sieci określone produkty, zwłaszcza, gdy nie bierze pod uwagę asortymentu naszej marki. Pamiętajmy, że niezależnie od tego czy internauta zdecyduje się na zakup online czy offline, dotarcie do niego jeszcze w momencie, gdy przegląda różne modele i rozpatruje możliwości wpływa na efekt końcowy i przybliża do finalizacji transakcji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF