Jak wykorzystać mundial do promocji telewizorów?

Jak wykorzystać mundial do promocji telewizorów?

Brief.pl / Wiedza

Duże wydarzenia sportowe to dla kibiców pretekst do wymiany sprzętu TV, a dla producentów niepowtarzalna szansa wykorzystania wzmożonej gotowości zakupowej potencjalnych klientów. Mistrzostwa świata w piłce nożnej już wystartowały, to zatem najlepszy czas, by zastanowić się jak przekuć najważniejsze święto fanów futbolu w sukces marki i zmaksymalizować zainteresowanie produktami z własnego portfolio.

-

Liczba osób kupujących sprzęt RTV przed i w czasie międzynarodowych wydarzeń sportowych zdecydowanie rośnie. Widzieliśmy to na przykładzie rozgrywanych w Polsce Mistrzostw Europy. Jak podała Rzeczpospolita za raportem Panelmarket firmy badawczej Gfk, po dobrym kwietniowym wyniku, kiedy sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 18,2 proc., w maju dynamika sprzedaży wyniosła aż 56,6 proc. Także w przypadku odbiorników plazmowych wzrost był bardzo wysoki, w maju wyniósł 27 proc. Ogółem narastająco od początku do końca maja 2012 roku sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 22,2 proc., a plazmowych o 5,9 proc. To dla producentów bardzo dobry prognostyk również w kontekście tegorocznego turnieju.

Z analiz RTB House wynika, że w okresie jednej z najważniejszych w tym roku imprez sportowych o uwagę klientówwalczy blisko 30 marek telewizorów. Czasu na podjęcie działania zostało mało, dlatego sukces odniesie ten producent, który najlepiej wykorzysta moment podejmowania przez klientów decyzji zakupowej. Pytanie zatem jak to zrobić?

Online z możliwością personalizacji

Istnieje wiele kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami, ale tylko internet daje możliwość indywidualnego doboru reklam do zainteresowań i historii zakupowej każdego użytkownika. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom reklamowym – czyli takim, które umożliwiają reklamodawcom dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy celowej – producent może z dużą dokładnością określić kto przed mundialem szuka w sieci sprzętu TV. Więcej, może również sprawdzić jaki model telewizora interesuje konkretnego użytkownika i w jakim przedziale cenowym są produkty, które przegląda. Na bazie tej wiedzy natomiast dopasować prezentowane na reklamach sprzęty do preferencji zakupowych internauty.

Grupa o największym potencjale

Każdego miesiąca w sklepach zintegrowanych z systemem RTB House telewizorów szuka 700 tys. internautów. To osoby z największym potencjałem zakupowym. Korzystając z inteligentnych rozwiązań reklamowych producent może z łatwością „wyłowić” w sieci precyzyjnie zdefiniowaną grupę, np. użytkowników, którzy szukają w sklepach telewizora o przekątnej 42 cale, albo wybrać tych, którzy przeglądają sprzęt TV na 7 dni przed mistrzostwami. Wszystko po to, by zwiększyć wśród internautów świadomość własnej oferty produktowej i mieć pewność, że podejmujący decyzję wzięli pod uwagę asortyment właśnie tej marki.

Reklama szyta na miarę

Wiedząc kto szuka telewizora i gdzie takich użytkowników znaleźć, producent może również indywidualnie podejść do kreacji reklamowych wyświetlanych poszczególnym użytkownikom sieci. Inteligentne rozwiązania dają mu bowiem możliwość prezentowania unikatowych treści dopasowanych do trwającej właśnie promocji czy wydarzenia sportowego. Dzięki temu wszystkie osoby, które w wybranych sklepach internetowych szukają telewizora, w kolejnych dniach widzą w sieci specjalnie przygotowane kreacje reklamowe z asortymentem jednej marki oraz informacją o mundialowej promocji czy rabatach dla kibiców futbolu.

Podsumowanie

Mistrzostwa świata w piłce nożnej to dla producentów sprzętów RTV bardzo dobra okazja, by wzmocnić zainteresowanie własnymi produktami. Chwila, w której potencjalny klient rozważa zakup konkretnej rzeczy jest ze sprzedażowego punktu widzenia niezwykle ważna. Dlatego tak istotne jest, by włączyć się do gry o uwagę internauty, gdy ten przegląda w sieci określone produkty, zwłaszcza, gdy nie bierze pod uwagę asortymentu naszej marki. Pamiętajmy, że niezależnie od tego czy internauta zdecyduje się na zakup online czy offline, dotarcie do niego jeszcze w momencie, gdy przegląda różne modele i rozpatruje możliwości wpływa na efekt końcowy i przybliża do finalizacji transakcji.

Tagi:

RTB mundial

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?