Jak wykorzystać mundial do promocji telewizorów?

Jak wykorzystać mundial do promocji telewizorów?

Brief.pl / Wiedza

Duże wydarzenia sportowe to dla kibiców pretekst do wymiany sprzętu TV, a dla producentów niepowtarzalna szansa wykorzystania wzmożonej gotowości zakupowej potencjalnych klientów. Mistrzostwa świata w piłce nożnej już wystartowały, to zatem najlepszy czas, by zastanowić się jak przekuć najważniejsze święto fanów futbolu w sukces marki i zmaksymalizować zainteresowanie produktami z własnego portfolio.

-

Liczba osób kupujących sprzęt RTV przed i w czasie międzynarodowych wydarzeń sportowych zdecydowanie rośnie. Widzieliśmy to na przykładzie rozgrywanych w Polsce Mistrzostw Europy. Jak podała Rzeczpospolita za raportem Panelmarket firmy badawczej Gfk, po dobrym kwietniowym wyniku, kiedy sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 18,2 proc., w maju dynamika sprzedaży wyniosła aż 56,6 proc. Także w przypadku odbiorników plazmowych wzrost był bardzo wysoki, w maju wyniósł 27 proc. Ogółem narastająco od początku do końca maja 2012 roku sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 22,2 proc., a plazmowych o 5,9 proc. To dla producentów bardzo dobry prognostyk również w kontekście tegorocznego turnieju.

Z analiz RTB House wynika, że w okresie jednej z najważniejszych w tym roku imprez sportowych o uwagę klientówwalczy blisko 30 marek telewizorów. Czasu na podjęcie działania zostało mało, dlatego sukces odniesie ten producent, który najlepiej wykorzysta moment podejmowania przez klientów decyzji zakupowej. Pytanie zatem jak to zrobić?

Online z możliwością personalizacji

Istnieje wiele kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami, ale tylko internet daje możliwość indywidualnego doboru reklam do zainteresowań i historii zakupowej każdego użytkownika. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom reklamowym – czyli takim, które umożliwiają reklamodawcom dotarcie z indywidualnym przekazem do precyzyjnie zdefiniowanej grupy celowej – producent może z dużą dokładnością określić kto przed mundialem szuka w sieci sprzętu TV. Więcej, może również sprawdzić jaki model telewizora interesuje konkretnego użytkownika i w jakim przedziale cenowym są produkty, które przegląda. Na bazie tej wiedzy natomiast dopasować prezentowane na reklamach sprzęty do preferencji zakupowych internauty.

Grupa o największym potencjale

Każdego miesiąca w sklepach zintegrowanych z systemem RTB House telewizorów szuka 700 tys. internautów. To osoby z największym potencjałem zakupowym. Korzystając z inteligentnych rozwiązań reklamowych producent może z łatwością „wyłowić” w sieci precyzyjnie zdefiniowaną grupę, np. użytkowników, którzy szukają w sklepach telewizora o przekątnej 42 cale, albo wybrać tych, którzy przeglądają sprzęt TV na 7 dni przed mistrzostwami. Wszystko po to, by zwiększyć wśród internautów świadomość własnej oferty produktowej i mieć pewność, że podejmujący decyzję wzięli pod uwagę asortyment właśnie tej marki.

Reklama szyta na miarę

Wiedząc kto szuka telewizora i gdzie takich użytkowników znaleźć, producent może również indywidualnie podejść do kreacji reklamowych wyświetlanych poszczególnym użytkownikom sieci. Inteligentne rozwiązania dają mu bowiem możliwość prezentowania unikatowych treści dopasowanych do trwającej właśnie promocji czy wydarzenia sportowego. Dzięki temu wszystkie osoby, które w wybranych sklepach internetowych szukają telewizora, w kolejnych dniach widzą w sieci specjalnie przygotowane kreacje reklamowe z asortymentem jednej marki oraz informacją o mundialowej promocji czy rabatach dla kibiców futbolu.

Podsumowanie

Mistrzostwa świata w piłce nożnej to dla producentów sprzętów RTV bardzo dobra okazja, by wzmocnić zainteresowanie własnymi produktami. Chwila, w której potencjalny klient rozważa zakup konkretnej rzeczy jest ze sprzedażowego punktu widzenia niezwykle ważna. Dlatego tak istotne jest, by włączyć się do gry o uwagę internauty, gdy ten przegląda w sieci określone produkty, zwłaszcza, gdy nie bierze pod uwagę asortymentu naszej marki. Pamiętajmy, że niezależnie od tego czy internauta zdecyduje się na zakup online czy offline, dotarcie do niego jeszcze w momencie, gdy przegląda różne modele i rozpatruje możliwości wpływa na efekt końcowy i przybliża do finalizacji transakcji.

Tagi:

RTB mundial

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.