Facebook analizuje osobowość użytkowników

Facebook analizuje osobowość użytkowników

Brief.pl / Aktualności

Kilka lat badań naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii zaowocowało projektem Five Labs. Stworzone przez nich narzędzie pozwala sprawdzić jak dobrze Facebook zna swoich użytkowników. Opracowany model, na podstawie analizy postów zamieszczanych w serwisie, dokonuje charakterystyki osobowości ich autora.

-

Zespół prowadzony przez profesora H. Andrew Schwartza przeanalizował wpisy 75 tys. użytkowników serwisu, a wyniki swoich badań opublikował niespełna rok temu w czasopiśmie naukowym PLOS One, których elementem była poniższa infografika. Analiza jest częścią projektu World Well-Being Project.

 

 

Opracowany przez naukowców model analizy został wykorzystany do budowy narzędzia Five, dzięki któremu każdy użytkownik może sprawdzić, jakie cechy osobowości przypisuje im Facebook. Wynik bazuje na pięciu podstawowych kryteriach: ekstrawersja, otwartość, neurotyzm, skrupulatność i ugodowość. Informacje dotyczące naszego profilu możemy porównać z charakterystyką osobowości naszych znajomych, a także Marca Zuckerberga, Billa Gatesa czy Baracka Obamy.

::

Narzędzie analizuje jedynie słowa w języku angielskim, więc wyniki oparte na wpisach w języku polskim nie będą rzetelne. 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?