Facebook analizuje osobowość użytkowników

Facebook analizuje osobowość użytkowników

Brief.pl / Aktualności

Kilka lat badań naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii zaowocowało projektem Five Labs. Stworzone przez nich narzędzie pozwala sprawdzić jak dobrze Facebook zna swoich użytkowników. Opracowany model, na podstawie analizy postów zamieszczanych w serwisie, dokonuje charakterystyki osobowości ich autora.

-

Zespół prowadzony przez profesora H. Andrew Schwartza przeanalizował wpisy 75 tys. użytkowników serwisu, a wyniki swoich badań opublikował niespełna rok temu w czasopiśmie naukowym PLOS One, których elementem była poniższa infografika. Analiza jest częścią projektu World Well-Being Project.

 

 

Opracowany przez naukowców model analizy został wykorzystany do budowy narzędzia Five, dzięki któremu każdy użytkownik może sprawdzić, jakie cechy osobowości przypisuje im Facebook. Wynik bazuje na pięciu podstawowych kryteriach: ekstrawersja, otwartość, neurotyzm, skrupulatność i ugodowość. Informacje dotyczące naszego profilu możemy porównać z charakterystyką osobowości naszych znajomych, a także Marca Zuckerberga, Billa Gatesa czy Baracka Obamy.

::

Narzędzie analizuje jedynie słowa w języku angielskim, więc wyniki oparte na wpisach w języku polskim nie będą rzetelne. 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.