Facebook analizuje osobowość użytkowników

Facebook analizuje osobowość użytkowników

Brief.pl / Aktualności

Kilka lat badań naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii zaowocowało projektem Five Labs. Stworzone przez nich narzędzie pozwala sprawdzić jak dobrze Facebook zna swoich użytkowników. Opracowany model, na podstawie analizy postów zamieszczanych w serwisie, dokonuje charakterystyki osobowości ich autora.

-

Zespół prowadzony przez profesora H. Andrew Schwartza przeanalizował wpisy 75 tys. użytkowników serwisu, a wyniki swoich badań opublikował niespełna rok temu w czasopiśmie naukowym PLOS One, których elementem była poniższa infografika. Analiza jest częścią projektu World Well-Being Project.

 

 

Opracowany przez naukowców model analizy został wykorzystany do budowy narzędzia Five, dzięki któremu każdy użytkownik może sprawdzić, jakie cechy osobowości przypisuje im Facebook. Wynik bazuje na pięciu podstawowych kryteriach: ekstrawersja, otwartość, neurotyzm, skrupulatność i ugodowość. Informacje dotyczące naszego profilu możemy porównać z charakterystyką osobowości naszych znajomych, a także Marca Zuckerberga, Billa Gatesa czy Baracka Obamy.

::

Narzędzie analizuje jedynie słowa w języku angielskim, więc wyniki oparte na wpisach w języku polskim nie będą rzetelne. 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.