wp - grudzien 2016

Facebook analizuje osobowość użytkowników

Facebook analizuje osobowość użytkowników

Brief.pl / Aktualności

Kilka lat badań naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii zaowocowało projektem Five Labs. Stworzone przez nich narzędzie pozwala sprawdzić jak dobrze Facebook zna swoich użytkowników. Opracowany model, na podstawie analizy postów zamieszczanych w serwisie, dokonuje charakterystyki osobowości ich autora.

-

Zespół prowadzony przez profesora H. Andrew Schwartza przeanalizował wpisy 75 tys. użytkowników serwisu, a wyniki swoich badań opublikował niespełna rok temu w czasopiśmie naukowym PLOS One, których elementem była poniższa infografika. Analiza jest częścią projektu World Well-Being Project.

 

 

Opracowany przez naukowców model analizy został wykorzystany do budowy narzędzia Five, dzięki któremu każdy użytkownik może sprawdzić, jakie cechy osobowości przypisuje im Facebook. Wynik bazuje na pięciu podstawowych kryteriach: ekstrawersja, otwartość, neurotyzm, skrupulatność i ugodowość. Informacje dotyczące naszego profilu możemy porównać z charakterystyką osobowości naszych znajomych, a także Marca Zuckerberga, Billa Gatesa czy Baracka Obamy.

::

Narzędzie analizuje jedynie słowa w języku angielskim, więc wyniki oparte na wpisach w języku polskim nie będą rzetelne. 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.