Grupy Amica: centrum zarządzania markami

Grupy Amica: centrum zarządzania markami

Brief.pl / Aktualności

Amica Handel i Marketing staje się centrum zarządzania markami całej grupy kapitałowej. Obecnie oferta grupy Amica na rynkach europejskich jest dostępna pod trzema markami: Amica, Hansa i Gram.

-

Amica jest marką powszechnie znaną w Polsce (ponad 82 proc. znajomości, TNS 2013), a produkty Amiki są także dostępne na rynkach niemieckim, brytyjskim i francuskim. Hansa to marka budująca pozycję na rynkach wschodnich od niemal dwudziestu lat. Gram to skandynawska marka, posiadająca ponad stuletnią tradycję. W 2001 roku została przejęta i obecnie jest rozwijana przez Amikę.

- Tworzymy w Poznaniu centrum kompetencyjne zarządzania markami i produktami dla całej Grupy Amica. Budowanie silnych marek na istniejących rynkach oraz zdobywanie nowych rynków wymaga precyzyjnego zarządzania i wspierania działań marketingowych. Dlatego powstające Centrum będzie odpowiedzialne przede wszystkim za tworzenie strategii marek znajdujących się w portfolio Grupy. Jest to oczywiście ściśle związane z realizacją działań produktowych i komunikacyjnych. Dynamiczny rozwój zaplanowany na najbliższe lata, oznacza, że musimy sprawnie zarządzać strukturami sprzedażowo - marketingowymi by w pełni wykorzystać posiadany potencjał – mówi Arkadiusz Gwizdek, wiceprezes zarządu Amiki Handel i Marketing. – Dzisiaj kiedy marka tworzy znaczącą wartość dla konsumenta jest to szczególnie istotne – dodaje wiceprezes.

Koordynacja działań w całej grupie jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza ze względu na wspomniany wcześniej fakt obecności w portfolio firmy trzech różnych marek. Nawet jeżeli marka Amica czy Hansa pojawia się na wielu rynkach nie oznacza to wcale prostej możliwości adaptacji strategii. Począwszy od strategii marketingowej i oferty produktowej na strategii promocyjnej kończąc. Pomimo tego, że każdy rynek ma swoja własną specyfikę, są elementy wspólne, które funkcjonują niezależnie od szerokości geograficznej. Konsumenci bowiem zawsze podejmują decyzję na podstawie tych samych kryteriów, zmienia się tylko ich kolejność i znaczenie. Podobnie jest z punktami styku konsumenta z marką.

Tak więc rozwój Amiki na obecnych i nowych rynkach będzie oznaczał właściwe zarządzanie portfelem marek, a także konieczność integracji ich ze strukturami firmy pod względem oferty produktowej, polityki sprzedaży i działań promocyjnych.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.