Mecz otwarcia w internecie

Mecz otwarcia w internecie

Brief.pl / Wiedza

Kobiety wyprzedziły mężczyzn na Instagramie podczas meczu otwarcia Mundialu - były aktywniejsze i częściej komentowały starcie Brazylii z Chorwacją.

-

Raport przygotowany przez agencję Isobar Poland pokazuje, że czwartkowy mecz otwierający Mistrzostwa Świata w piłce nożnej wywołał bardzo dużą aktywność w mediach społecznościowych w Polsce. 
Od kilku dni obserwujemy wzmożony ruch w social media. Z naszych obserwacji wynika, że ilość wpisów opublikowanych w dniu otwarcia Mistrzostw Świata w godzinach 18:00 - 24:00 była przynajmniej 5-krotnie większa niż w ciągu całego normalnego dnia. – mówi Łukasz Dziekan, business development director w Isobar Poland.
::

Reklamowy Mundial

::
Agencja przeanalizowała wpisy z frazami dotyczącymi mundialu, pochodzące z serwisów Twitter, Instagram, Wykop, Google+ oraz z najpopularniejszych stron dotyczących sportu na Facebooku. W czwartek wieczorem Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 3353 wpisy dotyczące bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów*. Najwięcej postów opublikowano na Twitterze – 32 proc. proc (1069). Porównywalną ilość wpisów zanotował Facebook 24 proc (806) i Instagram 24 proc. (787), 18 proc Wykop.pl (618). Serwis społecznościowy Google dzieli od nich przepaść – znalazło się tam tylko 2 proc. (73) wpisów.
Isobar Mundial
Wbrew stereotypom, znaczną grupę internetowych kibiców stanowiły kobiety – aż jedną trzecią. Liczba ta znacznie różniła się w poszczególnych serwisach. Na Facebooku mężczyźni stanowili aż 93 proc. wszystkich komentujących, na Twitterze 64 proc. ale na Instagramie to kobiety dominowały, a mężczyźni stanowili już tylko 43 proc. To oni także najczęściej dawali się ponieść piłkarskim emocjom i byli autorami 4 z 5 negatywnych komentarzy. Ogólnie jednak mecz musiał się podobać, bo negatywne opinie znalazły się jedynie w 4 proc. wszystkich wpisów. Brazylia wygrała mecz wynikiem 3:1. Gdyby jednak oceniać sympatie polskich kibiców dla poszczególnych drużyn tylko na podstawie komentarzy w internecie, to Polacy nie mieli zdecydowanego faworyta - 54 proc. komentarzy dotyczyło Brazylii, a 46 proc. Chorwacji.
A jakie wydarzenia najmocniej rozpalały klawiatury polskich internetowych komentatorów? Otóż nie tylko gole. Najwięcej wpisów, jeszcze przed meczem, wywołały problemy z transmisją otwarcia Mistrzostw Świata. Kolejna fala komentarzy przypada na początek i pierwsze 30 minut meczu, kiedy to padły dwie bramki.  Wysoki skok aktywności zanotowano na początku drugiej połowy spotkania, kiedy sędzia podyktował rzut karny, po którym Brazylia zdobyła prowadzenie. 
Wydarzenia sportowe to jedne z najpopularniejszych tematów dyskusji w mediach społecznościowych. Przykładowo, w trakcie ostatniego finału Ligi Mistrzów łącznie wysłano 4,8 mln tweetów. Jestem przekonany, że Fifa World Cup 2014 ustanowi nowy rekord zaangażowania fanów we wszystkich kanałach social media. – przewiduje Łukasz Dziekan z Isobar Poland. 
Raport agencji Isobar Poland powstał na bazie danych zgromadzonych na terenie Polski, z wykorzystaniem platformy SocialPylon do monitoringu i zarządzania treścią w social media.
Infografika Mundial
Zdjęcie autorstwa WavebreakMediaMicro/Fotolia.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?