wp - grudzien 2016

Mecz otwarcia w internecie

Mecz otwarcia w internecie

Brief.pl / Wiedza

Kobiety wyprzedziły mężczyzn na Instagramie podczas meczu otwarcia Mundialu - były aktywniejsze i częściej komentowały starcie Brazylii z Chorwacją.

-

Raport przygotowany przez agencję Isobar Poland pokazuje, że czwartkowy mecz otwierający Mistrzostwa Świata w piłce nożnej wywołał bardzo dużą aktywność w mediach społecznościowych w Polsce. 
Od kilku dni obserwujemy wzmożony ruch w social media. Z naszych obserwacji wynika, że ilość wpisów opublikowanych w dniu otwarcia Mistrzostw Świata w godzinach 18:00 - 24:00 była przynajmniej 5-krotnie większa niż w ciągu całego normalnego dnia. – mówi Łukasz Dziekan, business development director w Isobar Poland.
::

Reklamowy Mundial

::
Agencja przeanalizowała wpisy z frazami dotyczącymi mundialu, pochodzące z serwisów Twitter, Instagram, Wykop, Google+ oraz z najpopularniejszych stron dotyczących sportu na Facebooku. W czwartek wieczorem Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 3353 wpisy dotyczące bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów*. Najwięcej postów opublikowano na Twitterze – 32 proc. proc (1069). Porównywalną ilość wpisów zanotował Facebook 24 proc (806) i Instagram 24 proc. (787), 18 proc Wykop.pl (618). Serwis społecznościowy Google dzieli od nich przepaść – znalazło się tam tylko 2 proc. (73) wpisów.
Isobar Mundial
Wbrew stereotypom, znaczną grupę internetowych kibiców stanowiły kobiety – aż jedną trzecią. Liczba ta znacznie różniła się w poszczególnych serwisach. Na Facebooku mężczyźni stanowili aż 93 proc. wszystkich komentujących, na Twitterze 64 proc. ale na Instagramie to kobiety dominowały, a mężczyźni stanowili już tylko 43 proc. To oni także najczęściej dawali się ponieść piłkarskim emocjom i byli autorami 4 z 5 negatywnych komentarzy. Ogólnie jednak mecz musiał się podobać, bo negatywne opinie znalazły się jedynie w 4 proc. wszystkich wpisów. Brazylia wygrała mecz wynikiem 3:1. Gdyby jednak oceniać sympatie polskich kibiców dla poszczególnych drużyn tylko na podstawie komentarzy w internecie, to Polacy nie mieli zdecydowanego faworyta - 54 proc. komentarzy dotyczyło Brazylii, a 46 proc. Chorwacji.
A jakie wydarzenia najmocniej rozpalały klawiatury polskich internetowych komentatorów? Otóż nie tylko gole. Najwięcej wpisów, jeszcze przed meczem, wywołały problemy z transmisją otwarcia Mistrzostw Świata. Kolejna fala komentarzy przypada na początek i pierwsze 30 minut meczu, kiedy to padły dwie bramki.  Wysoki skok aktywności zanotowano na początku drugiej połowy spotkania, kiedy sędzia podyktował rzut karny, po którym Brazylia zdobyła prowadzenie. 
Wydarzenia sportowe to jedne z najpopularniejszych tematów dyskusji w mediach społecznościowych. Przykładowo, w trakcie ostatniego finału Ligi Mistrzów łącznie wysłano 4,8 mln tweetów. Jestem przekonany, że Fifa World Cup 2014 ustanowi nowy rekord zaangażowania fanów we wszystkich kanałach social media. – przewiduje Łukasz Dziekan z Isobar Poland. 
Raport agencji Isobar Poland powstał na bazie danych zgromadzonych na terenie Polski, z wykorzystaniem platformy SocialPylon do monitoringu i zarządzania treścią w social media.
Infografika Mundial
Zdjęcie autorstwa WavebreakMediaMicro/Fotolia.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.