Małopolska na celowniku

Małopolska na celowniku

Brief for Poland / Aktualności

"Ciężko mi wyobrazić sobie inwestora, który marzy o tym, by uczestniczyć w jakimś ślubie w Małopolsce lub by być witanym przez piszczące nastolatki na lotnisku..." - mówi Paweł Tkaczyk, właściciel agencji reklamowej MIDEA, zapytany o kampanię "Investor is a star in Malopolska".

-

Przypomnijmy, spoty wyprodukowane na zlecenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, miały zachęcać zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w regionie Małopolski. Jednak spotkały się one z dużą krytyką i ich emisja została wstrzymana przez Marka Sowę, Marszałka Małopolski.

Jak Pan ocenia takie działania?
Sama idea promocji regionu dla inwestorów jest warta wspierania, ale ta konkretna kampania – moim zdaniem – to chybiony pomysł.

Czy widzi Pan tu realizację jakiejś strategii?
Nie wypowiadam się na ten temat, bo nie widziałem strategii rozwoju Małopolski, więc nie wiem, czy jest to element większej całości.
 
Czy takie materiały mogą wpłynąć na decyzje inwestorskie?
Moim zdaniem, nie tym razem. Inwestor jest tu przedstawiony jako seksualny model, obiekt zainteresowania pięknych kobiet, odbiorca nagród... Postawiono na emocjonalny model perswazji, ale jedyny pozytywny efekt, jaki widzę, to wzbudzenie zainteresowania. Filmiki rzeczywiście rozeszły się po sieci wirusowo, ale najczęściej spotykana reakcja, jaką widziałem oscylowała wokół „WTF” lub „żenada”.
 
Jak Pan rozumie przesłanie tych spotów spotów?
Zakładam, że chodzi o przyciągnięcie inwestorów. Ale pomysł z wykorzystaniem sobowtóra George'a Clooneya i przeciwstawienie go jakiemuś innemu przystojniakowi jest, moim zdaniem, chybiony. Ciężko mi wyobrazić sobie inwestora, który marzy o tym, by uczestniczyć w jakimś ślubie w Małopolsce lub by być witanym przez piszczące nastolatki na lotnisku... Idea pewnie była szczytna, jednak zadziałała tu „klątwa wiedzy” – twórcy wiedzieli, o co chodzi, ale odbiorcy już niekoniecznie i mieli zupełnie inne wyobrażenie. Przypomina to spot promocyjny Warszawy 2012 z biegaczem – pomysł zacny, ale realizacja go położyła...

Przeczytaj także: "Kogo skusi fałszywy George Clooney?"

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.