EFPE 2014: podsumowanie konferencji

EFPE 2014: podsumowanie konferencji

Brief.pl / Aktualności

4 czerwca miało miejsce XIV Europejskie Forum Podpisu Elektronicznego. Jest to największa międzynarodowa konferencja w Europie, dotycząca podpisów elektronicznych i usług zaufania. W wydarzeniu wzięło udział ponad 130 uczestników z 20 krajów.

-

Tematem przewodnim XIV edycji wydarzenia, które odbyło się w dniach 4-6 czerwca br. w Międzyzdrojach było „Rozporządzenie unijne w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania (eIDAS) – nowe możliwości i szanse dla gospodarki elektronicznej”. Konferencja obfitowała w żywe dyskusje na temat zmian, jakie mają wprowadzić nowe regulacje UE. Najczęściej przewijającym się w trakcie prelekcji wątkiem była transgraniczność i to, jaki wpływ rozporządzenie eIDAS będzie miało na budowanie opartej na niej współpracy między krajami.

– Podczas tegorocznej edycji konferencji można było poznać różne punkty widzenia na regulacje, jakie ma wprowadzić eIDAS. Rozporządzenie rozpatrywano w trzech aspektach – krajowym, unijnym i globalnym – mówi Marcin Szulga, dyrektor działu badań i rozwoju Unizeto Technologies SA – Reprezentanci rządu polskiego przedstawili korzyści z wprowadzenia rozporządzenia dla naszego państwa. Z kolei przedstawiciele UNCITRAL (ONZ) podkreślali, że eIDAS reguluje wewnętrzny rynek europejski, więc należy zacząć patrzeć trochę szerzej i znaleźć wspólne punkty między EU a resztą świata, aby umożliwić rozwój e-handlu.

Ponadto prelegenci poruszali kwestie prawne i technologiczne wdrożenia rozporządzenia eIDAS. Omówiono także zastosowanie podpisu elektronicznego przez różne branże i sektory, jak transport, sądownictwo czy administracja publiczna. Podczas konferencji zaprezentowane zostało rozwiązanie, które w przyszłości pozwoli na stosowanie uwierzytelniania w przystępny dla osób prywatnych sposób, a więc przez urządzenia mobilne. Ważnym aspektem, jaki poruszono podczas EFPE2014, było bezpieczeństwo w kontekście e-podpisu. W wystąpieniach podkreślano też, że – w związku z wprowadzeniem eIDAS – przed usługami zaufania stoją nowe możliwości.

Szczegółowe podsumowanie tematów XIV Europejskiego Forum Podpisu Elektronicznego znalazło się w memorandum opracowanym przez międzynarodowych ekspertów i uczestników konferencji i odczytanym na jej zakończenie. Z dokumentem, dostępnym w wersji polskiej, angielskiej i rosyjskiej, można zapoznać się na stronie EFPE.

Patronat honorowy nad konferencją EFPE 2014 objęli: Minister Gospodarki RP, Wicepremier Janusz Piechociński, Minister Sprawiedliwości RP Jacek Biernacki, Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), Komisja Narodów Zjednoczonych ds. Międzynarodowego Prawa Handlowego (UNCITRAL), Sejm RP – Komisja Innowacyjności i Nowych Technologii, Polski Komitet Normalizacyjny oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.

Tagi:

EFPE

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.