wp - grudzien 2016

Prawdziwy konkurent dla porównywarek cenowych – czy jest się czego obawiać?

Prawdziwy konkurent dla porównywarek cenowych – czy jest się czego obawiać?

Brief.pl / Wiedza

Google Zakupy to odświeżona inicjatywa nowego sposobu łowienia reklamodawców. Dzięki niej sklepy internetowe mogą promować swoje produkty bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwania określonego przedmiotu, skracając tym samym drogę do kieszeni konsumenta.

-

Jak wygląda reklama w Google Zakupach?

Wygrywając licytację stawki za jeden tzw. przeklik, sprzedawca ma szansę na pokazanie konkretnego produktu potencjalnym klientom, którzy swoje poszukiwania w naturalnym biegu zdarzeń zaczynają od wyszukiwarki Google. W efekcie kupujący ma szansę zobaczyć produkt już na etapie wprowadzania frazy mającej dopiero służyć za wskazanie określonego sklepu lub innego miejsca, które warto odwiedzić. Dzisiaj promowane produkty wyświetlają się w formie podlinkowanych zdjęć z widoczną wyraźnie ceną.

Konkurencja dla porównywarek? Tak, ale…

Nie da się ukryć, że Google Zakupy przejmą część ruchu od porównywarek, które mimo wszystko nadal są jednymi z najpopularniejszych narzędzi konsumenckich. Największym zagrożeniem wydaje się wspomniana możliwość skrócenia drogi klienta do produktu – wielu internautów będzie instynktownie klikać w kolorowe odsyłacze do produktów, przechodząc tym samym bezpośrednio na strony sklepów. Porównywarkom cen oczywiście trudno jest konkurować z takim systemem, zwłaszcza że oprócz Google’a muszą rywalizować także z liderami swojej branży. W tym świetle samo pozycjonowanie, jako generator źródła ruchu, może po prostu nie wystarczyć.

Wspomniane „ale” dotyczy jakości wyników wyszukiwania. Z punktu widzenia klienta szukającego, przykładowo, najtańszego telewizora LED w rozmiarze 32 cali, wyniki Google Zakupów dzisiaj okażą się nieprzydatne. W module brakuje funkcjonalności, które oferują w zasadzie wszystkie porównywarki cen, tj. możliwości nałożenia precyzyjnych filtrów. Czy wraz z rozwojem usługi sens korzystania z takiego źródła informacji będzie wartościowa? Czas pokaże.

Jak sobie radzą porównywarki cen?

Nie ulega wątpliwości, że wyświetlanie produktów w formie modułów wzbudza wiele kontrowersji. Istnieje ryzyko, że Google może w ten sposób ograniczać możliwości promowania produktów swoim konkurentom, co zmniejszy sens korzystania z takiego narzędzia. Inną sprawą jest fakt, iż płatne wyniki wyszukiwań, pojawiające się w tle modułu, nie zagwarantują znalezienia produktu najlepszego pod każdym względem – ten mankament może spowodować, że część klientów nadal będzie korzystać ze znanych porównywarek, takich jak Ceneo, Nokaut, Skąpiec lub zwróci się w stronę nowo powstających inicjatyw w rodzaju chociażby Najtaniej.co.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.