Cannes Lions 2014

Cannes Lions 2014

Brief.pl / Inspiracje

Wielkimi krokami zbliża się Cannes Lions International Advertising Festival. Do kogo w tym roku trafią Lwy w Palais des Festivals i komu zostanie przyznany tytuł reklamodawcy roku? Przedstawiamy 7 spotów reklamowych, które naszym zdaniem szczególnie zasługują na uwagę.

-

Festiwal rozpoczyna się 15 czerwca i potrwa do 21.  Informacje na temat zwycięzców znajdziecie tutaj.

Poniżej przedstawiamy siedem kampanii, które naszym zdaniem mogą zdobyć w tym roku najwięcej nagród. Oczywiście liczymy na polskie niespodzianki.

1. The Epic Split

Tegorocznym faworytem jest reklama Volvo, w której główną rolę zagrał Jean-Claude Van Damme. Ponad 70 milionów wyświetleń na Youtubie i tysiące parodii -  taki wynik nie jest przypadkowy. Reklamę ciężarówek Volvo FM pokochali nie tylko internauci. Inne firmy wykorzystują popularność filmu do reklamowanie swoich produktów.

2. Wzruszająca metamorfoza

Celem kampanii If only for a second zrealizowanej przez Mimi Fundation, było pozwolenie osobom chorym na raka, by na chwilę zapomnieli o chorobie. Reakcje bohaterów filmu, na zaskakującą przemianę, zostały uwiecznione na zdjęciach. Wzruszająca kampania, szczytny cel i doskonała realizacja.

3. Reklama, której nie było

Serię spotów reklamowych angielskiej marki ciemnego piwa, należącej do koncernu Heineken wyróżnia przede wszystkim pomysłowość. Marka Newcastle Brown Ale, mimo że nie miała możliwości realnego reklamowania się podczas Super Bowl, postanowiła wykorzystać szum medialny wokół tego wydarzenia. Cała kampania opierała się na spotach zapowiadających reklamę, której realizacja nigdy nie miała i nie mogła mieć miejsca.

 

::

Zobacz również:

#InstagramCannes

::

 

4. Bulwersujący pogrzeb bentleya

Brazylijski milioner Chiquinho Scarpa wpadł na niekonwencjonalny pomysł. Zainspirowany rytuałami pogrzebowymi egipskich faraonów postanowił pogrzebać w swoim ogrodzie, wartego 1,5 miliona złotych bentleya. Prowokacja w słusznej sprawie.  

 

5. Made of More

Reklama będąca częścią kampanii marki Guinnes „Made of More” opowiada o ruchu zwanym Sapeurs. Niespełna dwuminutowa historia wyjątkowej społeczności, zamieszkującej Kongo, zdecydowanie różni się od budzących awersję spotów reklamujących piwo.

 

6. Historia Sweetie

Poruszająca kampania społeczna, której celem jest walka z internetową turystyką seksualną, której ofiarą padają miliony dzieci. Wirtualna dziewczynka pomogła namierzyć i zidentyfikować już tysiąc pedofilów. Twórcy kampanii walczą o to żeby  rządy państw świata przyjęły politykę zezwalającą organom ścigania patrolowanie publicznych hotspotów internetowych.

 

 

7. Projekt Daniel

Spot reklamowy, przedstawiający historię, o tym jak niemożliwe staje się możliwe.  Mick Ebeling, prezes Fundacji Not Impossible Labs dzięki wsparciu firmy Intel, drukuje protezy dla mieszkańców Sudanu.

 

 ::

Kto jest Waszym faworytem na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes? Piszcie w komentarzach!

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?