Cannes Lions 2014

Cannes Lions 2014

Brief.pl / Inspiracje

Wielkimi krokami zbliża się Cannes Lions International Advertising Festival. Do kogo w tym roku trafią Lwy w Palais des Festivals i komu zostanie przyznany tytuł reklamodawcy roku? Przedstawiamy 7 spotów reklamowych, które naszym zdaniem szczególnie zasługują na uwagę.

-

Festiwal rozpoczyna się 15 czerwca i potrwa do 21.  Informacje na temat zwycięzców znajdziecie tutaj.

Poniżej przedstawiamy siedem kampanii, które naszym zdaniem mogą zdobyć w tym roku najwięcej nagród. Oczywiście liczymy na polskie niespodzianki.

1. The Epic Split

Tegorocznym faworytem jest reklama Volvo, w której główną rolę zagrał Jean-Claude Van Damme. Ponad 70 milionów wyświetleń na Youtubie i tysiące parodii -  taki wynik nie jest przypadkowy. Reklamę ciężarówek Volvo FM pokochali nie tylko internauci. Inne firmy wykorzystują popularność filmu do reklamowanie swoich produktów.

2. Wzruszająca metamorfoza

Celem kampanii If only for a second zrealizowanej przez Mimi Fundation, było pozwolenie osobom chorym na raka, by na chwilę zapomnieli o chorobie. Reakcje bohaterów filmu, na zaskakującą przemianę, zostały uwiecznione na zdjęciach. Wzruszająca kampania, szczytny cel i doskonała realizacja.

3. Reklama, której nie było

Serię spotów reklamowych angielskiej marki ciemnego piwa, należącej do koncernu Heineken wyróżnia przede wszystkim pomysłowość. Marka Newcastle Brown Ale, mimo że nie miała możliwości realnego reklamowania się podczas Super Bowl, postanowiła wykorzystać szum medialny wokół tego wydarzenia. Cała kampania opierała się na spotach zapowiadających reklamę, której realizacja nigdy nie miała i nie mogła mieć miejsca.

 

::

Zobacz również:

#InstagramCannes

::

 

4. Bulwersujący pogrzeb bentleya

Brazylijski milioner Chiquinho Scarpa wpadł na niekonwencjonalny pomysł. Zainspirowany rytuałami pogrzebowymi egipskich faraonów postanowił pogrzebać w swoim ogrodzie, wartego 1,5 miliona złotych bentleya. Prowokacja w słusznej sprawie.  

 

5. Made of More

Reklama będąca częścią kampanii marki Guinnes „Made of More” opowiada o ruchu zwanym Sapeurs. Niespełna dwuminutowa historia wyjątkowej społeczności, zamieszkującej Kongo, zdecydowanie różni się od budzących awersję spotów reklamujących piwo.

 

6. Historia Sweetie

Poruszająca kampania społeczna, której celem jest walka z internetową turystyką seksualną, której ofiarą padają miliony dzieci. Wirtualna dziewczynka pomogła namierzyć i zidentyfikować już tysiąc pedofilów. Twórcy kampanii walczą o to żeby  rządy państw świata przyjęły politykę zezwalającą organom ścigania patrolowanie publicznych hotspotów internetowych.

 

 

7. Projekt Daniel

Spot reklamowy, przedstawiający historię, o tym jak niemożliwe staje się możliwe.  Mick Ebeling, prezes Fundacji Not Impossible Labs dzięki wsparciu firmy Intel, drukuje protezy dla mieszkańców Sudanu.

 

 ::

Kto jest Waszym faworytem na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes? Piszcie w komentarzach!

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.