...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Cannes Lions 2014

Środa to półmetek festiwalu Cannes Lions. Póki co możemy ogłosić dobre wieści dla Polski. Do dnia dzisiejszego mamy trzy Lwy: w kategorii PR: srebrny dla Ogilvy & Mather Warszawa za kampanię na rzecz czystości i poprawności naszego ojczystego języka “Język polski jest ĄĘ” dla Rady Języka Polskiego PAN, oraz Brąz dla Cheil Polska za kampanię “Bardzo Dobre Maniery” na rzeczy PCK; oraz w kategorii Media: srebrny ponownie za „Bardzo Dobre Maniery” dla Cheil Polska.

Krótko opisując kampanię:
„Bardzo Dobre Maniery” dla PCK – klienci restauracji mogli złożyć darowiznę na PCK poprzez odpowiednie skrzyżowanie sztućców, które zostało przedstawione na papierowych podkładkach na stole.

“Język polski jest ĄĘ” – to kampanii, która potocznie mówiąc usunęła na jeden dzień wszystkie końcówki z naszych polskich liter jak „ą”, „ę”, „ł”, czyli w fachowym nazewnictwie spowodowała, że przestały istnieć znaki diakrytyczne. Oczywiście, ten zabieg spowodował dużo zamieszania zmieniając kontekst zdań, które pojawiały się w mediach.

Duże gratulacje dla wszystkich.

Trzymamy jeszcze kciuki za polski zespół Young Creatives w kategorii Cyber – dziś ogłoszenie wyników.

Wczorajsza gala w kategorii Media, Outdoor i Mobile znowu wskazała kierunek na technologię – pojawiały się takie rozwiązania, jak wykorzystanie kart kredytowych / bankomatowych w nośnika citylight, użycie okołoziemskiego satelity do promocji nowego albumu Johna Frusciante, czy interaktywny billboard, który na bieżąco wskazuje destynacje przelatującego samolotu.

Poza technologią pojawiały się też zjawiska z pogranicza fizyki, pogody i astronomii – takie jak ogromna tęcza od Coca-Cola czy też wykorzystanie księżyca jako medium dla piwa Corona.

Po więcej szczegółów zapraszam na stronę festiwalu:
http://winners.canneslions.com/2014/index.cfm

Przez ostatnie lata coraz mocniej zaznacza się technologia we wszystkich kategoriach. Jak to wskazywali jurorzy: technologia, która jest doświadczeniem na poziomie fizycznym – aktywuje nas do ruchu, zaprasza do tańca, śpiewu, rejestruje nasz uśmiech.

W tym roku swoje miejsce również zaznaczył Mundial – podczas ceremonii rozdania nagród w kategorii Mobile całe audytorium zrobiło meksykańską falę przy pomocy komórek, która przetoczyła się przez cały Pałac Festiwalowy.

Z niecierpliwością czekamy co przyniosą następne dni.

Over and out.

Zespół Brief.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF