Łódzki street art na Google Cultural Institute

Łódzki street art na Google Cultural Institute

Brief.pl / Aktualności

W ramach Google Art Project powstał nowy projekt, dzięki któremu wielbiciele street artu, będą mogli poznać dzieła artystów z całego świata. Murale i sztuka uliczna są dostępne na globalnej platformie Google Cultural Institute. Inicjatywa jest szansą na utrwalenie ulotnej sztuki zapisanej na murach miast.

-

W Street Art Project zaangażowało się 30 partnerów z całego świata, którzy przygotowali prawie  100 wirtualnych wystaw i udostępnili ponad 5000 zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Niektóre z udostępnionych dzieł sztuki ulicznej odzwierciedlają burzliwą historię krajów pochodzenia ich autorów np. Mówiące Ściany w Buenos Aires oraz murale w Chile. Inne obrazują polityczną sytuację danego kraju, jak np. murale z Londynu i Atlanty albo przedstawiają wyjątkowy styl każdego z artystów, jak np. obszerne i sugestywne portrety zdjęciowe autorstwa JR, zwierzęta Roa, akwaforty autorstwa Vhilsa czy surrealistyczne dzieła braci Os Gêmeos.

Galerie Google Cultural Institute można znaleźcć tutaj.

 

 

Wśród ekspozycji dostępnych w ramach Street Art Project znalazły się również dwie stworzone przez łódzką Fundację Urban Forms. Ideą pierwszej z wirtualnych wystaw Fundacji Urban Forms - Urban Forms Gallery jest przedstawienie sztuki ulicznej, obecnej w publicznej przestrzeni Łodzi, do której dostęp będą mieli wszyscy internauci.  Onlinowa galeria Urban Forms składa się głównie ze zdjęć wielkoformatowych obrazów malowanych bezpośrednio na elewacjach kamienic w centrum Łodzi, przez wybitnych artystów z całego świata.

 Druga wystawa polskiego partnera dotyczy projektu Ogarna. 2.0, który nawiązuje do gdańskiej tradycji malarstwa ściennego i stanowi kontynuację procesu odbudowy oraz przywracania dawnej świetności Głównego Miasta w Gdańsku po II Wojnie Światowej. Dekoracje artystyczne na elewacjach budynków wzdłuż ul. Ogarnej, przywracające jej dawny blask, stworzyła grupa czołowych polskich malarzy wielkoformatowych młodego pokolenia, realizujących swe prace na całym świecie: Mariusz M-city Waras, Daniel Chazme, Krzysztof Syruć, Wojciech Otecki, Bartek Świątecki, Cekas, Adam Romuald Kłodecki, Maciej Pakalski i Adam Cieślak.

 

- Kiedy ulica jest Twoim płótnem, świat staje się jedną wielką, otwartą dla wszystkich, galerią. Ale te dzieła sztuki, które zdobią nasze ulice, nie zawsze są trwałe, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z naszymi partnerami na całym świecie, która pozwala opowiedzieć historię sztuki ulicznej międzynarodowej społeczności, dzięki globalnej platformie Google Cultural Institute - powiedział Amit Sood, dyrektor Google Cultural Institute.

 - Uczestnictwo w Projekcie dało nam szanse pokazać niesamowite prace artystów z nami pracujących i pokazać, że często szare ulice miast mogą zmienić się w miejsce przepełnione magią sztuki - powiedziała Teresa Latuszewska Syrda, prezes Fundacji Urban Forms - Dzięki projektowi docieramy natychmiast do milionów osób na całym świecie. Internauci mogą  zobaczyć nasze murale, każdy ich detal, otoczenie, nie będąc nigdy w Łodzi. Wierzymy że zachęci to ludzi żeby stanęli oko w oko z tymi dziełami.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.