wp - grudzien 2016

Łódzki street art na Google Cultural Institute

Łódzki street art na Google Cultural Institute

Brief.pl / Aktualności

W ramach Google Art Project powstał nowy projekt, dzięki któremu wielbiciele street artu, będą mogli poznać dzieła artystów z całego świata. Murale i sztuka uliczna są dostępne na globalnej platformie Google Cultural Institute. Inicjatywa jest szansą na utrwalenie ulotnej sztuki zapisanej na murach miast.

-

W Street Art Project zaangażowało się 30 partnerów z całego świata, którzy przygotowali prawie  100 wirtualnych wystaw i udostępnili ponad 5000 zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Niektóre z udostępnionych dzieł sztuki ulicznej odzwierciedlają burzliwą historię krajów pochodzenia ich autorów np. Mówiące Ściany w Buenos Aires oraz murale w Chile. Inne obrazują polityczną sytuację danego kraju, jak np. murale z Londynu i Atlanty albo przedstawiają wyjątkowy styl każdego z artystów, jak np. obszerne i sugestywne portrety zdjęciowe autorstwa JR, zwierzęta Roa, akwaforty autorstwa Vhilsa czy surrealistyczne dzieła braci Os Gêmeos.

Galerie Google Cultural Institute można znaleźcć tutaj.

 

 

Wśród ekspozycji dostępnych w ramach Street Art Project znalazły się również dwie stworzone przez łódzką Fundację Urban Forms. Ideą pierwszej z wirtualnych wystaw Fundacji Urban Forms - Urban Forms Gallery jest przedstawienie sztuki ulicznej, obecnej w publicznej przestrzeni Łodzi, do której dostęp będą mieli wszyscy internauci.  Onlinowa galeria Urban Forms składa się głównie ze zdjęć wielkoformatowych obrazów malowanych bezpośrednio na elewacjach kamienic w centrum Łodzi, przez wybitnych artystów z całego świata.

 Druga wystawa polskiego partnera dotyczy projektu Ogarna. 2.0, który nawiązuje do gdańskiej tradycji malarstwa ściennego i stanowi kontynuację procesu odbudowy oraz przywracania dawnej świetności Głównego Miasta w Gdańsku po II Wojnie Światowej. Dekoracje artystyczne na elewacjach budynków wzdłuż ul. Ogarnej, przywracające jej dawny blask, stworzyła grupa czołowych polskich malarzy wielkoformatowych młodego pokolenia, realizujących swe prace na całym świecie: Mariusz M-city Waras, Daniel Chazme, Krzysztof Syruć, Wojciech Otecki, Bartek Świątecki, Cekas, Adam Romuald Kłodecki, Maciej Pakalski i Adam Cieślak.

 

- Kiedy ulica jest Twoim płótnem, świat staje się jedną wielką, otwartą dla wszystkich, galerią. Ale te dzieła sztuki, które zdobią nasze ulice, nie zawsze są trwałe, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z naszymi partnerami na całym świecie, która pozwala opowiedzieć historię sztuki ulicznej międzynarodowej społeczności, dzięki globalnej platformie Google Cultural Institute - powiedział Amit Sood, dyrektor Google Cultural Institute.

 - Uczestnictwo w Projekcie dało nam szanse pokazać niesamowite prace artystów z nami pracujących i pokazać, że często szare ulice miast mogą zmienić się w miejsce przepełnione magią sztuki - powiedziała Teresa Latuszewska Syrda, prezes Fundacji Urban Forms - Dzięki projektowi docieramy natychmiast do milionów osób na całym świecie. Internauci mogą  zobaczyć nasze murale, każdy ich detal, otoczenie, nie będąc nigdy w Łodzi. Wierzymy że zachęci to ludzi żeby stanęli oko w oko z tymi dziełami.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.