Bez kierownicy i hamulców

Bez kierownicy i hamulców

Brief.pl / Technologie

Nadchodzą, chociaż można by powiedzieć, że raczej nadjeżdżają. Autonomiczne samochody od Google. Mają nie mieć kierownicy ani hamulców.

-

Jeden z dwóch założycieli Google, Siergiej Brin poinformował niedawno o tym, że prace nad inteligentnymi samochodami są bardzo zaawansowane. Firma ma zamiar testować kolejne prototypy pod koniec tego roku.

Nowy samochód

Najnowsza wersja autonomicznego pojazdu wygląda jak skrzyżowanie Daewoo Tico, Smarta i uśmiechającego się auta z kreskówki. Samochód jest dwumiejscowy i od razu rzuca się w oczy fakt, że nie ma kierownicy, deski rozdzielczej ani pedału hamulca. Te braki w pierwszej chwili mrożą krew w żyłach, ale przecież samochód przyszłości, który ma sam o sobie decydować, nie może bazować jedynie na obecnych rozwiązaniach. Google planuje zbudować kilkaset prototypów i wypuścić je na testy po drogach północnej Kalifornii. W każdym dla bezpieczeństwa będzie znajdował się człowiek, który w razie niebezpieczeństwa przejmie kontrolę nad autem przy pomocy specjalnego joysticka.

Brin sprawuje pieczę nad tajnym laboratorium Google, laboratorium X. Tam powstają nietypowe projekty, futurystyczne gadżety, a naukowcy mają za zadanie realizować to, co teoretycznie wydaje się niedorzecznym pomysłem. Jednym z projektów X jest właśnie inteligentny samochód. Szef Google chciałby, by takie maszyny wyparły w przyszłości taksówki. Wyobraża sobie, że taki pojazd będzie można przywołać w dowolnej chwili, że zrewolucjonizuje to podejście do posiadania samochodu. Transport będzie w zasięgu każdego i na wyciągnięcie ręki. Pozwoli to zrezygnować z zabierających miejsce parkingów i rzeszy stojących pod budynkami samochodów.

Przełom na wielu frontach

Inteligentny samochód to oczko w głowie Brina, który dodatkowo wie, że to wynalazek przełomowy, autonomiczny, nie bazujący na dotychczasowych rozwiązaniach stworzonych przez firmę. Takie pojazdy naprawdę są w stanie zmienić oblicze świata. Kwestią do dopracowania jest bezpieczeństwo. Brin wierzy, że pojazdy nie wymagające kierowcy będą o wiele bezpieczniejsze od dotychczasowych. Szef internetowego koncernu zdaje sobie także sprawę, że budowanie samochodu od podstaw stwarza wiele możliwości zaprojektowania tradycyjnych części i rozwiązań zupełnie od nowa. Dzięki temu Google chce wyposażyć swoje pojazdy w zderzaki z pianki, giętkie, plastikowe szyby oraz ogranicznik prędkości do 40 km/h dla poprawy bezpieczeństwa pieszych.

::

Google inwestuje w satelity

::

Rewolucja szykowana przez Google przybliża nas do nowego trendu w ekonomii – tzw. ekonomii współdzielenia, sharing economy. Samochodu nie trzeba będzie posiadać, ani nie warto będzie przejmować się takimi drobiazgami jak przyspieszanie do setki, czy zużycie paliwa. Brak auta na parkingu nie będzie świadczył o niższym poziomie życia, ale o tym, że mamy mniej kłopotów niż sąsiedzi, bo nie musimy martwić się o miejsce parkingowe. Samochód inteligentny zajmie się sobą, zatankuje, pojedzie do mechanika, a dla nas będzie do dyspozycji wtedy, gdy go przywołamy przy pomocy aplikacji. Jednym słowem – czeka nas zero problemów, oszczędność czasu i rewolucja odnośnie posiadania rzeczy. A sama ekonomia współdzielenia to temat na inną okazję.

Tagi:

google car

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.