i-D Launch Party by H&M

i-D Launch Party by H&M

Brief.pl / Inspiracje

Czy można zorganizować imprezę, w której każdy będzie chciał uczestniczyć? Imprezę, która będzie „the place to be” i żadna osobowość ze świata showbiznesu nie będzie mogła jej przegapić? Jak spowodować, by wydarzenie odbiło się szerokim echem w sieci bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów?

-

Event zorganizowano z okazji premiery polskiej edycji magazynu i-D w wersji online. Partnerem wydarzenia była firma H&M, na której zlecenie endorfina events przygotowała kreację, oraz odpowiadała za dobór artystów i produkcję. Celem imprezy było skupienie w jednym miejscu jak największej liczby trendsetterów, osób kreatywnych, zainteresowanych szeroko pojętą kulturą i trendami. Jako że grupa ta komunikuje się przede wszystkim za pomocą mediów społecznościowych, istotnym zagadnieniem było wykorzystanie ich w jak największym stopniu zarówno przed eventem, jak i w trakcie jego trwania.

FLUO Party

Impreza odbyła się 26 kwietnia 2014 roku w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie – miejscu nie wykorzystanym dotąd w organizacji tego rodzaju wydarzeń. Wcześniej, przez lata znajdował się tu znany sklep z płytami i książkami. Motywem przewodnim wieczoru było hasło FLUO YOURSELF, w myśl którego przygotowano zaproszenia oraz całość scenografii. Wnętrze Domu Towarowego Braci Jabłkowskich wypełnione było fluo-kolorami oraz animacjami wyświetlanymi na ścianach za pomocą mappingu.

Michał Kaleta - dyrektor operacyjny w endorfina events: „Postawiliśmy na nowoczesną technologię, która jednocześnie stała się naszym głównym elementem scenograficznym. Wykorzystaliśmy wyjątkową architekturę Domu Jabłkowskich, dodaliśmy kilka przestrzennych brył i ożywiliśmy ją dzięki zmieniającej się w rytm muzyki projekcji.”

Impreza, na którą może się dostać każdy, ale…

Główną ideą, jaka przyświecała organizatorom eventu było budowanie zaangażowania w grupie docelowej. Aby osiągnąć ten cel, H&M i i-D opracowały wyjątkową strategię komunikacji: zaproszenie na polską premierę magazynu i-D mógł zdobyć każdy – impreza nie była dedykowana wyłącznie gwiazdom, czy osobom pracującym w branży mediowej. Warunkiem otrzymania wejściówki było natomiast wykazanie się kreatywnością, dystansem do siebie i znajomością trendów – a więc cechami, które dobrze charakteryzowały grupę docelową wydarzenia. Do pomocy w rekrutacji uczestników wydarzenia, organizatorzy zaprosili osoby znane w mediach społecznościowych. Blogerki, modelki, fotografowie, przedstawiciele mediów – każdy z nich zrobił sobie zdjęcie w stylu i-D (czyli z zasłoniętym prawym okiem) i zaprosił swoich fanów do tego samego. Najciekawsze i najbardziej kreatywne propozycje nagrodzono wejściówką na imprezę.

iD party h&m

Foto rywalizacja przed eventem

Na efekty nie trzeba było długo czekać. W sieci zawrzało. Blogerzy wypromowali event, skutecznie zachęcając do wzięcia udziału w konkursie.

Konkurs „Zrób zdjęcie zasłaniając prawe oko w najbardziej kreatywny sposób” zainteresował bardzo dużą liczbę osób, które publikowały zdjęcia na swoich profilach na Facebooku i Instagramie, dodając tagi: #iDLaunchParty @HM @i_Dpoland @i_D. W rezultacie, do organizatorów wpłynęło 550 zgłoszeń i rozdano 250 podwójnych zaproszeńna imprezę.

 

By spotęgować napięcie, na Facebooku utworzono wydarzenie i-D Launch Party by H&M, na które zapisało się blisko 1 000 osób. W dniu imprezy na stronie wydarzenia opublikowano post podgrzewający atmosferę: Today is the day! promujący hasło przewodnie imprezy: FLUO i zachęcający do dzielenia się fluo-zdjęciami. Powstała z nich galeria fluo-skojarzeń i fluo-inspiracji.

The big day

Gwiazdami wieczoru byli: francuski kolektyw DJ-ski Cassius oraz pochodząca ze Szwecji wokalista Gnucci. Na imprezie pojawili się przedstawiciele branży mody, m.in. Paprocki&Brzozowski, Dawid Woliński i Robert Kupisz, gwiazdy showbiznesu: Kuba Wojewódzki, Rafał Bryndal i Michał Piróg oraz znani blogerzy. Łącznie ze szczęśliwymi zwycięzcami konkursu na evencie bawiło się blisko 1500 osób.

id party h&m

Chapeau bas dla gości, którzy pod swoimi zdjęciami z zakrytym okiem odnotowali pokaźne sumy lajków:

Areta Szpura – ponad 1000 lajków

Maffashion – 2 zdjęcia, jedno prawie 6 600 lajków, drugie 4 400 lajków

Jessica Mercedes – 2 700 lajków

Marta Wierzbicka – ponad 3 600 lajków

Także fotografowie gwiazd nie pozostali bez odzewu:

Wujaszekliestyle zyskał blisko 1500 lajków pod swoimi zdjęciami

A Mikołaj Komar – znany dziennikarz lifestylowy – 380 lajków.

Dodatkowo, w serwisie Instagram pojawiły aż się 874 zdjęcia z najpopularniejszym hashtagiem - #idlaunchparty.

Oprócz akcji wirusowej, rozprzestrzeniającej się w Internecie za pomocą wpływowych, trochę niepokornych, ale przede wszystkim opiniotwórczych osób, o imprezie wrzało również mediach plotkarskich, takich jak: Plotek.pl, a także w mediach związanych z tematyką muzyczną, m.in. Musicis.pl.

Tagi:

i-D H&M

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.