i-D Launch Party by H&M

i-D Launch Party by H&M

Brief.pl / Inspiracje

Czy można zorganizować imprezę, w której każdy będzie chciał uczestniczyć? Imprezę, która będzie „the place to be” i żadna osobowość ze świata showbiznesu nie będzie mogła jej przegapić? Jak spowodować, by wydarzenie odbiło się szerokim echem w sieci bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów?

-

Event zorganizowano z okazji premiery polskiej edycji magazynu i-D w wersji online. Partnerem wydarzenia była firma H&M, na której zlecenie endorfina events przygotowała kreację, oraz odpowiadała za dobór artystów i produkcję. Celem imprezy było skupienie w jednym miejscu jak największej liczby trendsetterów, osób kreatywnych, zainteresowanych szeroko pojętą kulturą i trendami. Jako że grupa ta komunikuje się przede wszystkim za pomocą mediów społecznościowych, istotnym zagadnieniem było wykorzystanie ich w jak największym stopniu zarówno przed eventem, jak i w trakcie jego trwania.

FLUO Party

Impreza odbyła się 26 kwietnia 2014 roku w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie – miejscu nie wykorzystanym dotąd w organizacji tego rodzaju wydarzeń. Wcześniej, przez lata znajdował się tu znany sklep z płytami i książkami. Motywem przewodnim wieczoru było hasło FLUO YOURSELF, w myśl którego przygotowano zaproszenia oraz całość scenografii. Wnętrze Domu Towarowego Braci Jabłkowskich wypełnione było fluo-kolorami oraz animacjami wyświetlanymi na ścianach za pomocą mappingu.

Michał Kaleta - dyrektor operacyjny w endorfina events: „Postawiliśmy na nowoczesną technologię, która jednocześnie stała się naszym głównym elementem scenograficznym. Wykorzystaliśmy wyjątkową architekturę Domu Jabłkowskich, dodaliśmy kilka przestrzennych brył i ożywiliśmy ją dzięki zmieniającej się w rytm muzyki projekcji.”

Impreza, na którą może się dostać każdy, ale…

Główną ideą, jaka przyświecała organizatorom eventu było budowanie zaangażowania w grupie docelowej. Aby osiągnąć ten cel, H&M i i-D opracowały wyjątkową strategię komunikacji: zaproszenie na polską premierę magazynu i-D mógł zdobyć każdy – impreza nie była dedykowana wyłącznie gwiazdom, czy osobom pracującym w branży mediowej. Warunkiem otrzymania wejściówki było natomiast wykazanie się kreatywnością, dystansem do siebie i znajomością trendów – a więc cechami, które dobrze charakteryzowały grupę docelową wydarzenia. Do pomocy w rekrutacji uczestników wydarzenia, organizatorzy zaprosili osoby znane w mediach społecznościowych. Blogerki, modelki, fotografowie, przedstawiciele mediów – każdy z nich zrobił sobie zdjęcie w stylu i-D (czyli z zasłoniętym prawym okiem) i zaprosił swoich fanów do tego samego. Najciekawsze i najbardziej kreatywne propozycje nagrodzono wejściówką na imprezę.

iD party h&m

Foto rywalizacja przed eventem

Na efekty nie trzeba było długo czekać. W sieci zawrzało. Blogerzy wypromowali event, skutecznie zachęcając do wzięcia udziału w konkursie.

Konkurs „Zrób zdjęcie zasłaniając prawe oko w najbardziej kreatywny sposób” zainteresował bardzo dużą liczbę osób, które publikowały zdjęcia na swoich profilach na Facebooku i Instagramie, dodając tagi: #iDLaunchParty @HM @i_Dpoland @i_D. W rezultacie, do organizatorów wpłynęło 550 zgłoszeń i rozdano 250 podwójnych zaproszeńna imprezę.

 

By spotęgować napięcie, na Facebooku utworzono wydarzenie i-D Launch Party by H&M, na które zapisało się blisko 1 000 osób. W dniu imprezy na stronie wydarzenia opublikowano post podgrzewający atmosferę: Today is the day! promujący hasło przewodnie imprezy: FLUO i zachęcający do dzielenia się fluo-zdjęciami. Powstała z nich galeria fluo-skojarzeń i fluo-inspiracji.

The big day

Gwiazdami wieczoru byli: francuski kolektyw DJ-ski Cassius oraz pochodząca ze Szwecji wokalista Gnucci. Na imprezie pojawili się przedstawiciele branży mody, m.in. Paprocki&Brzozowski, Dawid Woliński i Robert Kupisz, gwiazdy showbiznesu: Kuba Wojewódzki, Rafał Bryndal i Michał Piróg oraz znani blogerzy. Łącznie ze szczęśliwymi zwycięzcami konkursu na evencie bawiło się blisko 1500 osób.

id party h&m

Chapeau bas dla gości, którzy pod swoimi zdjęciami z zakrytym okiem odnotowali pokaźne sumy lajków:

Areta Szpura – ponad 1000 lajków

Maffashion – 2 zdjęcia, jedno prawie 6 600 lajków, drugie 4 400 lajków

Jessica Mercedes – 2 700 lajków

Marta Wierzbicka – ponad 3 600 lajków

Także fotografowie gwiazd nie pozostali bez odzewu:

Wujaszekliestyle zyskał blisko 1500 lajków pod swoimi zdjęciami

A Mikołaj Komar – znany dziennikarz lifestylowy – 380 lajków.

Dodatkowo, w serwisie Instagram pojawiły aż się 874 zdjęcia z najpopularniejszym hashtagiem - #idlaunchparty.

Oprócz akcji wirusowej, rozprzestrzeniającej się w Internecie za pomocą wpływowych, trochę niepokornych, ale przede wszystkim opiniotwórczych osób, o imprezie wrzało również mediach plotkarskich, takich jak: Plotek.pl, a także w mediach związanych z tematyką muzyczną, m.in. Musicis.pl.

Tagi:

i-D H&M

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.