Gry na komórce wypierają przenośne konsole

Gry na komórce wypierają przenośne konsole

Magazyn / Technologie

W czwartym kwartale 2012 roku wydatki konsumentów na gry w App Store i Google Play przewyższyły wysokość wydatków przeznaczonych na gry wydane na przenośne konsole – wynika z raportu agencji IDC i serwisu App Annie.

-

Po okresie dominacji Nintendo i Sony w segmencie gier na urządzenia przenośne Apple i Google rozpoczynają nową erę w tej dziedzinie, podbijając rynek grami projektowanymi na swoje systemy operacyjne. Nintendo wstrzymywało się z wydawaniem swoich tytułów w wersjach na smartfony i właśnie to podejście może okazać się nadzwyczaj kosztowne, biorąc pod uwagę, że obecnie gracze wydają praktycznie tyle samo na gry na iOS, co na gry na przenośne konsole Nintendo. Japońska firma w ostatnim miesiącu obniżyła wskaźniki swoich przyszłych dochodów na nowy rok fiskalny po zmniejszeniu prognozowanego poziomu sprzedaży gier na konsole Wii U i 3DS.

W tym samym czasie Sony obniżyło cenę konsoli PlayStation Vita w celu podniesienia poziomu sprzedaży. Zdaje się, że ten japoński producent uświadamia sobie przydatność smartfonów i tabletów jako platform przeznaczonych również grom, gdyż w planach ma uruchomienie aplikacji PlayStation na urządzenia z iOS i Androidem. Dzięki temu oprogramowaniu urządzenia korzystające z systemu Apple i Google będą mogły współpracować z nową konsolą PlayStation 4, której premiera została wyznaczona na koniec 2013 roku.

Analizując wyniki w poszczególnych regionach, można zauważyć, że prawie 60 proc. środków wydanych w Google Play w ostatnim kwartale 2012 pochodziło z regionu Azji i Pacyfiku, gdzie liderami są Japonia i Korea Południowa.

40 proc. zakupów gier na iOS pochodzi z Ameryki Północnej. Europejscy gracze zapewnili zaś ok. 25 proc. zysków wydawcom gier na przenośne konsole, co stanowi większy udział tej grupy niż w przypadku gier na iOS i Google Play.

Do raportu nie zostały włączone dane dotyczące reklam. Wydawcy gier na iOS i Android polegają na sile reklamy w większym stopniu niż w przypadku gier na konsole, zatem i na tym polu smartfony powinny mieć przewagę.

Źródło: The Next Web

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.