Gry na komórce wypierają przenośne konsole

Gry na komórce wypierają przenośne konsole

Magazyn / Technologie

W czwartym kwartale 2012 roku wydatki konsumentów na gry w App Store i Google Play przewyższyły wysokość wydatków przeznaczonych na gry wydane na przenośne konsole – wynika z raportu agencji IDC i serwisu App Annie.

-

Po okresie dominacji Nintendo i Sony w segmencie gier na urządzenia przenośne Apple i Google rozpoczynają nową erę w tej dziedzinie, podbijając rynek grami projektowanymi na swoje systemy operacyjne. Nintendo wstrzymywało się z wydawaniem swoich tytułów w wersjach na smartfony i właśnie to podejście może okazać się nadzwyczaj kosztowne, biorąc pod uwagę, że obecnie gracze wydają praktycznie tyle samo na gry na iOS, co na gry na przenośne konsole Nintendo. Japońska firma w ostatnim miesiącu obniżyła wskaźniki swoich przyszłych dochodów na nowy rok fiskalny po zmniejszeniu prognozowanego poziomu sprzedaży gier na konsole Wii U i 3DS.

W tym samym czasie Sony obniżyło cenę konsoli PlayStation Vita w celu podniesienia poziomu sprzedaży. Zdaje się, że ten japoński producent uświadamia sobie przydatność smartfonów i tabletów jako platform przeznaczonych również grom, gdyż w planach ma uruchomienie aplikacji PlayStation na urządzenia z iOS i Androidem. Dzięki temu oprogramowaniu urządzenia korzystające z systemu Apple i Google będą mogły współpracować z nową konsolą PlayStation 4, której premiera została wyznaczona na koniec 2013 roku.

Analizując wyniki w poszczególnych regionach, można zauważyć, że prawie 60 proc. środków wydanych w Google Play w ostatnim kwartale 2012 pochodziło z regionu Azji i Pacyfiku, gdzie liderami są Japonia i Korea Południowa.

40 proc. zakupów gier na iOS pochodzi z Ameryki Północnej. Europejscy gracze zapewnili zaś ok. 25 proc. zysków wydawcom gier na przenośne konsole, co stanowi większy udział tej grupy niż w przypadku gier na iOS i Google Play.

Do raportu nie zostały włączone dane dotyczące reklam. Wydawcy gier na iOS i Android polegają na sile reklamy w większym stopniu niż w przypadku gier na konsole, zatem i na tym polu smartfony powinny mieć przewagę.

Źródło: The Next Web

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.