wp - grudzien 2016

Polski twórca Wirtualnych Doradców w światowej czołówce

Brief.pl / Aktualności

Stanusch Technologies SA - krajowy lider branży Wirtualnych Doradców, został uznany w międzynarodowym przeglądzie „Top Virtual Assistant Companies” za jedną z najbardziej znaczących i wpływowych firm w tej kategorii na świecie. Główny produkt spółki – Wirtualny Doradca „EWA” zajął też pierwsze miejsce w krajowym rankingu, opracowanym przez naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego.

-

Spółka Stanusch Technologies, została wyróżniona w raporcie „Top Virtual Assistant Companies“, który tworzy międzynarodowa firma technologiczno-badawcza TechNavio. Autorzy międzynarodowego zestawienia zaliczyli Stanusch Technologies do prestiżowego grona najbardziej znaczących i wpływowych firm w tej kategorii na świecie. 

- Nasza firma wdrożyła już ponad 70 projektów wirtualnych doradców i jest jednym ze światowych liderów tego rynku. W Polsce, mimo najkrótszej historii spośród działających na tym rynku firm, mamy pozycję lidera i cały czas szybko się rozwijamy. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie technologią wirtualnych doradców, która systematycznie zwiększa swoje możliwości i pozwala na znaczną obniżkę kosztów obsługi klienta – mówi Maciej Stanusch, prezes zarządu Stanusch Technologies. 

W lutym 2014 roku szczegółową analizę polskich Wirtualnych Doradców, wykonaładr Karolina Kuligowska z Katedry Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych Wydziału Nauk Eknomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W opracowanym raporcie „Polska konwersacyjna sztuczna inteligencja – 10 lat rozwoju rynku wirtualnych doradców” porównano 7 najpopularniejszych polskich Wirtualnych Doradców. Cechy i sposób działania każdego wirtualnego asystenta, zostały poddane kompleksowemu badaniu: począwszy od wyglądu i sposobu implementacji na stronie, przez możliwości dialogowe i reagowanie na kontekst rozmowy, po syntezę mowy i dodatkowe funkcjonalności. Każdemu z wirtualnych doradców zadawano również identyczne pytania sprawdzające: zasób wiedzy (ogólnej i specjalistycznej), rys osobowościowy, opcje personalizacyjne i reakcje awaryjne w sytuacjach wyjątkowych. Wirtualny Doradca EWA zrealizowany dla firmy Orange – stworzony przez zespół Stanusch Technologies, został oceniony najwyżej, uzyskują najlepsze wyniki prawie we wszystkich kategoriach. 

Wirtualni Doradcy coraz bardziej popularni

Od ponad 10 lat rynek Wirtualnych Doradców w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, aktywnie współtworząc światowe trendy technologiczne. Pierwszy komercyjny Wirtualny Doradca został uruchiomy w naszym kraju w 2003 roku. Pod względem ilości wzdrożen Polska znajduje się na 3 miejscu na świecie, po USA i Wielkiej Brytanii. Zgodnie z danymi z portalu chatbots.og jesteśmy światowym liderem wśród wzdrożeń systemów nieanglojęzycznych. W naszym kraju zrealizowano do tej pory ponad 120 projektów tego typu, a ich liczba rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. 

- W 2013 roku, nasza firma urosła o 35  proc. i po raz pierwszy osiągnęła pozytywny wynik EBITDA. W ubiegłym roku, Wirtualni Doradcy naszej produkcji, przeprowadzili rekordową liczbę 3 826 065 konwersacji, odpowiadając na 9 995 909 pytań, z czego 81 proc. stanowiły tzw. pytania merytoryczne. Szacujemy, iż do 2020 roku 50 proc. interakcji dotyczących obsługi klienta, będzie realizowana przez systemy automatyczne na bazie sztucznej inteligencji. Już teraz, obserwujemy znaczny wzrost zapytań ofertowych oraz rozwój istniejących systemów - mówi Maciej Stanusch, prezes Stanusch Technologies. 

Wirtualni Doradcy coraz częściej wspierają tradycyjne kanały obsługi klienta, stając się wizytówką nowoczesnych firm i jednocześnie umożliwiają nawet pięciokrotne obniżenie kosztów. Najlepsze systemy sztucznej inteligencji, są w stanie poprawnie odpowiedzieć na ponad 90 proc. pytań internautów. Tak duża efektywność, przekłada się na coraz większe zainteresowanie tego typu produktami na całym świecie. Międzynarodowa firma badawcza Grand View Research szacuje, że w 2020 roku, wartość rynku Wirtualnych Doradców wyniesie 3 mld $, a średni wzrost roczny jest oczekiwany na poziomie 37 proc. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.