Specjalista od komunikacji - zawód stresujący

Specjalista od komunikacji - zawód stresujący

Brief.pl / Wiedza

Zawód specjalisty od komunikacji regularnie pojawia się w rankingach najbardziej stresujących zawodów świata. Brakuje jednak opracowania, które zgłębiłoby problem i dostarczyło odpowiedzi na liczne nurtujące branżę pytania. Według ankiety, którą Procontent Communication przeprowadził wspólnie z redakcją Proto.pl blisko 90 proc. badanych uznało, że praca PR-owca jest stresująca.

-

W badaniu PR Stress Impact poprosiliśmy PR-owców między innymi o odpowiedź na pytanie do jakiego zawodu, pod względem stresu, porównaliby pracę w PR. W czołówce pojawił się menadżer (45,8 proc.), makler giełdowy (37,9 proc.), strażak (20,0 proc.) oraz pilot samolotu (13,6 proc.). Z pewnością zastanawiać może porównanie zawodu PR-owca do pracy strażaka, który codziennie ryzykuje własnym życiem czy też do zawodu pilota, który musi przejść specjalne szkolenia. Każdy jednak z wyżej wymienionych zawodów posiada takie czynniki stresogenne, które są codziennością każdego konsultanta PR. Nawał obowiązków w pracy, krótkie terminy, czasami ryzyko – czy przed organizowanym wydarzeniem uda się wszystko domknąć – to tylko nieliczne generatory stresu. Jeżeli zestawimy je z wysokimi oczekiwaniami klientów oraz przełożonych, jak również staraniami, aby zrealizowana praca była zadowalająca dla wszystkich zainteresowanych – klienta, dziennikarzy i publiczności, otrzymamy pokaźną grupę bodźców, które nie wpływają pozytywnie na osoby pracujące w branży. 

Z naszego badania jednoznacznie wynika, że PR-owców najbardziej stresuje: natłok obowiązków (68 proc.), niezadowolenie przełożonego (49,1 proc.), kończące się terminy (41,5 proc.). Jednocześnie tylko 10,6 proc. procent ankietowanych uważa, że możliwe jest zniwelowanie poziomu stresu, który odczuwają. Niestety aż 37 proc. zgodnie przyznaje, że wprowadzenie jakichkolwiek zmian jest raczej niemożliwe.

Specjaliści od komunikacji deklarują, że starają się zachowywać higieniczny tryb życia i znaleźć równowagę między pracą a życiem prywatnym. Prawie 47 proc. osób, które wzięły udział w badaniu uważa, że czas spędzony z rodziną pozwala im się odstresować, 40 proc. redukuje stres, uprawiając sport lub słuchając muzyki. Trudno jednak powiedzieć, czy stosowane techniki walki ze stresem są skuteczne. Co więcej, ponad 50 proc. w niedziele wieczorem odczuwa „Sunday night blues”, czyli stres przed pójściem do pracy w poniedziałek… 

 Praca PR-owca stres

Tagi:

PR

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.