Specjalista od komunikacji - zawód stresujący

Specjalista od komunikacji - zawód stresujący

Brief.pl / Wiedza

Zawód specjalisty od komunikacji regularnie pojawia się w rankingach najbardziej stresujących zawodów świata. Brakuje jednak opracowania, które zgłębiłoby problem i dostarczyło odpowiedzi na liczne nurtujące branżę pytania. Według ankiety, którą Procontent Communication przeprowadził wspólnie z redakcją Proto.pl blisko 90 proc. badanych uznało, że praca PR-owca jest stresująca.

-

W badaniu PR Stress Impact poprosiliśmy PR-owców między innymi o odpowiedź na pytanie do jakiego zawodu, pod względem stresu, porównaliby pracę w PR. W czołówce pojawił się menadżer (45,8 proc.), makler giełdowy (37,9 proc.), strażak (20,0 proc.) oraz pilot samolotu (13,6 proc.). Z pewnością zastanawiać może porównanie zawodu PR-owca do pracy strażaka, który codziennie ryzykuje własnym życiem czy też do zawodu pilota, który musi przejść specjalne szkolenia. Każdy jednak z wyżej wymienionych zawodów posiada takie czynniki stresogenne, które są codziennością każdego konsultanta PR. Nawał obowiązków w pracy, krótkie terminy, czasami ryzyko – czy przed organizowanym wydarzeniem uda się wszystko domknąć – to tylko nieliczne generatory stresu. Jeżeli zestawimy je z wysokimi oczekiwaniami klientów oraz przełożonych, jak również staraniami, aby zrealizowana praca była zadowalająca dla wszystkich zainteresowanych – klienta, dziennikarzy i publiczności, otrzymamy pokaźną grupę bodźców, które nie wpływają pozytywnie na osoby pracujące w branży. 

Z naszego badania jednoznacznie wynika, że PR-owców najbardziej stresuje: natłok obowiązków (68 proc.), niezadowolenie przełożonego (49,1 proc.), kończące się terminy (41,5 proc.). Jednocześnie tylko 10,6 proc. procent ankietowanych uważa, że możliwe jest zniwelowanie poziomu stresu, który odczuwają. Niestety aż 37 proc. zgodnie przyznaje, że wprowadzenie jakichkolwiek zmian jest raczej niemożliwe.

Specjaliści od komunikacji deklarują, że starają się zachowywać higieniczny tryb życia i znaleźć równowagę między pracą a życiem prywatnym. Prawie 47 proc. osób, które wzięły udział w badaniu uważa, że czas spędzony z rodziną pozwala im się odstresować, 40 proc. redukuje stres, uprawiając sport lub słuchając muzyki. Trudno jednak powiedzieć, czy stosowane techniki walki ze stresem są skuteczne. Co więcej, ponad 50 proc. w niedziele wieczorem odczuwa „Sunday night blues”, czyli stres przed pójściem do pracy w poniedziałek… 

 Praca PR-owca stres

Tagi:

PR

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.