Dokąd zmierza marketing?

Dokąd zmierza marketing?

Brief.pl / Aktualności

Digital marketing rośnie w siłę, co potwierdza badanie Wyzwania CMO 2014, zrealizowane przez Microsoft, we współpracy z IAB Polska. Już jedna trzecia dyrektorów marketingu w Polsce przeznacza ponad połowę budżetu marketingowego na działania w kanałach elektronicznych. Mniejsze znaczenie mają takie narzędzia, jak organizacja wydarzeń, czy marketing bezpośredni. Jak rozwija się marketing i jakie stoją przed nim wyzwania?

-

Zmiany okiem marketerów

Marketerzy już teraz dobrze oceniają swoje kompetencje w zakresie wykorzystania cyfrowych kanałów i skuteczności prowadzonych w nich działań. Jedynie 16 proc. wskazuje, że są one niewystarczające. Nie spoczywają jednak na laurach, co pokazują wskazania kompetencji, które marketing powinien zdobyć w czasie najbliższych trzech lat. Blisko trzy czwarte CMO wskazało, że najbardziej pożądane umiejętności dotyczą marketingu mobilnego. Drugi obszar, który wymaga inwestycji w wiedzę, to analityka marketingowa (65 proc.). Social media wskazało 57 proc. szefów marketingu, podobnie jak content marketing. Zdaniem połowy badanych konieczne będzie stałe zdobywanie nowych kompetencji technologicznych.

 

 

 

 

- Cyfryzacja marketingu oznacza konieczność inwestycji w najnowocześniejsze narzędzia i co najważniejsze w wysoko wykwalifikowane i doświadczone kadry, które są jednym z najcenniejszych zasobów. To także konieczność zmian w strukturze organizacji, uwzględniających kluczową rolę zespołów analitycznych – powiedział Łukasz Purzycki, Marketing Director, Vice President, Deutsche Bank Polska S.A.

 

 Kierunki rozwoju marketingu

Uczestnicy badania nakreślili również kierunki, które zmienią oblicze marketingu w ciągu najbliższych lat. Analityka marketingowa to niekwestionowany numer jeden wśród obszarów, które w ciągu 3 lat nabiorą znaczenia. Wskazało go prawie 80 proc. badanych. Oznacza to zdecydowany nacisk na wykorzystanie narzędzi oraz budowanie procesów do pomiaru i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją, content marketing oraz wielokanałowość. Na znaczeniu stracą eventy, marketing bezpośredni oraz programy lojalnościowe.

 

 

 

-W branży doradztwa biznesowego stosujemy tradycyjne i sprawdzone narzędzia i kanały marketingowe - kongresy, konkursy i kameralne spotkania. Każdy z doradców pracujących z klientami jest elementem marketingu firmy. Jednak nawet w tak konserwatywnym środowisku technologia stała się narzędziem do budowania relacji – powiedziała Barbara Górska, dyrektor marketingu i komunikacji, EY Polska.

Cały raport dostepny jest tutaj.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.