Wejchert kupił agencję LeadR

Wejchert kupił agencję LeadR

Brief.pl / Aktualności

Agencja direct marketingowa LeadR trafiła w ręce Łukasza Wejcherta, właściciela firma Dirlango, która zajmuje się budową ekosystemu innowacyjnych rozwiązań technologicznych łączących online i offline. LeadR należała do tej pory do spółki Cube Groupe.

-

LeadR Sp. z o.o. to spółka rozwijana w ramach struktur Cube Group S.A., Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji kampanii typu direct marketing w internecie. Od samego początku istnienia agencja konsekwentnie walczyła o pozycję lidera w swojej kategorii, rok do roku zwiększając przychody o kilkaset procent. 

Dziś LeadR trafia do portfolio firmy Dirlango, należącej do Łukasza Wejcherta. Stroną sprzedającą jest Cube Group, czyli jedna z najważniejszych agencji performance marketingowych w całej Europie. W perspektywie długookresowej zamierza akcelerować kolejne marki w ramach swoich struktur.

- Przejęcie LeadR przez Dirlango wpisuje się w naszą obecną strategię. Uruchamianie kolejnych usług w ramach naszej działalności będzie odbywać się podobnie. Naszym celem jest, aby po zgromadzeniu odpowiednich kompetencji, budowie silnego i samodzielnego zespołu, tworzyć nowe struktury agencyjne i tylko koordynować ich rozwój. Ostatnie duże przejęcia na rynku reklamowym pokazują, że rynek ten na nowo się konsoliduje i w tym właśnie odnajdujemy naszą szansę na poszukiwanie podmiotów zainteresowanych zakupem rozwijanych przez nas marek – dodaje Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A., nie zdradzając jednocześnie planów co do kolejnych projektów rozwijanych w ramach spółki. 

Cube Group S.A. należy z kolei do portfela inwestycyjnego funduszy Xevin Investmentsoraz IQ Partners. Ten pierwszy odegrał znaczącą rolę w rozwoju agencji, będąc od ponad 6 lat zaangażowanym w jej rozwój.

- Udało nam się z małej firmy PPC zbudować jedną z największych agencji performance marketingowych w Europie oraz efektywnie działający akcelerator w obrębie spółki. Zwieńczeniem sukcesu jest pozyskanie inwestora w postaci Łukasza i jego firmy Dirlango. Obecnie obserwujemy, a nawet poszukujemy projektów związanych z reklamą internetową na rynku CEE, które wpisywałyby się w filozofię inwestycyjną oraz inkubacyjną zarówno Cube Group, jak i Xevin Investments - tłumaczy Gwidon Humeniuk, współzałożyciel Xevin Investments.

Łukasz Wejchert zapowiada, że chce wykorzystać potencjał spółki do realizacji nowych, innowacyjnych projektów w ramach Dirlango – Zespół Cube Group w bardzo krótkim czasie zbudował świetny zespół oraz kompetencje w obszarze direct marketingu. Działalność agencji LeadR wpisuje się w nasz ekosystem produktowy oparty przede wszystkim o rozwiązania mobilne i big data. Mamy już kilka pomysłów, jak kompetencje agencji wykorzystać w ramach świadczonych przez nas usług i jak wprowadzić synergie między projektami – przyznaje.

Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo natomiast, że na dotychczasowym stanowisku pozostanie Sebastian Białousz, prezes i założyciel agencji LeadR, który do tej pory odpowiedzialny był za zarządzanie i realizację strategii jej rozwoju. 

- Fakt, że stajemy się częścią firmy Dirlango, otwiera przed nami możliwości zwiększenia tempa rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku. Razem z zespołem Dirlango kontynuować będziemy rozwój naszej oferty z zakresu innowacyjnych rozwiązań direct marketingowych, a także - a może nawet w szczególności – komercjalizacji baz danych, czyli w obszarze big data– komentuje Białousz. 

Struktura udziałowa Cube Group S.A. nie ulega zmianie i agencja nadal pozostaje wspólną inwestycją funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners. 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.