Wejchert kupił agencję LeadR

Wejchert kupił agencję LeadR

Brief.pl / Aktualności

Agencja direct marketingowa LeadR trafiła w ręce Łukasza Wejcherta, właściciela firma Dirlango, która zajmuje się budową ekosystemu innowacyjnych rozwiązań technologicznych łączących online i offline. LeadR należała do tej pory do spółki Cube Groupe.

-

LeadR Sp. z o.o. to spółka rozwijana w ramach struktur Cube Group S.A., Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji kampanii typu direct marketing w internecie. Od samego początku istnienia agencja konsekwentnie walczyła o pozycję lidera w swojej kategorii, rok do roku zwiększając przychody o kilkaset procent. 

Dziś LeadR trafia do portfolio firmy Dirlango, należącej do Łukasza Wejcherta. Stroną sprzedającą jest Cube Group, czyli jedna z najważniejszych agencji performance marketingowych w całej Europie. W perspektywie długookresowej zamierza akcelerować kolejne marki w ramach swoich struktur.

- Przejęcie LeadR przez Dirlango wpisuje się w naszą obecną strategię. Uruchamianie kolejnych usług w ramach naszej działalności będzie odbywać się podobnie. Naszym celem jest, aby po zgromadzeniu odpowiednich kompetencji, budowie silnego i samodzielnego zespołu, tworzyć nowe struktury agencyjne i tylko koordynować ich rozwój. Ostatnie duże przejęcia na rynku reklamowym pokazują, że rynek ten na nowo się konsoliduje i w tym właśnie odnajdujemy naszą szansę na poszukiwanie podmiotów zainteresowanych zakupem rozwijanych przez nas marek – dodaje Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A., nie zdradzając jednocześnie planów co do kolejnych projektów rozwijanych w ramach spółki. 

Cube Group S.A. należy z kolei do portfela inwestycyjnego funduszy Xevin Investmentsoraz IQ Partners. Ten pierwszy odegrał znaczącą rolę w rozwoju agencji, będąc od ponad 6 lat zaangażowanym w jej rozwój.

- Udało nam się z małej firmy PPC zbudować jedną z największych agencji performance marketingowych w Europie oraz efektywnie działający akcelerator w obrębie spółki. Zwieńczeniem sukcesu jest pozyskanie inwestora w postaci Łukasza i jego firmy Dirlango. Obecnie obserwujemy, a nawet poszukujemy projektów związanych z reklamą internetową na rynku CEE, które wpisywałyby się w filozofię inwestycyjną oraz inkubacyjną zarówno Cube Group, jak i Xevin Investments - tłumaczy Gwidon Humeniuk, współzałożyciel Xevin Investments.

Łukasz Wejchert zapowiada, że chce wykorzystać potencjał spółki do realizacji nowych, innowacyjnych projektów w ramach Dirlango – Zespół Cube Group w bardzo krótkim czasie zbudował świetny zespół oraz kompetencje w obszarze direct marketingu. Działalność agencji LeadR wpisuje się w nasz ekosystem produktowy oparty przede wszystkim o rozwiązania mobilne i big data. Mamy już kilka pomysłów, jak kompetencje agencji wykorzystać w ramach świadczonych przez nas usług i jak wprowadzić synergie między projektami – przyznaje.

Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo natomiast, że na dotychczasowym stanowisku pozostanie Sebastian Białousz, prezes i założyciel agencji LeadR, który do tej pory odpowiedzialny był za zarządzanie i realizację strategii jej rozwoju. 

- Fakt, że stajemy się częścią firmy Dirlango, otwiera przed nami możliwości zwiększenia tempa rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku. Razem z zespołem Dirlango kontynuować będziemy rozwój naszej oferty z zakresu innowacyjnych rozwiązań direct marketingowych, a także - a może nawet w szczególności – komercjalizacji baz danych, czyli w obszarze big data– komentuje Białousz. 

Struktura udziałowa Cube Group S.A. nie ulega zmianie i agencja nadal pozostaje wspólną inwestycją funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners. 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.