Wejchert kupił agencję LeadR

Wejchert kupił agencję LeadR

Brief.pl / Aktualności

Agencja direct marketingowa LeadR trafiła w ręce Łukasza Wejcherta, właściciela firma Dirlango, która zajmuje się budową ekosystemu innowacyjnych rozwiązań technologicznych łączących online i offline. LeadR należała do tej pory do spółki Cube Groupe.

-

LeadR Sp. z o.o. to spółka rozwijana w ramach struktur Cube Group S.A., Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji kampanii typu direct marketing w internecie. Od samego początku istnienia agencja konsekwentnie walczyła o pozycję lidera w swojej kategorii, rok do roku zwiększając przychody o kilkaset procent. 

Dziś LeadR trafia do portfolio firmy Dirlango, należącej do Łukasza Wejcherta. Stroną sprzedającą jest Cube Group, czyli jedna z najważniejszych agencji performance marketingowych w całej Europie. W perspektywie długookresowej zamierza akcelerować kolejne marki w ramach swoich struktur.

- Przejęcie LeadR przez Dirlango wpisuje się w naszą obecną strategię. Uruchamianie kolejnych usług w ramach naszej działalności będzie odbywać się podobnie. Naszym celem jest, aby po zgromadzeniu odpowiednich kompetencji, budowie silnego i samodzielnego zespołu, tworzyć nowe struktury agencyjne i tylko koordynować ich rozwój. Ostatnie duże przejęcia na rynku reklamowym pokazują, że rynek ten na nowo się konsoliduje i w tym właśnie odnajdujemy naszą szansę na poszukiwanie podmiotów zainteresowanych zakupem rozwijanych przez nas marek – dodaje Andrzej Cudny, prezes zarządu Cube Group S.A., nie zdradzając jednocześnie planów co do kolejnych projektów rozwijanych w ramach spółki. 

Cube Group S.A. należy z kolei do portfela inwestycyjnego funduszy Xevin Investmentsoraz IQ Partners. Ten pierwszy odegrał znaczącą rolę w rozwoju agencji, będąc od ponad 6 lat zaangażowanym w jej rozwój.

- Udało nam się z małej firmy PPC zbudować jedną z największych agencji performance marketingowych w Europie oraz efektywnie działający akcelerator w obrębie spółki. Zwieńczeniem sukcesu jest pozyskanie inwestora w postaci Łukasza i jego firmy Dirlango. Obecnie obserwujemy, a nawet poszukujemy projektów związanych z reklamą internetową na rynku CEE, które wpisywałyby się w filozofię inwestycyjną oraz inkubacyjną zarówno Cube Group, jak i Xevin Investments - tłumaczy Gwidon Humeniuk, współzałożyciel Xevin Investments.

Łukasz Wejchert zapowiada, że chce wykorzystać potencjał spółki do realizacji nowych, innowacyjnych projektów w ramach Dirlango – Zespół Cube Group w bardzo krótkim czasie zbudował świetny zespół oraz kompetencje w obszarze direct marketingu. Działalność agencji LeadR wpisuje się w nasz ekosystem produktowy oparty przede wszystkim o rozwiązania mobilne i big data. Mamy już kilka pomysłów, jak kompetencje agencji wykorzystać w ramach świadczonych przez nas usług i jak wprowadzić synergie między projektami – przyznaje.

Strony nie ujawniają wartości transakcji. Wiadomo natomiast, że na dotychczasowym stanowisku pozostanie Sebastian Białousz, prezes i założyciel agencji LeadR, który do tej pory odpowiedzialny był za zarządzanie i realizację strategii jej rozwoju. 

- Fakt, że stajemy się częścią firmy Dirlango, otwiera przed nami możliwości zwiększenia tempa rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku. Razem z zespołem Dirlango kontynuować będziemy rozwój naszej oferty z zakresu innowacyjnych rozwiązań direct marketingowych, a także - a może nawet w szczególności – komercjalizacji baz danych, czyli w obszarze big data– komentuje Białousz. 

Struktura udziałowa Cube Group S.A. nie ulega zmianie i agencja nadal pozostaje wspólną inwestycją funduszy Xevin Investments oraz IQ Partners. 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.