Google inwestuje w satelity

Google inwestuje w satelity

Brief.pl / Technologie

Google i Facebook prześcigają się w walce o nowych klientów, a ich kolejnym celem stają się lokalizacje jak dotąd pozbawione dostępu do internetu. Wbrew pozorom takich miejsc jest wciąż wiele, chociażby na terenie Afryki i Ameryki Południowej. Wall Street Journal poinformował, że gigant z Mountain View planuje wydać ponad miliard dolarów na satelity, które dostarczą internet, do wszystkich zakątków świata.

-

Projekt jest prowadzony we współpracy z O3b Networks, firmą założoną przez Grega Wylera w 2007 roku, w którą Google zainwestował kilka lat temu. Sieć ma objąć początkowo 180 satelitów, krążących po orbicie na niższej wysokości, niż inne tego typu urządzenia. Satelity mają być także znacznie lżejsze, niż te dotąd produkowane przez O3b, (700 kilogramów). Plan zakłada zbudowanie obiektów o wadze jedynie nieco ponad 100 kilogramów.

::

Zobacz też

Google najcenniejszą marką świata

::

Korzyści płynące z powszechnego dostępu do internetu są bezsprzeczne. Inwestycja może pochłonąć nawet 3 miliardy dolarów, ale jej sukces zapewni firmie nieporównywalnie większy zysk. Facebook prawdopodobnie nie pozostanie obojętny wobec planów konkurenta.

Internet dostępny we wszystkich zakątkach kuli ziemskiej to niewątpliwie przełom, ale NASA postanowiła pójść „kilka kroków” dalej. Współpraca z MIT zaowocowała pierwszym hotspotem  Wi-Fi na Księżycu. Sygnał, który dociera do satelity orbitującego wokół Księżyca wysyłany jest przy użyciu teleskopów znajdujących się w Nowym Meksyku. Dane z Ziemi na Księżyc przesyłane będą z prędkością 622 Mbps, co powinno zadowolić wszystkich astronautów.

::

Czy w przyszłości wszyscy będziemy korzystać z internetu dzięki "MoonSpotowi"? ;-)

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.