Google inwestuje w satelity

Google inwestuje w satelity

Brief.pl / Technologie

Google i Facebook prześcigają się w walce o nowych klientów, a ich kolejnym celem stają się lokalizacje jak dotąd pozbawione dostępu do internetu. Wbrew pozorom takich miejsc jest wciąż wiele, chociażby na terenie Afryki i Ameryki Południowej. Wall Street Journal poinformował, że gigant z Mountain View planuje wydać ponad miliard dolarów na satelity, które dostarczą internet, do wszystkich zakątków świata.

-

Projekt jest prowadzony we współpracy z O3b Networks, firmą założoną przez Grega Wylera w 2007 roku, w którą Google zainwestował kilka lat temu. Sieć ma objąć początkowo 180 satelitów, krążących po orbicie na niższej wysokości, niż inne tego typu urządzenia. Satelity mają być także znacznie lżejsze, niż te dotąd produkowane przez O3b, (700 kilogramów). Plan zakłada zbudowanie obiektów o wadze jedynie nieco ponad 100 kilogramów.

::

Zobacz też

Google najcenniejszą marką świata

::

Korzyści płynące z powszechnego dostępu do internetu są bezsprzeczne. Inwestycja może pochłonąć nawet 3 miliardy dolarów, ale jej sukces zapewni firmie nieporównywalnie większy zysk. Facebook prawdopodobnie nie pozostanie obojętny wobec planów konkurenta.

Internet dostępny we wszystkich zakątkach kuli ziemskiej to niewątpliwie przełom, ale NASA postanowiła pójść „kilka kroków” dalej. Współpraca z MIT zaowocowała pierwszym hotspotem  Wi-Fi na Księżycu. Sygnał, który dociera do satelity orbitującego wokół Księżyca wysyłany jest przy użyciu teleskopów znajdujących się w Nowym Meksyku. Dane z Ziemi na Księżyc przesyłane będą z prędkością 622 Mbps, co powinno zadowolić wszystkich astronautów.

::

Czy w przyszłości wszyscy będziemy korzystać z internetu dzięki "MoonSpotowi"? ;-)

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.