Google inwestuje w satelity

Google inwestuje w satelity

Brief.pl / Technologie

Google i Facebook prześcigają się w walce o nowych klientów, a ich kolejnym celem stają się lokalizacje jak dotąd pozbawione dostępu do internetu. Wbrew pozorom takich miejsc jest wciąż wiele, chociażby na terenie Afryki i Ameryki Południowej. Wall Street Journal poinformował, że gigant z Mountain View planuje wydać ponad miliard dolarów na satelity, które dostarczą internet, do wszystkich zakątków świata.

-

Projekt jest prowadzony we współpracy z O3b Networks, firmą założoną przez Grega Wylera w 2007 roku, w którą Google zainwestował kilka lat temu. Sieć ma objąć początkowo 180 satelitów, krążących po orbicie na niższej wysokości, niż inne tego typu urządzenia. Satelity mają być także znacznie lżejsze, niż te dotąd produkowane przez O3b, (700 kilogramów). Plan zakłada zbudowanie obiektów o wadze jedynie nieco ponad 100 kilogramów.

::

Zobacz też

Google najcenniejszą marką świata

::

Korzyści płynące z powszechnego dostępu do internetu są bezsprzeczne. Inwestycja może pochłonąć nawet 3 miliardy dolarów, ale jej sukces zapewni firmie nieporównywalnie większy zysk. Facebook prawdopodobnie nie pozostanie obojętny wobec planów konkurenta.

Internet dostępny we wszystkich zakątkach kuli ziemskiej to niewątpliwie przełom, ale NASA postanowiła pójść „kilka kroków” dalej. Współpraca z MIT zaowocowała pierwszym hotspotem  Wi-Fi na Księżycu. Sygnał, który dociera do satelity orbitującego wokół Księżyca wysyłany jest przy użyciu teleskopów znajdujących się w Nowym Meksyku. Dane z Ziemi na Księżyc przesyłane będą z prędkością 622 Mbps, co powinno zadowolić wszystkich astronautów.

::

Czy w przyszłości wszyscy będziemy korzystać z internetu dzięki "MoonSpotowi"? ;-)

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.