wp - grudzien 2016

Sklepy internetowe wychodzą klientom naprzeciw

Sklepy internetowe wychodzą klientom naprzeciw

Brief.pl / Wiedza

Może się wydawać, że na polskim rynku handlu internetowego wszystkie e-sklepy są na podobnej pozycji. Jednak dostępność towaru, jego cena, koszt dostawy czy możliwość ewentualnego zwrotu bardzo silnie wpływają na to, gdzie ostatecznie dokonywany jest zakup. Dlatego sklepy w sieci wciąż wprowadzają nowe udogodnienia dla klientów.

-

Podążanie za klientem

Ważny staje się retargeting, który pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów i trafianie do nich z coraz dokładniej i precyzyjniej dobranym przekazem. Polega on na identyfikowaniu osób, które podczas ostatniej wizyty w danym e-sklepie nie dokonały zakupu. Na innych otwieranych przez nie stronach internetowych emituje się informacje zachęcające do powrotu do wcześniej odwiedzonego sklepu online.

Sklepy wdrażają też rozwiązania z zakresu remarketingu. Coraz częściej wysyłają spersonalizowane maile przedstawiające ofertę na oglądane wcześniej przez klienta produkty. To dość skuteczne narzędzie pomagające wrócić do klientów, którzy po włożeniu produktów do koszyka nie sfinalizowali zakupów. Próba nakłonienia klienta do ponownej wizyty w sklepie internetowym często kończy się sukcesem. Oznacza ona też konieczność ciągłego podążania sklepów internetowych za konsumentem i doskonalenia narzędzi do poznawania jego zachowań i motywacji.

Strategia cenowa

Polacy lubią zniżki, jednak bywają wobec nich nieufni. Niska cena motywuje do zakupu pod warunkiem, że nie jest zbyt okazyjna, bo wtedy promocja przestaje być wiarygodna, a klient zaczyna nabierać podejrzeń co do jej prawdziwości lub wartości marki. A Polacy chcą niskich cen w połączeniu z jakością. Coraz chętniej kupują też produkty marek ekskluzywnych, które pozwalają im zaimponować znajomym. W tym przypadku rabaty są jednak mniej skuteczne, tym bardziej że prestiżowe marki nie chcą być kojarzone z okazjami i przecenami.

Przywiązanie do sklepu

Sprzedaż w sieci to także szansa dla gastronomii. Kody rabatowe, które pozwalają klientowi zaoszczędzić, budują jego lojalność wobec serwisów typu Pyszne.pl czy Pizzaportal.pl. Jednak sposobem na przywiązanie nabywcy jest również wysoki poziom obsługi przed i posprzedażowej. Na przykład na jakość budowanych relacji z klientem pozytywnie wpływa infolinia sklepu Zalando.pl, poprzez którą można poradzić się w kwestii doboru ubrań. Na sprzedaż oddziałują też bezpłatna wysyłka i zwrot, które zachęcają do testowania produktów i przełamują obawy przed zakupami.

Personalizacja

Sklepy kładą też coraz większy nacisk na możliwość personalizowania zamawianych produktów. Przykładem mogą być słodycze – czekoladki z jadalnym nadrukiem układane w pudełku, na którego wieczku znajduje się zdjęcie przesłane przez klienta, tworzy między innymi Chocolissimo.pl. W tym przypadku istotne jest zaciekawienie i zapewnienie nabywcy rozrywki, który również jej szuka, przeglądając oferty sklepów i serwisów internetowych.

Oczekiwania Polaków z każdym rokiem stają się coraz wyższe, a e-sklepy uczą się, jak je zaspokajać. Wychodzą klientom naprzeciw, poznając ich zwyczaje zakupowe i dopasowując dzięki temu swoją ofertę do ich potrzeb, stosując odpowiednie strategie zniżek oraz zabiegając o ich przywiązanie. Dzięki temu rynek internetowy w naszym kraju staje się coraz lepiej rozwinięty.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.