Ranking infolinii bankowych

Ranking infolinii bankowych

Brief.pl / Wiedza

Z dziewiątej fali badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że liderami jakości infolinii zarówno pod względem kontaktu telefonicznego jak i mailowego są: PKO Bank Polski, Bank Pekao i Credit Agricole. Dodatkowo, banki coraz większą wagę przywiązują do kontaktu mailowego z klientami - w ciągu ostatniego pół roku o ponad połowę skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową.

-

Od kilku lat liderem w zakresie infolinii jest PKO Bank Polski - zarówno kontakt telefoniczny jak i kontakt mailowy w tym banku zostały ocenione przez audytorów najwyżej. Swoją pozycję w czołówce ugruntował Credit Agricole, zaś Bank Pekao powrócił do pierwszej trójki finalnego rankingu. Konsultanci trzech zwycięskich banków również zostali ocenieni przez audytorów najwyżej.

W ciągu ostatniego pół roku zdecydowanie skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową z bankiem. Teraz klient średnio na taką odpowiedź musi poczekać 3,5 godziny, chociaż są banki, w których klient otrzymuje odpowiedź w ciągu godziny, a nawet w ciągu 20 minut (Bank Pekao). Niestety jednak wciąż zdarza się, że klienci muszą czekać na odpowiedź mailową z banku nawet ponad 9 godzin.

::

Aplikacje mobilne w biznesie: jakie firmy na nich skorzystają?

::

- Banki coraz większą wagę przywiązują do kontaktu mailowego z klientem. Z roku na rok systematycznie i znacząco skraca się czas oczekiwania na odpowiedź mailową z banku. Co więcej, prym w szybkim odpowiadaniu na zapytania drogą mailową wiodą nie banki kojarzone jako internetowe, lecz banki w większym stopniu kojarzone z bankowością tradycyjną. Oznacza to, że banki mają wysoką świadomość konieczności dostosowywania sposobu kontaktu z klientami z ich oczekiwaniami i stale udoskonalają te sposoby – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia. -Oprócz kontaktu przez telefon czy e-mail coraz więcej banków oferuje inne formy kontaktowania się z klientami, np. poprzez Skype lub chat. Takie banki jak BZ WBK czy Eurobank udostępniają klientom nawet sześć różnych kanałów kontaktu - dodaje ekspert.

W pięciu badanych bankach na połączenie z konsultantem czeka się nie dłużej niż 15 sekund. Zdarzały się jednak sytuacje w niektórych bankach, że klient na połączenie z konsultantem musiał czekać ponad dwie minuty.

Tagi:

Infolinia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.