Ranking infolinii bankowych

Ranking infolinii bankowych

Brief.pl / Wiedza

Z dziewiątej fali badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że liderami jakości infolinii zarówno pod względem kontaktu telefonicznego jak i mailowego są: PKO Bank Polski, Bank Pekao i Credit Agricole. Dodatkowo, banki coraz większą wagę przywiązują do kontaktu mailowego z klientami - w ciągu ostatniego pół roku o ponad połowę skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową.

-

Od kilku lat liderem w zakresie infolinii jest PKO Bank Polski - zarówno kontakt telefoniczny jak i kontakt mailowy w tym banku zostały ocenione przez audytorów najwyżej. Swoją pozycję w czołówce ugruntował Credit Agricole, zaś Bank Pekao powrócił do pierwszej trójki finalnego rankingu. Konsultanci trzech zwycięskich banków również zostali ocenieni przez audytorów najwyżej.

W ciągu ostatniego pół roku zdecydowanie skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową z bankiem. Teraz klient średnio na taką odpowiedź musi poczekać 3,5 godziny, chociaż są banki, w których klient otrzymuje odpowiedź w ciągu godziny, a nawet w ciągu 20 minut (Bank Pekao). Niestety jednak wciąż zdarza się, że klienci muszą czekać na odpowiedź mailową z banku nawet ponad 9 godzin.

::

Aplikacje mobilne w biznesie: jakie firmy na nich skorzystają?

::

- Banki coraz większą wagę przywiązują do kontaktu mailowego z klientem. Z roku na rok systematycznie i znacząco skraca się czas oczekiwania na odpowiedź mailową z banku. Co więcej, prym w szybkim odpowiadaniu na zapytania drogą mailową wiodą nie banki kojarzone jako internetowe, lecz banki w większym stopniu kojarzone z bankowością tradycyjną. Oznacza to, że banki mają wysoką świadomość konieczności dostosowywania sposobu kontaktu z klientami z ich oczekiwaniami i stale udoskonalają te sposoby – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia. -Oprócz kontaktu przez telefon czy e-mail coraz więcej banków oferuje inne formy kontaktowania się z klientami, np. poprzez Skype lub chat. Takie banki jak BZ WBK czy Eurobank udostępniają klientom nawet sześć różnych kanałów kontaktu - dodaje ekspert.

W pięciu badanych bankach na połączenie z konsultantem czeka się nie dłużej niż 15 sekund. Zdarzały się jednak sytuacje w niektórych bankach, że klient na połączenie z konsultantem musiał czekać ponad dwie minuty.

Tagi:

Infolinia

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.