Ranking infolinii bankowych

Ranking infolinii bankowych

Brief.pl / Wiedza

Z dziewiątej fali badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że liderami jakości infolinii zarówno pod względem kontaktu telefonicznego jak i mailowego są: PKO Bank Polski, Bank Pekao i Credit Agricole. Dodatkowo, banki coraz większą wagę przywiązują do kontaktu mailowego z klientami - w ciągu ostatniego pół roku o ponad połowę skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową.

-

Od kilku lat liderem w zakresie infolinii jest PKO Bank Polski - zarówno kontakt telefoniczny jak i kontakt mailowy w tym banku zostały ocenione przez audytorów najwyżej. Swoją pozycję w czołówce ugruntował Credit Agricole, zaś Bank Pekao powrócił do pierwszej trójki finalnego rankingu. Konsultanci trzech zwycięskich banków również zostali ocenieni przez audytorów najwyżej.

W ciągu ostatniego pół roku zdecydowanie skrócił się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową z bankiem. Teraz klient średnio na taką odpowiedź musi poczekać 3,5 godziny, chociaż są banki, w których klient otrzymuje odpowiedź w ciągu godziny, a nawet w ciągu 20 minut (Bank Pekao). Niestety jednak wciąż zdarza się, że klienci muszą czekać na odpowiedź mailową z banku nawet ponad 9 godzin.

::

Aplikacje mobilne w biznesie: jakie firmy na nich skorzystają?

::

- Banki coraz większą wagę przywiązują do kontaktu mailowego z klientem. Z roku na rok systematycznie i znacząco skraca się czas oczekiwania na odpowiedź mailową z banku. Co więcej, prym w szybkim odpowiadaniu na zapytania drogą mailową wiodą nie banki kojarzone jako internetowe, lecz banki w większym stopniu kojarzone z bankowością tradycyjną. Oznacza to, że banki mają wysoką świadomość konieczności dostosowywania sposobu kontaktu z klientami z ich oczekiwaniami i stale udoskonalają te sposoby – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia. -Oprócz kontaktu przez telefon czy e-mail coraz więcej banków oferuje inne formy kontaktowania się z klientami, np. poprzez Skype lub chat. Takie banki jak BZ WBK czy Eurobank udostępniają klientom nawet sześć różnych kanałów kontaktu - dodaje ekspert.

W pięciu badanych bankach na połączenie z konsultantem czeka się nie dłużej niż 15 sekund. Zdarzały się jednak sytuacje w niektórych bankach, że klient na połączenie z konsultantem musiał czekać ponad dwie minuty.

Tagi:

Infolinia

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.