Kreatywny Lublin

Kreatywny Lublin

Brief for Poland / Inspiracje

Aerografik, twórcy brakującego ogniwa w rozwoju motoryzacji, producent muzyki low-fi, płatnerz, projektant świata równoległego oraz kreatorka różdżek to tylko niektórzy przedstawiciele lubelskiej klasy kreatywnej, którzy zostali wybrani do projektu Kreatywni 2014 - fotograficznej i filmowej opowieści o twórcach i przedsiębiorcach z Lublina działających na styku sztuki, rękodzieła oraz technologii.

-

Tegoroczną, drugą edycję projektu otworzyła wystawa zdjęć w Galerii Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego, która zebrała ponad 200 osób. Ekspozycję tworzyły 24 plansze uzupełnione o krótki, werbalny opis postaci przedsiębiorców. Wizualną oś przekazu stanowiły portrety przedstawione w  kontekście miejsca pracy i ich produktów. Druga edycja została również wzbogacona o krótkie etiudy filmowe z udziałem Kreatywnych, którzy własnymi słowami przedstawili siebie oraz swoją pracę.

- Celem projektu jest identyfikacja kreatywnych lublinian prowadzących działalność oraz tworzących unikalne, nieszablonowe rozwiązania, a następnie prezentacja ich pracy jako przykładu dobrych, rynkowych praktyk inspirujących innych. Ich aktywność jest dowodem na istnienie ogromnego potencjału tkwiącego w małym biznesie, będącym naturalną przestrzenią rozwoju dla najbardziej pomysłowych i aktywnych. Przede wszystkim jednak jest to potencjalne źródło idei dla wielkich i bogatych - powiedział Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Miasta Lublin.   

Kreatywni 2014 Lublin

Za koncepcję i realizację materiału fotograficznego odpowiadają Maciej Rukasz i Marta Zgierska z Agencji BlowUp. Filmy wyreżyserowała i wyprodukowała Patrycja Płanik, Dyrektor Kreatywna MAAT Festival. Autorem graficznej oprawy projektu jest Paweł Batyra, niezależny lubelski grafik. Projekt został sfinansowany z budżetu Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta, jest elementem promocji lubelskiej przedsiębiorczości. Cały materiał zdjęciowy i filmowy jest przekazywany uczestnikom projektu i może być wykorzystywany w promocji ich działalności. 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.