Przybora i Zaniewski odchodzą z PZL

Brief.pl / Aktualności

Kot Przybora oraz Iwo Zaniewski to jeden z najbardziej doświadczonych zespołów kreatywnych w Polsce. Razem z agencją PZL przez ostatnie 15 lat zdobyli wiele nagród w polskich i zagranicznych konkursach reklamy.

-

Ostatnio jednak agencja PZL, której założycielami i współwłaścicielami są Przybora i Zaniewski, utraciła kilku kluczowych klientów (Tesco, Plus, PZU). Również zespół liczący w najlepszym okresie 50 osób, skurczył się.

Tomasz Hilt, CEO Leo Burnett Group Polska, do której należy 51 proc. udziałów w PZL, poinformował, że „dzisiaj nadszedł ten dzień, w którym nasze wizje są różne”. Agencja jest obecnie częścią grupy Publicis, która skupia agencje reklamowe i domy mediowe na całym świecie.

::

Publicis Groupe i Omnicom odwołały fuzję

::

Jednak Przybora i Zaniewski nie odchodzą w trybie natychmiastowym. Obecnie negocjują tak zwany okres przejściowy, który może potrwać nawet kilka miesięcy. Nie wiadomo też czy wraz ze swoim odejściem pozbędą się udziałów w PZL. Obaj mają również w swoich umowach zakaz pracy z konkurencją po odejściu z agencji (oczywiście nie jest on dożywotni). Za wcześnie jest też na zastanawianie się kto może zastąpić Przyborę i Zaniewskiego. 

::

W 2011 roku Przybora i Zaniewski znaleźli się na 15 miejscu rankingu 50 kreatywnych w biznesie magazynu Brief.

Zapraszamy też do obejrzenia archiwalnego wywiadu z 2009 roku pod tytułem "Dobra reklama to ta, która nam się podoba".

::

Jakie jest Wasze zdanie na temat tej zaskakującej informacji?

 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.