wp - grudzien 2016

Przybora i Zaniewski odchodzą z PZL

Brief.pl / Aktualności

Kot Przybora oraz Iwo Zaniewski to jeden z najbardziej doświadczonych zespołów kreatywnych w Polsce. Razem z agencją PZL przez ostatnie 15 lat zdobyli wiele nagród w polskich i zagranicznych konkursach reklamy.

-

Ostatnio jednak agencja PZL, której założycielami i współwłaścicielami są Przybora i Zaniewski, utraciła kilku kluczowych klientów (Tesco, Plus, PZU). Również zespół liczący w najlepszym okresie 50 osób, skurczył się.

Tomasz Hilt, CEO Leo Burnett Group Polska, do której należy 51 proc. udziałów w PZL, poinformował, że „dzisiaj nadszedł ten dzień, w którym nasze wizje są różne”. Agencja jest obecnie częścią grupy Publicis, która skupia agencje reklamowe i domy mediowe na całym świecie.

::

Publicis Groupe i Omnicom odwołały fuzję

::

Jednak Przybora i Zaniewski nie odchodzą w trybie natychmiastowym. Obecnie negocjują tak zwany okres przejściowy, który może potrwać nawet kilka miesięcy. Nie wiadomo też czy wraz ze swoim odejściem pozbędą się udziałów w PZL. Obaj mają również w swoich umowach zakaz pracy z konkurencją po odejściu z agencji (oczywiście nie jest on dożywotni). Za wcześnie jest też na zastanawianie się kto może zastąpić Przyborę i Zaniewskiego. 

::

W 2011 roku Przybora i Zaniewski znaleźli się na 15 miejscu rankingu 50 kreatywnych w biznesie magazynu Brief.

Zapraszamy też do obejrzenia archiwalnego wywiadu z 2009 roku pod tytułem "Dobra reklama to ta, która nam się podoba".

::

Jakie jest Wasze zdanie na temat tej zaskakującej informacji?

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.