Facebook Home z milionem ściągnięć

Facebook Home z milionem ściągnięć

Brief.pl / Technologie

Nowa aplikacja na Androida, równo po miesiącu od pojawienia się na Google Play, przekroczyła milion ściągnięć. Niestety jest to wynik poniżej oczekiwań, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że z Facebooka za pomocą urządzeń mobilnych korzysta ponad 750 milionów użytkowników. Pierwsze 500 tysięcy ściągnięć aplikacja zanotowała w 10 dni od premiery.

-

Niska liczba pobrań - w porównaniu z liczbą użytkowników mobilnych - wynika również z faktu, że Facebook Home nie jest dostępny dla wszystkich smartfonów. Użytkownicy mogą z niego korzystać w chwili obecnej tylko na kilkunastu najbardziej zaawansowanych modelach smartfonów, takich jak: HTC One i One X, Samsung Galaxy S III, Galaxy S 4 oraz Note II.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że Facebook Home ma bardzo niską ocenę w Google Play - tylko 2 gwiazdki z pięciu możliwych.

Dlaczego ocena aplikacji jest taka niska?

- Aplikacja Facebook Home to według mnie potknięcie ze strony Marka Zuckerberga - mówi Jakub Prószyński, prowadzący blog Pijaru Koksu. Zbyt inwazyjna w korzystaniu z telefonu, nieintuicyjna, a na dodatek z ograniczeniami, jeśli chodzi o urządzenie, na które można ją wgrać. Dla mnie to antyteza personalizacji telefonu, bo nawet na pulpicie widzimy obce treści. Niech Facebook staje się bardziej mobilny, ale z lepiej przemyślanymi konceptami.

- Idea sama w sobie bardzo dobra lecz Facebook obecny w każdym miejscu telefonu to zdecydowanie za dużo - dodaje Artur Smolicki, senior online marketing specialist w newCreative. Zdjęcia znajomych jako tapeta to nie zawsze to, co pragnę zobaczyć po przebudzeniu. Jedyne pozytywne rozwiązanie to Chat Heads, które jest jednak dostępne także w standardowej aplikacji, co sprawia że Facebook Home wydaje się być naprawdę zbędny.

Według Artura Jabłońskiego, creative & PR managera w MSU Publishing, Facebook Home jest ładny, ale na tym jego zalety się kończą. Utrudnia dostęp do podstawowych funkcji telefonu, takich jak… samo dzwonienie. Smartfony nie służą nam tylko do korzystania z mediów społecznościowych, więc sukcesu aplikacji nie wróży. Facebook Home to krok za daleko w ingerencji Facebooka w naszą codzienność i dlatego poniesie porażkę. Kliknięcie w appkę czy ustawienie powiadomienia to nasz wybór. Nieustanne bombardowanie statusami i zdjęciami w Home – już nie.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.