Facebook Home z milionem ściągnięć

Facebook Home z milionem ściągnięć

Brief.pl / Technologie

Nowa aplikacja na Androida, równo po miesiącu od pojawienia się na Google Play, przekroczyła milion ściągnięć. Niestety jest to wynik poniżej oczekiwań, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że z Facebooka za pomocą urządzeń mobilnych korzysta ponad 750 milionów użytkowników. Pierwsze 500 tysięcy ściągnięć aplikacja zanotowała w 10 dni od premiery.

-

Niska liczba pobrań - w porównaniu z liczbą użytkowników mobilnych - wynika również z faktu, że Facebook Home nie jest dostępny dla wszystkich smartfonów. Użytkownicy mogą z niego korzystać w chwili obecnej tylko na kilkunastu najbardziej zaawansowanych modelach smartfonów, takich jak: HTC One i One X, Samsung Galaxy S III, Galaxy S 4 oraz Note II.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że Facebook Home ma bardzo niską ocenę w Google Play - tylko 2 gwiazdki z pięciu możliwych.

Dlaczego ocena aplikacji jest taka niska?

- Aplikacja Facebook Home to według mnie potknięcie ze strony Marka Zuckerberga - mówi Jakub Prószyński, prowadzący blog Pijaru Koksu. Zbyt inwazyjna w korzystaniu z telefonu, nieintuicyjna, a na dodatek z ograniczeniami, jeśli chodzi o urządzenie, na które można ją wgrać. Dla mnie to antyteza personalizacji telefonu, bo nawet na pulpicie widzimy obce treści. Niech Facebook staje się bardziej mobilny, ale z lepiej przemyślanymi konceptami.

- Idea sama w sobie bardzo dobra lecz Facebook obecny w każdym miejscu telefonu to zdecydowanie za dużo - dodaje Artur Smolicki, senior online marketing specialist w newCreative. Zdjęcia znajomych jako tapeta to nie zawsze to, co pragnę zobaczyć po przebudzeniu. Jedyne pozytywne rozwiązanie to Chat Heads, które jest jednak dostępne także w standardowej aplikacji, co sprawia że Facebook Home wydaje się być naprawdę zbędny.

Według Artura Jabłońskiego, creative & PR managera w MSU Publishing, Facebook Home jest ładny, ale na tym jego zalety się kończą. Utrudnia dostęp do podstawowych funkcji telefonu, takich jak… samo dzwonienie. Smartfony nie służą nam tylko do korzystania z mediów społecznościowych, więc sukcesu aplikacji nie wróży. Facebook Home to krok za daleko w ingerencji Facebooka w naszą codzienność i dlatego poniesie porażkę. Kliknięcie w appkę czy ustawienie powiadomienia to nasz wybór. Nieustanne bombardowanie statusami i zdjęciami w Home – już nie.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.