Facebook Home z milionem ściągnięć

Facebook Home z milionem ściągnięć

Brief.pl / Technologie

Nowa aplikacja na Androida, równo po miesiącu od pojawienia się na Google Play, przekroczyła milion ściągnięć. Niestety jest to wynik poniżej oczekiwań, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że z Facebooka za pomocą urządzeń mobilnych korzysta ponad 750 milionów użytkowników. Pierwsze 500 tysięcy ściągnięć aplikacja zanotowała w 10 dni od premiery.

-

Niska liczba pobrań - w porównaniu z liczbą użytkowników mobilnych - wynika również z faktu, że Facebook Home nie jest dostępny dla wszystkich smartfonów. Użytkownicy mogą z niego korzystać w chwili obecnej tylko na kilkunastu najbardziej zaawansowanych modelach smartfonów, takich jak: HTC One i One X, Samsung Galaxy S III, Galaxy S 4 oraz Note II.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że Facebook Home ma bardzo niską ocenę w Google Play - tylko 2 gwiazdki z pięciu możliwych.

Dlaczego ocena aplikacji jest taka niska?

- Aplikacja Facebook Home to według mnie potknięcie ze strony Marka Zuckerberga - mówi Jakub Prószyński, prowadzący blog Pijaru Koksu. Zbyt inwazyjna w korzystaniu z telefonu, nieintuicyjna, a na dodatek z ograniczeniami, jeśli chodzi o urządzenie, na które można ją wgrać. Dla mnie to antyteza personalizacji telefonu, bo nawet na pulpicie widzimy obce treści. Niech Facebook staje się bardziej mobilny, ale z lepiej przemyślanymi konceptami.

- Idea sama w sobie bardzo dobra lecz Facebook obecny w każdym miejscu telefonu to zdecydowanie za dużo - dodaje Artur Smolicki, senior online marketing specialist w newCreative. Zdjęcia znajomych jako tapeta to nie zawsze to, co pragnę zobaczyć po przebudzeniu. Jedyne pozytywne rozwiązanie to Chat Heads, które jest jednak dostępne także w standardowej aplikacji, co sprawia że Facebook Home wydaje się być naprawdę zbędny.

Według Artura Jabłońskiego, creative & PR managera w MSU Publishing, Facebook Home jest ładny, ale na tym jego zalety się kończą. Utrudnia dostęp do podstawowych funkcji telefonu, takich jak… samo dzwonienie. Smartfony nie służą nam tylko do korzystania z mediów społecznościowych, więc sukcesu aplikacji nie wróży. Facebook Home to krok za daleko w ingerencji Facebooka w naszą codzienność i dlatego poniesie porażkę. Kliknięcie w appkę czy ustawienie powiadomienia to nasz wybór. Nieustanne bombardowanie statusami i zdjęciami w Home – już nie.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.