Aplikacje mobilne w biznesie: jakie firmy na nich skorzystają?

Aplikacje mobilne w biznesie: jakie firmy na nich skorzystają?

Brief.pl / Wiedza

Badania potwierdzają rosnącą popularność rozwiązań mobilnych na świecie. Wzrost zainteresowania światem mobile również w Polsce to dla rodzimych przedsiębiorców szansa zbudowania silnego biznesu, opartego na sprawnym zarządzaniu firmą.

-

Ogłoszone przez firmę Symantec w 2012 roku wyniki badania pn. „State of Mobility” potwierdziły przełom w popularyzacji mobilnych rozwiązań na świecie. Okazało się, że firmy zmieniają swoje podejście do mobilności nie tylko, by stać się bardziej elastycznymi z biznesowego punktu widzenia, ale też by zyskać większą produktywność i wyższą efektywność personelu. Z analizy dokonanej przez Symantec wynika, że coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z aplikacji mobilnych – ponad 80 proc. właścicieli polskich firm zadeklarowało, że przynajmniej rozważa możliwość ich wdrożenia, a prawie 50 proc. potwierdziło, że już podjęło ten krok. Wyniki „State of Mobility” to dowód na wiarę rodzimych przedsiębiorców w rynek mobilnych rozwiązań i korzyści biznesowe, jakie niesie za sobą włączanie ich w prowadzoną działalność.

Mobile narzędziem wsparcia biznesu

Wiara ta wydaje się być w pełni uzasadniona, dlatego że rozwój biznesu zależy od wielu czynników – od dostępu do informacji przez rozwijanie oferty i gospodarowanie budżetem po zarządzanie relacjami z klientami i partnerami. Z tej perspektywy rynek aplikacji dla firm, które mogą wspierać przedsiębiorców w rozwijaniu ich działalności, wydaje się polem nieograniczonych możliwości. Dowód? Już dzisiaj firmy mogą korzystać z nowoczesnych mobilnych rozwiązań w zakresie agregowania kluczowych danych, e-commerce, zarządzania relacjami czy logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Pytanie tylko, czy aplikacje mobilne da się zastosować w każdym rodzaju biznesu i czy każda firma ma szansę na nich zyskać?

Aplikacje – szansa dla każdej firmy?

W czasie konferencji mobileStandard 2012 przekonywano, że w dobie galopującego wzrostu popularności smartfonów i tabletów, a w związku z tym w erze taniej transmisji danych, każda branża ma szansę skorzystania na stworzeniu aplikacji. Możliwość tę mają również tradycyjne sektory gospodarki – przykład płynie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie powstają aplikacje, za pomocą których zamawia się do domu mechanika w razie awarii samochodu.

Naturalnym środowiskiem dla wdrażania aplikacji dla biznesu są banki i instytucje finansowe, które co rusz poszerzają możliwości zastosowania usług mobile – od zlokalizowania najbliższego oddziału lub bankomatu przez wykonanie błyskawicznego przelewu po dokonywanie płatności za pomocą telefonów komórkowych. W czasie konferencji mobileStandard wymieniano również korporacje taksówkarskie oraz restauracje, które umożliwiają rozpowszechnianie dzięki aplikacjom informacji o zniżkach, promocjach, ofertach specjalnych.

Dostrzeganie okazji, budowanie przewagi

Aplikacje mobilne mogą być tak naprawdę wykorzystane wszędzie, gdzie oferuje się produkty lub usługi. Badanie TNS Mobile Life wykazało, że Polacy coraz częściej korzystają z mobilnych urządzeń, a to dla przedsiębiorców sygnał, w którym kierunku powinni rozwijać swoją działalność, by prawidłowo reagować na potrzeby odbiorców swoich marek. Obserwacja obecnych zachowań konsumentów pokazuje, że głównym kierunkiem rozwoju biznesu będzie marketing mobilny, który może stać się wkrótce integralnym elementem strategii wielu przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce. Prawdziwie konkurencyjne mogą stać się zatem te firmy, które nie tylko wdrożą w swoją działalność mobilne rozwiązania, ale które dostrzegą szansę połączenia ich z nowoczesnymi systemami zarządzania przedsiębiorstwem. Daję ją m.in. Comarch tworzący oprogramowanie zgodne z ideą ERP 2.0 – to innowacyjne spojrzenie na biznes, które w celu sprawnego zarządzania firmą integruje w jednym systemie usługi księgowe, narzędzia analityczne, do prowadzenia sprzedaży internetowej i zarządzania relacjami oraz łańcuchem dostaw, a także usługi w chmurze i rozwiązania mobilne.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.