Google najcenniejszą marką świata

Google najcenniejszą marką świata

Brief.pl / Aktualności

Lider badań rynku i opinii Millward Brown opracował ranking 100 najcenniejszych marek świata. Co ważne, raport nie jest oparty jedynie na wartości finansowej spółek. W wyliczeniach została uwzględniona także wartość konsumencka. W tym roku Google udało się wyprzedzić Apple, które utrzymywało pozycję lidera przez 3 lata.

-

Przedstawiamy TOP10 najcenniejszych marek świata i polecamy przyjrzenie się im bliżej na naszej stronie!

1. Google

Zdobywca drugiego miejsca w rankingu opublikowanym w 2013 roku, awansował na pozycję lidera. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę jak prężnie firma rozwija się na rynku. Nowatorskie produkty, jak Google Glass oraz udoskonalenie i rozpowszechnienie systemu Android to tylko kilka elementów, które złożyły się na sukces marki.  W ostatnim czasie wartość giganta z Mountain View wynosi 158,843 miliona dolarów.

::

Android TV od Google

Google Glass w sprzedaży

Soczewki od Google

 2.Apple

Trzykrotny zdobywca pierwszego miejsca w rankingu Millward Brown, w tym roku został zdetronizowany przez markę Google. Światowy potentat osiadł na laurach i spowolnił swój rozwój, w przeciwieństwie do rywala. Warto jednak zauważyć, że obie firmy wciąż znacznie wyprzedzają konkurentów. Wartość Apple szacowana jest na kwotę 147,880 miliona dolarów.

::

Apple przedstawia CarPlay

Apple i Samsung z największym ruchem: infografika

RoomScan na iPhone'a

 3.IBM

 Marka utrzymuje się na trzecim miejscu w rankingu z 107,54 miliona dolarów, jednak jego wartość spadła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4 proc.

::

Raport IBM o cyfrowej przyszłości firm i miast

IBM wyposaża Gdańsk w programy analityczne

Jak zmienia się marketing? 

 4. Microsoft 

W ubiegłym roku Microsoft plasował się na 6. miejscu. Wartość firmy wzrosła o prawie 30 proc. co zagwarantowało jej miejsce tuż za podium. Wartość marki to 90,18 miliona dolarów.

::

Microsoft inwestuje w Foursquare

Szef mediów społecznościowych Microsoftu na konferencji Marketing Progress

Satya Nadella nowym CEO Microsoftu

 5. McDonald’s 

Firma zamknęła w tym roku pierwszą piątkę w rankingu najcenniejszych marek. Jej wartość spadła o 5 proc. i wynosi w tym momencie 85,71 miliona dolarów.

 6. Coca-Cola 

Pomimo wzrostu wartości marki o 3 proc. w rankingu wypadła słabiej niż w zeszłym roku. Z 5. miejsca spadła na 6. Obecnie wyceniana jest na 80,68 milionów dolarów.

 7. Visa

Wartość marki wynosi 79,20 miliona dolarów. W tym roku Visa awansowała o dwa miejsca.

8. AT&T 

Amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne  spadło o dwa miejsca w rankingu. Wartość AT&T wzrosła o niespełna 3 miliony dolarów i wynosi obecnie 77,88.

 9. Marlboro

Ubiegłoroczny zdobywca 8. miejsca w tym roku wyceniony został na  67,34 miliona dolarów.

 10. Amazon

Zamykający pierwszą dziesiątkę Amazon, podniósł swoją wartość o ponad 40 proc. Zagwarantował sobie tym samym awans o cztery miejsca. Wartość marki to 64,26 miliona dolarów.

Top 100 Most Valuable Global Brands, rankingi szczegółowe oraz wyniki analiz dla marek w kluczowych regionach świata i w 13 sektorach rynku jest dostępny tutaj

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.