Google najcenniejszą marką świata

Google najcenniejszą marką świata

Brief.pl / Aktualności

Lider badań rynku i opinii Millward Brown opracował ranking 100 najcenniejszych marek świata. Co ważne, raport nie jest oparty jedynie na wartości finansowej spółek. W wyliczeniach została uwzględniona także wartość konsumencka. W tym roku Google udało się wyprzedzić Apple, które utrzymywało pozycję lidera przez 3 lata.

-

Przedstawiamy TOP10 najcenniejszych marek świata i polecamy przyjrzenie się im bliżej na naszej stronie!

1. Google

Zdobywca drugiego miejsca w rankingu opublikowanym w 2013 roku, awansował na pozycję lidera. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę jak prężnie firma rozwija się na rynku. Nowatorskie produkty, jak Google Glass oraz udoskonalenie i rozpowszechnienie systemu Android to tylko kilka elementów, które złożyły się na sukces marki.  W ostatnim czasie wartość giganta z Mountain View wynosi 158,843 miliona dolarów.

::

Android TV od Google

Google Glass w sprzedaży

Soczewki od Google

 2.Apple

Trzykrotny zdobywca pierwszego miejsca w rankingu Millward Brown, w tym roku został zdetronizowany przez markę Google. Światowy potentat osiadł na laurach i spowolnił swój rozwój, w przeciwieństwie do rywala. Warto jednak zauważyć, że obie firmy wciąż znacznie wyprzedzają konkurentów. Wartość Apple szacowana jest na kwotę 147,880 miliona dolarów.

::

Apple przedstawia CarPlay

Apple i Samsung z największym ruchem: infografika

RoomScan na iPhone'a

 3.IBM

 Marka utrzymuje się na trzecim miejscu w rankingu z 107,54 miliona dolarów, jednak jego wartość spadła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4 proc.

::

Raport IBM o cyfrowej przyszłości firm i miast

IBM wyposaża Gdańsk w programy analityczne

Jak zmienia się marketing? 

 4. Microsoft 

W ubiegłym roku Microsoft plasował się na 6. miejscu. Wartość firmy wzrosła o prawie 30 proc. co zagwarantowało jej miejsce tuż za podium. Wartość marki to 90,18 miliona dolarów.

::

Microsoft inwestuje w Foursquare

Szef mediów społecznościowych Microsoftu na konferencji Marketing Progress

Satya Nadella nowym CEO Microsoftu

 5. McDonald’s 

Firma zamknęła w tym roku pierwszą piątkę w rankingu najcenniejszych marek. Jej wartość spadła o 5 proc. i wynosi w tym momencie 85,71 miliona dolarów.

 6. Coca-Cola 

Pomimo wzrostu wartości marki o 3 proc. w rankingu wypadła słabiej niż w zeszłym roku. Z 5. miejsca spadła na 6. Obecnie wyceniana jest na 80,68 milionów dolarów.

 7. Visa

Wartość marki wynosi 79,20 miliona dolarów. W tym roku Visa awansowała o dwa miejsca.

8. AT&T 

Amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne  spadło o dwa miejsca w rankingu. Wartość AT&T wzrosła o niespełna 3 miliony dolarów i wynosi obecnie 77,88.

 9. Marlboro

Ubiegłoroczny zdobywca 8. miejsca w tym roku wyceniony został na  67,34 miliona dolarów.

 10. Amazon

Zamykający pierwszą dziesiątkę Amazon, podniósł swoją wartość o ponad 40 proc. Zagwarantował sobie tym samym awans o cztery miejsca. Wartość marki to 64,26 miliona dolarów.

Top 100 Most Valuable Global Brands, rankingi szczegółowe oraz wyniki analiz dla marek w kluczowych regionach świata i w 13 sektorach rynku jest dostępny tutaj

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.