wp - grudzien 2016

Weź mnie w obroty

Brief.pl / Inspiracje

"Weź mnie w obroty" to kampania zachęcająca do oddawania szklanych butelek zwrotnych do sklepów. Ambasadorem jest Piotr Rogucki, wokalista zespołu Coma. Organizatorem akcji jest Carlsberg Polska.

-

W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem  obecnie jedna butelka trafia do obiegu - między sklepem a jej ponownym napełnieniem - średnio 8–12 razy.

Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma motywować do tego, aby nie  wyrzucać takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i ekonomicznych.

Do najważniejszych elementów kampanii należą: spot z udziałem Piotra Roguckiego - ambasadora kampanii, ekologiczny komiks - którego autorką jest znana rysowniczka Marta Zabłocka, aplikacja facebookowa - gra rankingowa "Weź mnie w obroty". W drugim etapie kampanii powstanie interaktywna (tworzona wraz z odbiorcami kampanii), pierwsza w Polsce mapa sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym - czyli przyjmujących butelki bez konieczności okazania paragonu.

Źródło: www.wezmniewobroty.pl

::

Jak Wam się podoba spot i jego klimat?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.