Weź mnie w obroty

Brief.pl / Inspiracje

"Weź mnie w obroty" to kampania zachęcająca do oddawania szklanych butelek zwrotnych do sklepów. Ambasadorem jest Piotr Rogucki, wokalista zespołu Coma. Organizatorem akcji jest Carlsberg Polska.

-

W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem  obecnie jedna butelka trafia do obiegu - między sklepem a jej ponownym napełnieniem - średnio 8–12 razy.

Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma motywować do tego, aby nie  wyrzucać takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i ekonomicznych.

Do najważniejszych elementów kampanii należą: spot z udziałem Piotra Roguckiego - ambasadora kampanii, ekologiczny komiks - którego autorką jest znana rysowniczka Marta Zabłocka, aplikacja facebookowa - gra rankingowa "Weź mnie w obroty". W drugim etapie kampanii powstanie interaktywna (tworzona wraz z odbiorcami kampanii), pierwsza w Polsce mapa sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym - czyli przyjmujących butelki bez konieczności okazania paragonu.

Źródło: www.wezmniewobroty.pl

::

Jak Wam się podoba spot i jego klimat?

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.