Slingshot - konkurencja dla Snapchata?

Slingshot - konkurencja dla Snapchata?

Brief.pl / Aktualności

Po nieudanej próbie zakupu aplikacji Snapchat w listopadzie ubiegłego roku, Facebook traktuje dziś tego konkurenta bardzo poważnie. Z raportu opublikowanego przez Financial Times wynika, że Mark Zuckerberg osobiście nadzoruje działania zespołu, zajmującego się tworzeniem własnej aplikacji służącej do przesyłania "efemerycznych" wiadomości wideo.

-

 Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Financial Times, pracownicy firmy z Menlo Park od kilku miesiący pracują nad stworzeniem aplikacji działającej na podobnej zasadzie jak Snapchat. Chociaż szczegóły dotyczące nowego oprogramowania są nieznane, wiadomo jednak, że Slingshot będzie służył użytkownikom do wysyłania krótkich wiadomości wideo, znikających z ekranu po jednokrotnym obejrzeniu.

Nowa aplikacja będzie prawdopodobnie samodzielnym tworem, niezależnym od głównej aplikacji mobilnej Facebooka. Twórcy Slingshota, wewnętrzny zespół firmy Zuckerberga - Creative Labs, są również odpowiedzialni za zaprojektowanie aplikacji Facebook Paper. 

::

Facebook: Top 6 wpisów

::

Pracownicy przedsiębiorstwa z Menlo Park nie po raz pierwszy starają się stworzyć aplikację, która mogłaby konkurować ze Snapchatem. Po nieudanej próbie zakupu firmy Evana Spiegla, Facebook w grudniu ubiegłego roku wypuścił Poke, oprogramowanie kopiujące formułę działania rywala. Użytkownicy aplikacji mogli przesyłać sobie zdjęcia i krótkie filmy, które znikały z ekranu po 10 sekundach. Niestety, popularność Poke'a była na tyle mała, że Facebook zdecydował się usunąć aplikację z AppStore. 

Niewykluczone, że nowe oprogramowanie będzie dostępne jeszcze w tym miesiącu. Ciężko jednak stwierdzić, czy Slingshot ma szansę konkurować ze Snapchatem, szczególnie biorąc pod uwagę nieustanne starania zespołu Evana Spiegla, mające na celu ulepszenie aplikacji oraz dużą popularność oprogramowania wśród nastolatków. 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.