Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Brief for Poland / Ludzie

"Staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney. Na razie nie potrafię" - przyznaje Piotr Lutek z kancelarii doradczej Synergia, zapytany o kampanię "Investor is a star in Malopolska".

-

Trzy spoty, wyprodukowane na zlecenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, miały zachęcać zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w regionie Małopolski. Pomysł kreatywny obracał się wokół Georga Clooneya, w spotach jego rolę gra londyński sobowtór aktora. Przesłanie kampanii: - mieszkańcy regionu bardziej niż gwiazdy kina oczekują inwestorów. Filmy reklamowe spotkały się z ostrą krytyką, w związku z czym Marszałek Małopolski – Marek Sowa wstrzymał ich emisję.

Zapytaliśliśmy Piotra Lutka z kancelarii doradczej Synergia, co sądzi o tej kampanii.

Jak Pan ocenia te działania?
To wbrew pozorom bardzo trudne, bo zbyt ogólne pytanie. Jeżeli oceniać aktywność przy jednak skurczonym rynku miast i regionów to oczywiście ocena może być tylko pozytywna. Inwestorzy są bardzo ważnym odbiorcą miejsca. W zależności od sytuacji i priorytetów często najważniejszym. Nie odkrywam Ameryki. Nie uważam również, że wykorzystanie humoru i prezentacja dystansu do samego siebie jest złą taktyką w kontekście inwestorów. Sam pomysł chyba jednak jest zbyt lekki.

Czy widzi Pan tu realizację jakiejś strategii?
Nie znam założeń strategicznych regionu Małopolski, więc trudno precyzyjnie określić. Jeżeli jednak w każdej strategii chodzi o to, aby zbudować swoją unikalną pozycję i wyróżnienie, to pomysł oparty na otwartości jest mało... strategiczny. Trudno mi sobie wyobrazić region, który zakomunikuje, że jest zamknięty na inwestorów. Może Malediwy albo Seszele, ale to dość egzotyczne przykłady, choć i tam pewnie jakiś rodzaj inwestorów byłby przydatny.

Czy takie materiały mogą wpłynąć na decyzje inwestorskie?
Hm, staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney i "powszechnie" rozpoznawana Miss Małopolski. Na razie nie potrafię.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?