Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Brief for Poland / Ludzie

"Staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney. Na razie nie potrafię" - przyznaje Piotr Lutek z kancelarii doradczej Synergia, zapytany o kampanię "Investor is a star in Malopolska".

-

Trzy spoty, wyprodukowane na zlecenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, miały zachęcać zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w regionie Małopolski. Pomysł kreatywny obracał się wokół Georga Clooneya, w spotach jego rolę gra londyński sobowtór aktora. Przesłanie kampanii: - mieszkańcy regionu bardziej niż gwiazdy kina oczekują inwestorów. Filmy reklamowe spotkały się z ostrą krytyką, w związku z czym Marszałek Małopolski – Marek Sowa wstrzymał ich emisję.

Zapytaliśliśmy Piotra Lutka z kancelarii doradczej Synergia, co sądzi o tej kampanii.

Jak Pan ocenia te działania?
To wbrew pozorom bardzo trudne, bo zbyt ogólne pytanie. Jeżeli oceniać aktywność przy jednak skurczonym rynku miast i regionów to oczywiście ocena może być tylko pozytywna. Inwestorzy są bardzo ważnym odbiorcą miejsca. W zależności od sytuacji i priorytetów często najważniejszym. Nie odkrywam Ameryki. Nie uważam również, że wykorzystanie humoru i prezentacja dystansu do samego siebie jest złą taktyką w kontekście inwestorów. Sam pomysł chyba jednak jest zbyt lekki.

Czy widzi Pan tu realizację jakiejś strategii?
Nie znam założeń strategicznych regionu Małopolski, więc trudno precyzyjnie określić. Jeżeli jednak w każdej strategii chodzi o to, aby zbudować swoją unikalną pozycję i wyróżnienie, to pomysł oparty na otwartości jest mało... strategiczny. Trudno mi sobie wyobrazić region, który zakomunikuje, że jest zamknięty na inwestorów. Może Malediwy albo Seszele, ale to dość egzotyczne przykłady, choć i tam pewnie jakiś rodzaj inwestorów byłby przydatny.

Czy takie materiały mogą wpłynąć na decyzje inwestorskie?
Hm, staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney i "powszechnie" rozpoznawana Miss Małopolski. Na razie nie potrafię.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?