Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Brief for Poland / Ludzie

"Staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney. Na razie nie potrafię" - przyznaje Piotr Lutek z kancelarii doradczej Synergia, zapytany o kampanię "Investor is a star in Malopolska".

-

Trzy spoty, wyprodukowane na zlecenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, miały zachęcać zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w regionie Małopolski. Pomysł kreatywny obracał się wokół Georga Clooneya, w spotach jego rolę gra londyński sobowtór aktora. Przesłanie kampanii: - mieszkańcy regionu bardziej niż gwiazdy kina oczekują inwestorów. Filmy reklamowe spotkały się z ostrą krytyką, w związku z czym Marszałek Małopolski – Marek Sowa wstrzymał ich emisję.

Zapytaliśliśmy Piotra Lutka z kancelarii doradczej Synergia, co sądzi o tej kampanii.

Jak Pan ocenia te działania?
To wbrew pozorom bardzo trudne, bo zbyt ogólne pytanie. Jeżeli oceniać aktywność przy jednak skurczonym rynku miast i regionów to oczywiście ocena może być tylko pozytywna. Inwestorzy są bardzo ważnym odbiorcą miejsca. W zależności od sytuacji i priorytetów często najważniejszym. Nie odkrywam Ameryki. Nie uważam również, że wykorzystanie humoru i prezentacja dystansu do samego siebie jest złą taktyką w kontekście inwestorów. Sam pomysł chyba jednak jest zbyt lekki.

Czy widzi Pan tu realizację jakiejś strategii?
Nie znam założeń strategicznych regionu Małopolski, więc trudno precyzyjnie określić. Jeżeli jednak w każdej strategii chodzi o to, aby zbudować swoją unikalną pozycję i wyróżnienie, to pomysł oparty na otwartości jest mało... strategiczny. Trudno mi sobie wyobrazić region, który zakomunikuje, że jest zamknięty na inwestorów. Może Malediwy albo Seszele, ale to dość egzotyczne przykłady, choć i tam pewnie jakiś rodzaj inwestorów byłby przydatny.

Czy takie materiały mogą wpłynąć na decyzje inwestorskie?
Hm, staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney i "powszechnie" rozpoznawana Miss Małopolski. Na razie nie potrafię.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.