Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Kogo skusi fałszywy George Clooney?

Brief for Poland / Ludzie

"Staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney. Na razie nie potrafię" - przyznaje Piotr Lutek z kancelarii doradczej Synergia, zapytany o kampanię "Investor is a star in Malopolska".

-

Trzy spoty, wyprodukowane na zlecenie Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, miały zachęcać zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w regionie Małopolski. Pomysł kreatywny obracał się wokół Georga Clooneya, w spotach jego rolę gra londyński sobowtór aktora. Przesłanie kampanii: - mieszkańcy regionu bardziej niż gwiazdy kina oczekują inwestorów. Filmy reklamowe spotkały się z ostrą krytyką, w związku z czym Marszałek Małopolski – Marek Sowa wstrzymał ich emisję.

Zapytaliśliśmy Piotra Lutka z kancelarii doradczej Synergia, co sądzi o tej kampanii.

Jak Pan ocenia te działania?
To wbrew pozorom bardzo trudne, bo zbyt ogólne pytanie. Jeżeli oceniać aktywność przy jednak skurczonym rynku miast i regionów to oczywiście ocena może być tylko pozytywna. Inwestorzy są bardzo ważnym odbiorcą miejsca. W zależności od sytuacji i priorytetów często najważniejszym. Nie odkrywam Ameryki. Nie uważam również, że wykorzystanie humoru i prezentacja dystansu do samego siebie jest złą taktyką w kontekście inwestorów. Sam pomysł chyba jednak jest zbyt lekki.

Czy widzi Pan tu realizację jakiejś strategii?
Nie znam założeń strategicznych regionu Małopolski, więc trudno precyzyjnie określić. Jeżeli jednak w każdej strategii chodzi o to, aby zbudować swoją unikalną pozycję i wyróżnienie, to pomysł oparty na otwartości jest mało... strategiczny. Trudno mi sobie wyobrazić region, który zakomunikuje, że jest zamknięty na inwestorów. Może Malediwy albo Seszele, ale to dość egzotyczne przykłady, choć i tam pewnie jakiś rodzaj inwestorów byłby przydatny.

Czy takie materiały mogą wpłynąć na decyzje inwestorskie?
Hm, staram się sobie wyobrazić inwestora, którego skusi fałszywy George Clooney i "powszechnie" rozpoznawana Miss Małopolski. Na razie nie potrafię.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.