Co nowego w digital marketingu

Co nowego w digital marketingu

Brief.pl / Wiedza

Kwiecień to czas Wielkanocy, egzaminów gimnazjalnych, odsłony serwisu OLX, ale i spadku popularności reklam w Google. IRCenter i ResearchNow opracowali raport dotyczący reklamy w mediach społecznościowych w kwietniu br., próbując dopowiedzieć na pytanie: Kto na Wielkanoc wyłączył komputer?

-

W kwietniu tego roku spadła liczba osób, które świadomie korzystały z reklam w Google (-6 proc.) i które uznawały je za przydatne (-6 proc.). Dotyczy to przede wszystkim osób, które w ostatnim miesiącu kupiły coś przez internet i – w znacznej mierze – korzystały z internetowych porównywarek cenowych.

W kwietniu internauci korzystali nieco rzadziej z reklam na wszystkich kanałach digitalowych. Największe wzrosty zainteresowania reklamami od początku 2014 roku miały miejsce głównie w marcu (styczeń i luty to był jeszcze czas zimowej stagnacji, a kwiecień – pierwszy oddech lata, czyli Wielkanoc i majówka), czyli ostatni miesiąc to znowu spadek korzystania z reklam.

Minimalne spadki odnotowaliśmy na portalach, w newsletterach i na Youtube. Na tym ostatnim kanale nie pojawiła się zresztą żadna specjalnie często oglądana reklama. Rekordzista –Samsung Galaxy S5 Życie do potęgi piątej – została obejrzana 904 tys. razy. Znowu nikomu nie udało się przekroczyć magicznej liczby miliona odsłon. Jedyny kanał, który odnotował minimalny wzrost popularności to mobilne reklamy na Facebooku. Trudno jest jednak mówić o zauważalnym i stabilnym trendzie.

::

Zobacz także raport

(Tele)komunikacja w social mediach

::

W kwietniu najbardziej zauważalne spadki dotyczyły właśnie reklam w Google. W AdvertTrack w tym miesiącu odnotowaliśmy zarówno mniej osób świadomie korzystających z tych reklam, jak i uznających je za przydatne. Jest to o tyle istotne dla branży reklamowej, że bezpośrednio wpływa na obroty e-commerce. Po pierwsze, spadki korzystania z reklam w Google dotyczą aktywnych użytkowników e-commerce, po drugie – reklamy w Google szczególnie często prowadzą do porównywarek cenowych, które agregują oferty wielu różnych sklepów (inne platformy e-commerce’owe – bezpośrednie strony sklepów, portale aukcyjne, serwisy zakupów grupowych itp. są efektywnie wspierane przez wiele różnych rodzajów reklam).

Z powyższych powodów postanowiliśmy sprawdzić, kto świadomie korzysta z reklam w Google, czyli właśnie – kto wyłączył komputer w kwietniu.

 

W kontekście reklam w Google można mówić o dwóch różnych kategoriach użytkowników. Z jednej strony są to nieco młodsze osoby, chętnie korzystające z Instagrama i Twittera – kanałów umożliwiających komunikowanie się za pośrednictwem zdjęć i krótkich tekstów, a z drugiej – są to nieco starsi użytkownicy portali internetowych. W obu przypadkach są to nieco częściej mężczyźni, niż kobiety. Obie grupy na co dzień chętnie korzystają z internetu – czas świąt i dni wolne od pracy to jednak moment, w którym starają się oni być offline. Może zatem słusznie, że Wielkanoc to okres promowania reklam skierowanych do kobiet. Z drugiej strony, być może, prowadzi to do wniosku, że z w digitalu do mężczyzn lepiej jest kierować komunikację w kontekście zwykłych, poza świątecznych okresów?

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.