Znamy wyniki Polskiego Konkursu Reklamy KTR

Znamy wyniki Polskiego Konkursu Reklamy KTR

Brief.pl / Aktualności

Znam już zwycięzców tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR. Uroczysta gala odbyła się 8 maja, a jury wybrało laureatów spośród 756 zgłoszeń. 74 brązowe, 42 srebrne i 28 złotych statuetek KTR trafiło do zwycięzców. Kampania Kulturyzator Frugo otrzymała nagrodę Grand Prix. Tytuł agencji roku przypadł DDB Warszawa. Reklamodawcą roku został Grupa Maspex Wadowice.

-

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Stanowi on coroczne święto twórców i jest podsumowaniem ich pracy. Tym samym konkurs KTR stara się promować, wyróżniać i nagradzać najciekawsze, najbardziej przemyślane, ale również estetycznie najpiękniejsze kreacje, które budują standardy komunikacji marketingowej w Polsce. Podczas Gali można zobaczyć wyjątkowe prace autorstwa ludzi ze świata reklamy, ale również ilustratorów, fotografów, filmowców, a także twórców trudnych do jednoznacznego skategoryzowania.

Konkurs jest kierowany do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive; studiów graficznych, design, filmowych, fotograficznych; wydawnictw, butików kreatywnych, indywidualnych twórców, klientów, jednostek samorządowych oraz mediów. W tym roku do konkursu swoje pracy zgłosiły 242 podmioty.

 

Prace nadesłane do konkursu KTR oceniało 100 osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, Chief Creative Officera, JWT North America/JWT New York. Oprócz niego, poszczególnymi grupami jurorskimi przewodniczyli: Michał Nowosielski (Warsztat Film/Radio),Przemek TRUST Truściński (Ilustracja),Wojtek Dagiel, Havas Worldwide Warsaw (Fotografia), Adam Szczepocki, Fat Baby (Design), Piotr Chrobot, Wunderman Dubai (Media Interaktywne), Rafał Górski, Perspective/KRAAMS/We Love Ads (Active Advertising), Jakub Korolczuk, Grey Group Poland (Media). Kategorie Radio, Kampania, Film, Druk oceniała zintegrowana grupa jurorów. 

 

W konkursie przyznano:

 

Kategoria

Nominacje

Brąz

Srebro

Złoto

Design

21

8

5

4

Druk

1

7

1

1

Film

8

7

5

1

Kampania

4

6

3

1

Media

9

5

1

5

Radio

0

 

1

 

Active Advertising

9

11

6

1

Media Interaktywne

16

14

3

4

Fotografia

21

3

3

4

Ilustracja

25

3

7

3

Warsztat Film/Radio

9

10

7

4

 SUMA

123

74

42

28

 

 

Ranking agencji:

::

Agencja  DDB Warszawa, która otrzymała tytuł agencji roku została wyróżniona w rankingu Briefu - 50. najbardziej kreatywnych w biznesie. Zodybła 13 miejsce.

Zobacz pozostałych kreatywnych!

::

Agencja

Punkty

DDB Warszawa

49

Havas Worldwide Warsaw

33,75

Saatchi & Saatchi Interactive Solutions

27,25

Mccann Worldgroup

23,75

Cheil Poland

20

Ogilvy & Mather Advertising

18,5

K2

17,5

Super Super

16

180heartbeats  + Jung v. Matt

15

Brain

14

 

 

Nagrody specjalne otrzymali:

 

Agencja roku: DDB Warszawa

Reklamodawca roku: Grupa Maspex Wadowice

Nagrodę Klubu KTR otrzymała kampania Bardzo Dobre Maniery

 

Tegoroczna nagroda KTR zyskała również dodatkową, wyjątkową wartość, ponieważ statuetki zostały zaprojektowane przez Oskara Ziętę,znanego projektanta, laureata licznych nagród (m. in. Red Dot Award 2008, Audi-Mentorpreis by A&W 2011, DMY za innowację procesu produkcyjnego 2008, YDMI 2008, „Dobry wzór” 2009, Nagroda Niemieckiej Rady Wzornictwa 2009, Schweizer Design Preis 2008 oraz Materialica 2009).

 

 Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały podczas festiwalu Cannes Lions rywalizowało 89 zespołów. Najlepsi okazali się:

 1. PR  - Havas Worldwide Warsaw ( Maciej Sobieski , Piotr Młynek )

2. Clients - Bank BPH (Jan Kastory, Rafał Marciniak)

3. Cyber - Ogilvy & Mather Advertising (Tomasz Matuszewski, Bartłomiej Rutkowski)

4. Design – DDB Warszawa (Emilia Szkurłat, Tomasz Bujok)

5. Print – Ogilvy $ Marher Advertising (Kamila Kotarba, Marcin Pucyk)

6. Film – 180 heartbeats + Jung v. Matt/ K2 (Kuba Sagan, Bartłomiej Walczuk)
 

Nagrodzone prace można obejrzeć tutaj

Więcej informacji o Konkursie KTR 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.