Przyznano nagrody za najlepsze kampanie społeczne 2013

Przyznano nagrody za najlepsze kampanie społeczne 2013

Brief.pl / Patronaty

Kampania „Bardzo Dobre Maniery” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Jej realizatorów Polski Czerwony Krzyż oraz agencję Cheil Polska jury wyróżniło m.in. za prosty, precyzyjnie docierający do adresatów i innowacyjny mechanizm angażowania klientów restauracji w pomoc niedożywionym dzieciom. Taki sposób działania ma szansę stać się nie tylko jednorazową kampanią, ale zwyczajem wpisanym w kulturę kulinarną.

-

7 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia siedemnastu kampaniom ze stu zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę ale całokształt działań komunikacyjnych w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie lokalne odebrali ex aeguo Spartanie Dzieciom za „Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia”, celem działań była zbiórka funduszy na rehabilitację 2-letniego chłopca i Fundacja Zmiana, która zrealizowała kampanię „Majewskich posadzili” popularyzującą ideę akcji „Książki w pudle”.

Spartanie dzieciom

W gronie zwycięzców znalazła się także kampanią 1 proc. Fundacji Hospicyjnej „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”, której hasłem jest przekształcony cytat z piosenki „Mamona” zespołu Republika. Wszystko po to, by sprowokować rozmowę na temat, dlaczego organizacje pożytku publicznego wydają pieniądze na reklamy. W kategorii Kampanie firm i fundacji firm laureatem został kompleksowy projekt „Ciśnienie na życie” organizowany przez Polpharmę, a w kategorii Marketing zaangażowany społecznie - „Paka dla bezdomniaka”, która powstała dzięki sprawnej współpracy firmy sklepu keko.pl i Fundacji Viva!.

Jak zauważają organizatorzy konkursu rośnie rola mediów społecznościowych i najnowszych technologii. „Dzięki nowym narzędziom powstają kampanie, które są bliżej ludzi; angażują odbiorców w rozwiązania lub przynajmniej rozumienie problemów społecznych” - twierdzi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs.

::

Koniec narzekania z Come and Complain

::

W tej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie instytucji publicznych oraz Kampanie o tematyce zdrowotnej. Po burzliwych obradach jury przyznało w tych kategoriach tylko wyróżnienia. Drugi rok z rzędu najlepszą kampanię w kategorii Świat wybierało międzynarodowe jury - zwyciężyła kampania „Solo para niños” hiszpańskiej Fundacji ANAR.

Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii Akcje zaangażowane społecznie oceniali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Ich wybór to kampania motopozytywni.pl. Wyjątkiem tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla kampanii „Tata Julki”, nie mieszczącej się w wytycznych poszczególnych kategorii. Jury doceniło w tej kampanii dopasowanie przekazu do grupy docelowej, a dzięki temu zrealizowanie w całości założonego celu w imponującym tempie. Spot zainspirował jury do stworzenia w przyszłym roku nowej kategorii konkursowej – Kampanie fundraisingowe. Ponadto wyróżniono dziewięć innych kampanii.

W przyszłym roku organizatorzy zapowiadają zmiany m.in. w rodzajach kategorii i już zapraszają do VII edycji, która ruszyły w luty 2015 roku.

::

Zwycięzcy:

Kampanie organizacji pozarządowych: Bardzo Dobre Maniery; nadawca - Polski Czerwony Krzyż, wykonawca - Cheil Polska

Kampanie lokalne /ex aequo: Spartanie Dzieciom - Biegniemy dla Stasia; nadawca - Spartanie Dzieciom, wykonawca - Partner of Promotion / Majewskich Posadzili; nadawca - Fundacja Zmiana, wykonawca - LokaLove

Kampanie 1%: Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy; nadawca - Fundacja Hospicyjna, wykonawca - Mr. Bloom

Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm: Ciśnienie na życie; nadawca - Polfa Warszawa Grupa Polpharma, wykonawca: Telescope, Procontent

Marketing zaangażowany społecznie (CRM): Paka dla Bezdomniaka; nadawca: Fundacja VIVA! Akcja dla zwierząt oraz Keko.pl, wykonawca: AtomClick

Świat: Sólo para niños; nadawca: Fundación ANAR, wykonawca: Grey Spain, kraj: Hiszpania

Akcje zaangażowane społecznie: Motopomocni.pl

Wyróżnieni:

Kampanie organizacji pozarządowych: Nie mażę się, ale marzę o...; nadawca: Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „Potrafię Więcej”, wykonawca: Visual Heads

Kampanie instytucji publicznych: The Most Wanted App; nadawca: Komenda Główna Policji, wykonawca: DDB Warszawa / Klub Pancernika Klika w Fotelikach; nadawca: Instytut Transportu Samochodowego, wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Kampanie lokalne: Przyjaciół się nie wyrzuca; nadawca: MPO Łódź, wykonawca: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81

Kampanie o tematyce zdrowotnej: Rak. To się leczy!; nadawca: CAE Agency, wykonawca: CAE Agency, MusicArt i f2f evolution, Fama PR, ING Życie / Ważniejsze niż SM – 2 edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE!; nadawca: Telescope, PTSR, Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej, wykonawca: Telescope, Eura7

Kampanie 1 proc. : Pieniądze mogą pokonać raka; nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, Wykonawca: DDB Warszawa, Platige Image, Rc2 - Raczkiewicz – Chenczke Consultants, Studio PostBOX / Najtrudniejsze zadanie; nadawca: Fundacja Itaka, wykonawca: BBDO Warszawa

Wyróżnienie specjalne Jury: Tata Julki; nadawca i wykonawca: siepomaga.pl

::

Udany start kampanii na rzecz ratowania pszczół

::

Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wyników Konkursu Kampania Społeczne Roku 2013 znajdują się na stronie konkursu konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz na portalu kampaniespoleczne.pl.

Kampanie społeczne 2013

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.