BUZZ OD KRAKOWSKICH STUDENTÓW

BUZZ OD KRAKOWSKICH STUDENTÓW

Brief for Poland / Technologie

Buzz to ekologiczny pojazd dla niepełnosprawnych. Został skonstruowany przez krakowskich magistrantów z Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych. Premierowy pokaz samochodu odbył się 28 kwietnia w Dniu Wynalazków.

-

Buzz przeznaczony jest dla osób poruszających się wózkami inwalidzkimi. Skonstruowany w taki sposób, aby do jego prowadzenia można było używać wyłącznie rąk. Dodatkowo nie ma potrzeby, aby osoba niepełnosprawna przesiadała się z wózka do auta. Wystarczy, że po prostu wjedzie do pojazdu dzięki zamieszczonej z tyłu samochodu klapie, pełniącej rolę podjazdu.

Stworzony przez Jerzego Pajerskiego, Filipa Przybylskiego, Dawida Żmudy i Jarosława Ruska pod kierunkiem prof. dr. hab. inż. Witolda Grzegożka pojazd napędzany jest dzięki elektrycznie ładowanym akumulatorom. Prototyp osiąga prędkość 40 km/h przy zasięgu 50 km. Ma niewielkie wymiary, dzięki czemu mieści się nawet na podjeździe dla wózków inwalidzkich.

Buzz to już kolejny wynalazek krakowskich studentów, wcześniej skonstruowali już hybrydowy pojazd miejski, trójkołowy skuter oraz wyścigowy bolid.

::

źródło: pk.edu.pl/

Tagi:

buzz

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.