wp - grudzien 2016

Onkoplast umacnia swój zagraniczny wizerunek

Onkoplast umacnia swój zagraniczny wizerunek

Brief for Poland / Aktualności

W roku 2014 Oknoplast obchodzi 20-lecie działalności. Rok wcześniej po raz kolejny zdobywa wyróżnienie w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Champion”. Firma jest również sponsorem trzech słynnych światowych drużyn piłkarskich: Interu Mediolan, Borussi Dortmund oraz Olympique Lyon.

-

Plany grupy Oknoplast na 2014 rok to zwiększenie obrotu o 50 mln złotych w stosunku do 2013 roku, a sprzedaży eksportowej do 70 proc.

By to osiągnąć musimy być lepsi niż lokalna konkurencja, gdyż dla przeciętnego Czecha czy Niemca "made in Poland" nie oznacza dobrej jakości. Wiele firm polskich, które są tam obecne choć generują sprzedaż – nie budują marki, a jedynie tworzą pozory jej budowania. Kupujący nie zdają sobie nawet sprawy, gdzie zostały wykonana produkty. Nam zawsze chodziło o budowanie marki. Za reklamą musi iść więc doskonały jakościowo produkt – uważa Prezes Oknoplast Mikołaj Placek.

Działalność zagraniczna na szeroką skalę i dłuższą metę nie jest jednak możliwa bez rozwiniętej sieci sprzedaży. Oknoplast posiada już 1800 salonów sprzedaży w Europie. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w działania marketingowe.

Ważnym krokiem w budowaniu silnej pozycji firmy w Europie była konieczność rozwoju sieci dystrybucji. Pod koniec 2011 firma podjęła odważną decyzję – dołączyła do grona Top Sponsorów jednej z najlepszych światowych drużyn piłkarskich – Interu Mediolan. To był bezprecedensowy, historyczny ruch polskiej firmy. Od roku 2013 natomiast stała się także sponsorem Partnera Borussii Dortmund i Major Sponsor Olympique Lyon. Od sezonu 2009/2010 roku jest również głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. Oknoplast wspiera Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Dyrektor Marketingu Roku, Impactor, czy The Champs Awards.

Końcem 2013 roku Oknoplast po raz kolejny zdobył rówież wyróżnienie w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. Spółka została doceniona za konsekwentną działalność na rynkach zagranicznych. Ostatnio logo OKNOPLAST, które od sierpnia 2013 widnieje na strojach piłkarzy czołowej francuskiej drużyny z Ligue 1 - Olympique Lyon, pojawiło się w grze komputerowej FIFA, uznawanej za najpopularniejszą na świecie w swoim gatunku. Dzięki temu markę Oknoplast poznają już nie tylko kibice piłkarscy, ale i miliony miłośników gier komputerowych. A to tylko jedne z pierwszych efektów najnowszych kontraktów firmy Oknoplast, które mają pomóc umocnić się firmie za granicą.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.